تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 24 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799854337




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو برابر شدن بیماران کلیوی طی 10 سال آینده/دیابت عامل 50 درصد بیماری های کلیوی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان قاضی زاده هاشمی هشدار داد:
دو برابر شدن بیماران کلیوی طی 10 سال آینده/دیابت عامل 50 درصد بیماری های کلیوی
زنجان - خبرگزاری مهر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در صورت بی توجهی وعدم انجام اقدامات پیشگیرانه و درمان به موقع تا 10 سال آینده تعداد مبتلایان به بیماریهای کلیوی دو برابر خواهد شد.



به گزارش خبرنگار مهر، حسن قاضی زاده هاشمی ظهر شنبه در مراسم افتتاح همزمان 151 دستگاه دیالیز در 25 دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور، افزود: متاسفانه پیشگری مناسب در زمینه مقابله با با بیماری دیابت و فشاترخون در کشور صورت نمی گیرد. وی ادامه داد: پیشگیری از بروز بسیاری از بیماریها با تغییر سبک زندگی، تحرک و توجه به تغذیه مناسب امکانپذیر است.

هاشمی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات صورت گرفته عامل 50 درصد بیمارهای کلیوی دیابت و 22 درصد دیگر نیز پرفشاری خون است افزود: بیماریهای کلیوی از جمله بیماری های بسیار شایع در کشور و جهان است و هر روز بر تعداد مبتلایان به این بیماری افزوده می شود. وی با بیان اینکه روند ابتلا به بیماری کلیوی در کشور نگران کننده است، از افزوده شدن روزانه 3تا 5 نفر به تعداد بیماران کلیوی کشور خبر داد و گفت: باید با اقدامات پیشگیرانه این روند کاهش پیدا کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماری کلیوی همچون بسیاری از بیماریهای دیگر عوارض نامطلوبی دارد و اقدامات پیشگیرانه می تواند عوارض و تبعات ناشی از این بیماری را به حداقل کاهش دهد. هاشمی با ابراز تاسف از اینکه 55 درصد پیوندها در تهران متمرکز شده اند افزود:  در حقیقت ما باید تمرکزگرایی را از بین برده و به استان‎های غیر از پایتخت توجه کنیم. به طوری که از دانشگاه‎های معتبر پایتخت خواسته شده است که به کار تحقیق و پژوهش مشغول شوند، در حالی که سایر دانشگاه‎ها در استان‎های دیگر به رشته‎های تخصصی بپردازد.

هاشمی با بیان اینکه  باید نوبت پیوند کاهش یابد افزود: سالانه دوهزار تا دوهزارو 700 پیوند کلیه در کشور انجام می شود که اگر 40 درصد پیوندها از بیماران مرگ مغزی صورت گیرد بسیاری از معضلات این بخش رفع می شود.

وی لزوم فرهنگ سازی در زمینه پیوند از مرگ مغزی را مورد تاکید قرار داد  و وضعیت اهدا عضو از مرگ مغزی نسبت به 10 سال گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و در عین حال افزود: سالانه پنج تا هشت هزار مرگ مغزی در کشور رخ می دهد و از این تعداد فقط از 530 مرگ مغزی پیوند عضو انجام می شود. وی یادآورشد: پیوند از بیمار مرگ مغزی راهکار اثربخش و مفید برای تامین نیاز افراد مبتلا به بیماری های مختلف به شمار می رود و این مهم باید بیش از گذشته در جامعه فرهنگ سازی شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مجلس نگاه ویژه و خوبی نسبت به وضعیت اعتبارات حوزه سلامت دارد افزود: در بودجه سال 93 مجلس بیشترین توجه را نسبت به حوزه بهداشت و سلامت داشته است.

هاشمی با بیان اینکه توجه ویژه ای به حوزه سلامت در بودجه سال آینده و فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها شده است افزود:  حوزه بهداشت و درمان کشور با معضلات و مشکلات فراوانی مواجه است و رفع تمامی آن در یک بازه زمانی کوتاه امکانپذیر نیست.

وی گرانی  یا کمبود برخی داروها برای بیماران را  از معضلات اساسی حوزه سلامت  عنوان کرد و افزود:  در حال حاضر با اقدامات انجام شده بخشی از این مشکلات در کمتر از زمان پیش بینی شده رفع و آرامش نسبی در این بخش حاکم شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه سال آینده سال بسیار خوبی برای حوزه بهداشت و سلامت خواهد بود، گفت: توجه به معضلات و مشکلات مناطق محروم از اولویت های مهم این وزارتخانه در سال آینده است و خدمات رسانی از تمرکز گرایی صرف خارج می شود.

هاشمی ادامه داد: در این زمینه نقاط محروم مشکلات فراوانی دارند که امید است با بودجه در نظر گرفته شده بتوان در این دوره این مشکلات را تا حد امکان از بین برد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در فاز دوم هدفمندی یارانه‎ها در سال آینده توجه ویژه‎ای به حوزه سلامت و بهداشت خواهد شد تا  برخی از مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان رفع شود.

هاشمی با بیان اینکه دولت در زمینه‎های مختلفی فعالیت می‎کند و همه تلاش خود را برای تحقق اهداف و برنامه های نظام صورت می دهد افزود: هدف دولت ایجاد آرامش و گرفتن بهانه‎ها از دست دشمنان است.

وی یادآورشد: در دوره کنونی همدلی، همکاری، هماهنگی و تخصیص بودجه های مناسب می تواند عقب ماندگی های حوزه بهداشت و درمان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

هاشمی در ادامه افزود:  استان زنجان به رغم قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی با استان تهران و دیگر استان‎های بزرگ  و نزدیکی به تهران آن گونه که باید رشد پرشتابی نداشته است.
 


۱۳۹۲/۱۲/۲۴ - ۱۵:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن