تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815803681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران، مصمم به ایجاد یک فضای اعتماد و اطمینان ساز در مساله هسته ای است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفیر ایران در اسپانیا : ایران، مصمم به ایجاد یک فضای اعتماد و اطمینان ساز در مساله هسته ای است مادرید - ایرنا - ˈمرتضی صفاری نطنزیˈ سفیر ایران در اسپانیا گفت : ایران در بحث هسته ای و اجلاس ژنو برای رسیدن به توافقات نهایی ، مصمم به ایجاد یک فضای اعتماد و اطمینان سازی و باز کردن فضای روابط خارجی است.


به گزارش ایرنا ، وی درنشستی مطبوعاتی با اشاره به شرایط و فضای جدید کشور پس از انتخاب آقای حسن روحانی و شروع به کار دولتش تصریح کرد:رئیس جمهوری جدید،در اولین قدم برای عادی سازی روابط خارجی، تصمیم گرفتند سرو سامانی به گفتگوهای هسته ای بدهند و در نخستین گام در سفرنیویورک با مقامات و مسئولین کشورهای غربی به خصوص پنج کشور دائم شورای امنیت دیدار کردند.
سفیر کشورمان افزود:دیدارهایی که درآنجا صورت گرفت، سبب شد نشست ها و گفتگوهای بعدی را در ژنو داشته باشیم و نهایتا ما در ژنو یک توافق اولیه ای انجام دادیم که گفتگوهای جدیتر را با ایجاد یک فضای اطمینان ساز دنبال کردیم .
وی خاطرنشان کرد ایران مصمم است در این فاز ، در یک فضای ایجاد اعتماد و اطمینان با طرف های غربی به یک تفاهم جامع برسد.
ˈهمین اقدامات اولیه سبب شد تا اندازه ای فضای سیاسی و فضای روابط خارجی ایران باز شود و ما این روزها شاهد رفت و آمدهای فراوان مقامات کشورهای اروپایی و خارج از اروپا به ایران هستیم و امیدواریم در فضای جدید ، روابط ایران با اروپا شتاب و روند توسعه پیدا کندˈ
صفاری درباره آغاز روابط و رایزنی های اخیر بین ایران و اسپانیا گفت:رفت و آمدهای خوبی بین دو کشور انجام شده ، معاون رئیس جمهور ما ، سفری به اسپانیا داشت. دیداری بین آقای روحانی و آقای ˈراخویˈ در نیویورک انجام شد و سفرهای متقابل برخی مقامات دو کشور در هفته های اخیر همگی حکایت از آغاز یک دوره جدید درخصوص روابط تهران - مادرید دارد.
وی ابراز امیدواری کرد این حرکت ادامه پیدا کند و روابط دو کشور به خصوص در ابعاد اقتصادی و فرهنگی در ماه های آینده با شرایط بهتری روبرو شود.
سفیر کشورمان در پاسخ به این سووال که چه مدت طول خواهد کشید تا به آن ظرفیت و حجم معاملاتی که قبلا بین ایران و اسپانیا وجود داشته برسیم اشاره کرد :ظرفیت خیلی وسیع است و در صورتی که برخی از محدودیت هایی که اکنون درنتیجه تصمیمات اتحادیه اروپا مشخص شده ، رفع شود ، به سرعت می تواند به حالت قبلی خود برگردد.
صفاری ادامه داد :ما قبل از ژوئن سال 2011 میلادی که تحریم ها آغاز شد ، تقریبا بیش از پنج میلیارد یورو ، مبادلات تجاری داشتیم که مبلغ قابل توجهی است و نزدیک به چهار میلیارد یورو آن ، فروش نفت ایران به اسپانیا بود و بعد از تحریم ، این قسمت متوقف شد ، ولی در بخش های دیگر ، اگر چه مشکلاتی بود به خاطر اینکه بانک ها ، تقریبا ارتباطاتشان را قطع کرده بودند ، یک مقدار کاهش پیدا کرده بود ولی همکاری های صنعتی و اقتصادی بین دو کشور ، در جریان بود.
وی خاطرنشان کرد :ما تقریبا در یک یا دو سال اخیر ، حدود یک میلیارد یورو مبادلات تجاری سالانه داشتیم و من فکر می کنم که با توجه به شناختی که در ظرف یک یا دو سال گذشته ، نسبت به توانمندی های دو کشور پیدا شده ، اگر تحریم ها برداشته شوند ، ظرف شش ماه می تواند به مرحله اولیه برگردد و ما ظرف یک یا دو سال می توانیم این حجم را دو برابر کنیم .
صفاری در این مورد که چه خط سیاسی نوینی را دولت جدید در اختیار خواهد گرفت و آیا مساله کریمه در سیاست ایران با اتحادیه اروپا تاثیر خواهد گذاشت افزود :دولت جدید ما در بخش روابط خارجی خود ، تصمیم گرفته به تنش زدایی گرفته و تلاشش این است که روابطش را با یک ارتباط معقول و منطقی با مناطق مختلف دنیا برقرار کند.
سفیر کشورمان ادامه داد:باتوجه به بحث هسته ای ، ما اولین گفتگوهایمان را با غرب شروع کردیم .درمرحله اول، تلاشمان این است که تنش ها و بحران روابطمان با غرب را سر و سامان دهیم و در مرحله دوم که البته اهمیت زیادی هم دارد به عادی سازی و توسعه روابط با کشورهای منطقه و همسایگانمان بپردازیم .لذا این، خط اساسی است که دولت در روابط خارجی خودش دنبال می کند و بستگی به اولویت کاری ما در مناطق مختلف ، به این حرکت بروز داده می شود و بروز آن نیز دیده می شود.
صفاری نطنزی خاطرنشان کرد:ما با اروپا یک رابطه تاریخی سنتی داریم و تلاشمان این است که هرچه سریعتر ، مشکلات بین ایران و کشورهای اروپایی را رفع کنیم و ایران در این زمینه خودش را در ماه های گذشته نشان داده است.
وی با اشاره به روابط ایران و روسیه گفت : ما با روسیه روابط تاریخی داریم ، همسایه هستیم و همکاری های اقتصادی وسیعی داریم بنابراین روابطمان با روسیه هم جایگاه خودش را دارد.پس از روی کار آمدن آقای روحانی تا بحال چندین بار گفتگو بین روحانی و ˈپوتینˈ صورت گرفته و حتی روز پنجشنبه نیز گفتگوی تلفنی بین آقای روحانی و پوتین انجام گرفته که در آن هم بحث اوکراین و هم بحث همکاری های دوجانبه مطرح شده است.
سفیر ایران خاطرنشان کرد:توصیه ما درباره مساله اوکراین این است که طرفین ، مسائل و مشکلاتشان را با گفتگو حل کنند و درگیری و خشونت و راه حل نظامی را مناسب این بحران نمی بینیم.بنابراین توصیه ما این است که طرفین را به گفتگو و حل و فصل بحران از طریق بحث سیاسی و گفتگو دعوت کنیم .
وی نسبت به اینکه آیا گفتگوها باید براساس تمامیت ارضی هرکشور باشدگفت:این به عنوان یک اصل در روابط خارجی ما پذیرفته شده ما همیشه تاکید بر تمامیت ارضی کشورها داریم و قانون اساسی ما هم براساس آن است . ما به عنوان یکی از اصول سیاست خارجی خود همیشه تاکید بر تمامیت اراضی کشورها کردیم.
صفاری در پرسشی دیگر مبنی بر اینکه آیا ایران درعین حال دراین رابطه و در قالب گفتگوهای هسته ای با آمریکا در تماس بود تصریح کرد : تا بحال گفتگوی خاص و مشخصی نبوده اما بحث اصلی و مهمی که ما با آمریکا داریم ، بحث هسته ای است.
وی درپاسخ به سووال دیگری در این رابطه که آیا نسبت به نتایج اجلاس 1+5 که در روز دوشنبه آغاز می شود خوشبین است و چه تصمیمات مشکلی برای ایران وجود دارد ، افزود : آنچیزی که آقای ˈکریˈ می گوید ، یک مقداری ˈخوراک داخلیˈ خودشان است ولی کار سختی است.گفتگوهای ما ، گفتگوهای راحتی نیستند ولی ما مصممیم برای گفتگو و به طور طبیعی از حقوق خودمان در رابطه با مسائل هسته ای دفاع خواهیم کرد و همزمان آمادگی داریم با شفاف سازی،نقاط نگرانی آنها را رفع کنیم .اگر دوستان ما در 1+5 ، هم جدی باشند و مسائل انحرافی مطرح نکنند ، حتما به نتیجه می رسد و ما خوش بین هستیم .
وی در اینکه عقیده اش نسبت به ˈنقطه مردهˈ یا ˈدنده خلاصیˈ که در مورد سوریه به وجود آمده که تقریبا به نفع یک متحد ایران (بشار اسد ) تمام می شود و همچنین با توجه به اینکه یخهای بین ایران و آمریکا در رابطه با پروسه هسته ای آب شده،آیا شاهد تغیراتی هست که ایران به نحوی در این درگیری تاثیر گذار باشد افزود:در بحث سوریه ، ما یک موضع اصولی از ابتدا داشتیم و هنوز هم داریم و تغییری در موضع ما ایجاد نشده است.
سفیر کشورمان خاطرنشان کرد :مشکل سوریه این بود که یک سری اتفاقاتی در آنجا رخ داد که مردم سوریه لطمه دیدند ، ما از این بابت خیلی نگران و ناراحتیم ولی از همان ابتدای این درگیری و تحول،ما بارها تکرار کردیم و گفتیم که آنچه را که در سوریه اتفاق افتاده ، الزاما یک انقلاب و تحول خواهی مردم نیست.
صفاری گفت:در ابتدا ، مردم تقاضاهایی داشتند و آن خواسته ها مطالبات به حقی بود و باید به آنها پاسخ داده می شد ولی بلافاصله با ورود کشورهای خارجی و گروه های افراطی در درگیری ، مطالبات واقعی مردم گم و به یک جنگ داخلی تبدیل شد.متاسفانه کشورهای اروپایی و غربی ، ارزیابی دقیقی از این تحولات نداشتند و در همان ابتدا از همین گروه های افراطی ، پشتیبانی کردند.
نماینده ایران در اسپانیا افزود :برخی از کشورهای منطقه ، مثل عربستان سعودی ، قطر و حتی ترکیه که اهداف و خواسته های خود را در منطقه دنبال می کردند ، شروع به وارد شدن به این قضیه و کمک کردن و شرایط را تخریب کردن نمودند.
وی ادامه داد:باگذشت زمان،همه کشورهای غربی و درگیر در سوریه ، متوجه شدند که مواضع اولیه آنها ، درست نبوده و کم کم از این مواضع عقب نشینی کردند.گروه های افراطی و تروریست دست به جنایاتی زدند که دیگر هیچ کس نمی توانست از آنها دفاع کند.ما از همان اول گفتیم که این جریانات،جریاناتی هستند که افراطی و وابسته به القأعده هستند و به گروه های تروریستی تعلق دارند.
سفیر کشورمان خاطرنشان کرد:کسانی هستند که مثلا از لیبی یا از کشورهای اروپایی بلند شدند به آنجا رفتند .معلوم نیست که آنها از چه کسی دستور می گیرند .آنها شرایط را در آنجا پیچیده کردند و الان حتی کشورهای اروپایی و غربی و حتی آمریکا متوجه شدند که اشتباه کردند.تلاش شد که حالا ، به نحوی آن را به به عنوان یک حرکت سیاسی در گفتگویی بین گروه های مخالف دولت در قالب گفتگوهای ژنو دنبال کنند .
سفیر ایرانی تصریح کرد :اکنون کشورهای خارجی که از آنها حمایت می کردند ، کم کم حمایت ها را کاهش می دهند و مخالفان در حال از دست دادن موضع خود در داخل سوریه هستند .دولت سوریه از حاکمیت قوی برخوردار است .
صفاری تاکید کرد که مسائل و مشکلات سوریه و خواسته های واقعی مردم سوریه ،باید در قالب یک گفتگوی ملی در داخل مردم سوریه حل و فصل بشود و راه دیگری وجود ندارد ، نه راه حل نظامی می تواند این مشکل را حل کند ، نه دخالت خارجی و این در سه سال گذشته تجربه شده است .
خبرنگاری سوال کرد :ˈاگر موضوع اوکراین بالا بگیرد آیا امکان دارد که در سوریه ، درگیری مسلحانه به وجود بیایدˈ.
سفیر ایران در اسپانیا در پاسخ اظهار داشت :من تصور نمی کنم زیرا در سوریه ، آنهایی که وارد ماجرا شدند ، به اندازه کافی متضرر شدند و من فکر می کنم که آنها این درس را گرفتند که درگیری و تنش ، راه حل نیست. مردم سوریه و کشور سوریه و کشورهای منطقه،به این جمع بندی رسیدند.درهرصورت،درگیری و بحران ، نمی تواند منافع بسیاری برای مردم داشته باشد ، نه در اوکراین و نه در سوریه.
صفاری در پرسشی در مورد ابتکار آقای روحانی برای انجام یک تدبیر علیه تروریسم در سطح جهانی و واکنش کشورها نسبت به آن و اینکه کشورهای غربی نگاه دوگانه دارند و به عربستان سعودی کمک می کنند و سوریه را به طور دیگری نگاه می کنند اشاره کرد .
وی گفت : این اعتراض ما به غرب در طول سالهای گذشته بود حرف ما همیشه این بود که چرا غرب با یک استاندارد دوگانه ای برخورد می کند .القأعده ، گروه های افراطی و تروریسم در آنجایی که اهداف اروپا و غرب را تهدیدمی کنند،بد هستند و باید باآنها برخوردکرد ولی در آنجایی که منافع آنها درخطر نیست و به دوستانشان کمک می کنند ، در آنجا از آنها حمایت می شود.
وی ادامه داد :القاعده در افغانستان ، فعال بود و آمریکا به آنجا لشکر کشید تا که با آنها مقابله کند اما اکنون القأعده در سوریه ، در حال کشتن مردم هستند و علیه دولت کشور می جنگند چون القاعده در اینجا مورد حمایت عربستان و قطر است مشکلی وجود ندارد ولی در جای دیگر مشکل وجود دارد و این یکی از اعتراضات و محورهای بحث ما با غرب است.
صفاری افزود :بحث هسته ای ما نیز با این موضوع ، فرق بسیار ندارد .برخورد دوگانه است .ما از روز اول گفتیم که برنامه هسته ای ما صلح آمیز است و ما دنبال سلاح هسته ای نیستیم اما آنها مدام اصرار دارند که برنامه ما جنگی است و به دنبال سلاح هسته ای هستیم.
سفیر کشورمان گفت:ما اکنون چندین سال است که برای جرمی که مرتکب نشدیم تحت فشاریم ولی دیگران آن را دارند و مثال آن اسراییل است که بیش از 200 کلاهک هسته ای در منطقه دارد و این کلاهک ها را با کمک آمریکا و فرانسه دارد و هیچکس به آن اعتراضی نمی کند.این است که ابتکار آقای روحانی در مجمع عمومی ، یک ابتکار پذیرفته شده بود و مورد حمایت قرار گرفت .ما اعتقاد داریم که تروریسم و افراط گری ، مشکل اساسی جهان است و باید همگی ، صادقانه علیه این پدیده شوم مبارزه کنیم .
نماینده ایران در اسپانیا درباره ادعای این هفته نخست وزیر اسراییل که گفت سلاح هایی پیدا کرده که احتمالا از طرف ایران می آمده و آیا معتقد است که اسراییل سعی دارد تنش در منطقه را حفظ کند گفت :همه دنیا ، اینقدر شعور داشتند که بفهمند این نمایش ها خیلی واقعی نیستند و ساختگی اند و برای اهداف خاصی دنبال می شود و کسی آن را پیگیری نکرد .نمایشی دادند و دیگر تمام شد . بعدا گفتند که این موشک ها تولید سوریه است و متعلق به سوریه است.
وی گفت :واقعیت این است که اسراییلی ها از آن روندی که در رابطه با تنش زدایی در بین روابط ایران با کشورها به وجود آمده ، نگران است و از روز اول نیز صریح گفتند که با این جریان موافق نیستند و تلاش می کنند که در حد امکانات خودشان ، مانع تراشی کنند .شما فکر می کنید که تصادفی است که ˈبنیامین نتانیاهوˈ در آمریکا با آقای ˈاوباماˈ ملاقات و مذاکره دارد و این نمایش راه بیفتد.اسراییل می خواست،فضا سازی کند که هم به اوباما فشار بیاورند و هم این پروسه دچار مشکل شود.
سفیر ایران در پرسش دیگری درباره انتخابات آتی عراق ، انتقاد سنی ها از ˈالمالکیˈ و اینکه ˈمقتدی الصدرˈ می تواند در این انتخابات بار دیگر به کار برگردد و نگرانی ها از بازگشت بی ثباتی در عراق اظهار داشت : این مایه نگرانی ما نیز هست.بی ثباتی در عراق ، همچنین بر روی کشور ما هم اثر خواهد داشت بنابراین تلاش ما این است که در عراق ، آرامش و ثبات برقرار باشد و تمام تلاش ما ، متوجه همین مساله است.
نماینده ایران در اسپانیا تصریح کرد:بحث،مشکل شیعه و سنی نیست.عراق به تازگی شکل نگرفته است. شیعیان و سنیان ، قرن ها با هم زندگی کردند و مشکلی با هم نداشتند.جریانات تکفیری افراطی القأعده ای سلفی مورد حمایت سعودی ، هستند که نا آرامی ایجاد می کنند.
وی افزود:عربستان سعودی احساس می کند پس از سقوط صدام درعراق و سقوط طالبان در افغانستان،یک مقدار موازنه به ضرر این کشور اتفاق می افتد و تلاش دارد که با ایجاد ناامنی ها،شرایط منطقه را به نفع خودش تمام کند.شما در بحرین نیز شاهد خواسته های مردم هستید .آقایون سعودی در بحرین ، لشکر کشی کردند تا که از حکومتی که پایگاه مردمی ندارد ، حمایت کنند و در عراق که دولت آن از طریق رای مردمی انتخاب شده به نا امنی می پردازند و حملات تروریستی انجام می دهند.
صفاری گفت:متاسفانه پس از به روی کار آمدن دولت جدید،ما شاهد انفجارات هستیم و مشخص است که القأعده، مسئولیت این انفجارات را برعهده گرفته است.دولت های غربی که خود حامی این دولت جدید عراق هستند، نسبت به انفجارات و اقدامات القأعده کاری نمی کنند و ما توقع بیشتری از این کشورها داریم . اگر چنین انفجاراتی دریک کشور غربی یا اروپایی وقوع پیدا می کرد همه بسیج می شدند که با آن مقابله کنند.
خبرنگاری سوال کرد :ˈپس از اینکه آمریکا در اواخر سال جاری افغانستان را ترک کند ، طالبان قدرت بیشتری خواهند گرفت و ایران چطور می تواند با این موضوع کنار آیدˈ
صفاری در توضیح اظهار داشت : این مایه نگرانی است . آمریکا با مجموعه ناتو به افغانستان رفتند تا که علیه طالبان و علیه تروریسم مبارزه کنند ولی متاسفانه نشد.ما همچنان شاهد خونریزی و انفجارات در افغانستان هستیم. به رغم اینکه نیروهای آمریکایی در آنجا هستند این اتفاقات و انفجارات رخ می دهد.اگرچه ادعا این است که نیروهای افغانی را آموزش دادند اما ما می بینیم که طالبان در بخش زیادی از افغانستان ، حضور جدی دارند و عملیات انجام می دهند.
به عقیده سفیر ایران به طور طبیعی اگر گروه طالبان با حاکمیت مرکزی موافق نباشند،این درگیری ها در آینده نیز ادامه خواهد داشت و متاسفانه آمریکایی ها نتوانستند این هماهنگی را در درون افغانستان ایجاد کنند.
صفاری ادامه داد:ازسوی دیگر ، مشکل مواد مخدر معضل جهانی است . افغانستان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان است.در واقع ، بخشی از مواد مخدر، امکانات مالی برای طالبان ایجاد می کند و این امر در سایه خود نیروهای خارجی حاضر در افغانستان شکل گرفته است .بر اساس آمار های خود سازمان ملل ، میزان تولید مواد مخدر در افغانستان ، اکنون 9 برابر زمانی است که نیروهای خارجی وارد این کشور شدند .
وی افزود :بحث مواد مخدر ، مصیبت ، مشکلات و دردسر برای کشور ما به وجود آورده است به این خاطر که بخشی از این مواد مخدر برای رسیدن به اروپا باید از ایران گذر کند و ما مجبور هستیم که با آنها روبرو شویم که هم هزینه مالی برای ما دارد و هم اینکه در این درگیری ها ، نیروهای ما کشته می شوند.
صفاری در پاسخ به خبرنگاری که درباره میزان تاثیر رفع تحریم ها در اقتصاد ایران جویا شد گفت : تحریم ها وجود داشتند اما در داخل بازار ایران دیده نمی شوند. ممکن است که کالا ، گرانتر باشد اما کالاها وجود دارند و کمبود نیست .تحریم ها ، برای دولت و بخش تجاری ، مشکلاتی را ایجاد کرده است اما اینطور نبود که شما احساس کمبود در بازار بکنید.
نماینده کشورمان در اسپانیا افزود : تحریم ها بیشتر به شرکت های اروپایی که در ایران کار می کردند ، لطمه رسانده است زیرا ایران پس از اینکه بخشی از نیازمندی های خود که از اروپا تهیه می کرد را در تحریم دید به بازار آسیایی رجوع برد و آن را به دست آورد.
وی گفت:ایران آنچه را که درخصوص برنامه هسته ای خود می خواست ، به دست آورد.بخشی از محدودیت هایی که غربی ها ایجاد کردند ، سبب شد که خود تحصیل کردگان و دانشمندان ایرانی ، متمرکز شوند که در ایران به تولید هسته ای بپردازد بنا بر این تحریم ها ما را به ˈاستقلال اقتصادیˈ نزدیک کردند .
اروپام **1234**1547
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن