تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812787031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مک کین: بحران کریمه معلول ضعف دولت اوباما است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مک کین: بحران کریمه معلول ضعف دولت اوباما است تهران-ایرنا-ˈجان مک کینˈ سناتور تندرو جمهوری خواه در پایگاه اطلاع رسانی روزنامه واشنگتن پست روز شنبه نوشت: بحران اوکراین و شبه جزیره کریمه معلول ضعف های دولت ˈباراک اوباماˈ در سیاست خارجی است.


به نوشته جان مک کین، اوباما را نمی توان مسبب استقرار نیروهای روسیه در شبه جزیره کریمه دانست؛ همانطور که حملات آمریکا به عراق و افغانستان دلیل این امر نیست اما اگر دقیق تر بررسی کنیم، کریمه فقدان واقع گرایی در سیاست خارجی آمریکا در زمان ریاست جمهوری اوباما و ضعف های وی را نشان می دهد.
آمریکایی ها از پنج سال قبل بارها این جمله را شنیده اند که ˈجنگ رو به اتمام استˈ و می توانیم با هزینه های کمتری عقب نشینی کنیم. این امر باعث برداشت هایی در این زمینه شده است که آمریکا ضعیف است و برای افرادی مانندˈولادیمیر پوتینˈرییس جمهوری روسیه ضعف آمریکا به جسارت بیشتری منجر شده است.
طرح های آمریکا برای استقرار سامانه های دفاع موشکی کنار گذاشته شده و ارتباط با متحدان واشنگتن در اروپای شرقی از جمله گرجستان کاهش یافت. گسترش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو به تعویق افتاد. براساس توافق نامه راهبردی جدید کاهش تسلیحات آمریکا تا حد زیادی تسلیحات خود را کاهش داد اما روسیه به تعهدات خود عمل نکرد. در حالی که اوباما وعده انعطاف پذیری داد، پوتین کاری نکرد. پوتین فقدان اراده و جدیت را در اقدامات اوباما فراتر از اروپا دید. بودجه های دفاعی بر اساس امیدهای واهی و نه راهبردهای دقیق کاهش یافته است. ایران و چین تا حد زیادی بر متحدان آمریکا تسلط یافته اند. شاید از همه بدتر این باشد که ˈبشار اسدˈ رییس جمهوری سوریه از خط قرمز تعیین شده اوباما عبور کرد و هیچ اتفاقی برای او نیفتاد.
این تردیدها باعث جسارت و جنگ طلبی پوتین شد که از قبل هم سقوط اتحاد جماهیر شوروی را فاجعه بسیار بزرگ ژئوپلیتیک قرن حاضر می دانست. او استقلال همسایگان روسیه به وی‍ژه اوکراین را نمی پذیرد.
مک کین یادآور شد: اما اوباما باید با مقاومت در برابر پوتین در بحران کریمه بایستد، اولین اقدام ضروری مدیریت بحران است. ما باید با همکاری متحدان مان موقعیت اوکراین را تقویت کرده و دوستان ضعیف خود را در اروپای شرقی و کشورهای بالکان را مطمئن سازیم که روسیه با گروهی متحد و قوی روبروست و اجازه ندهیم این بحران وخیم تر شود.
مدیریت بحران به معنی اقدام نظامی علیه روسیه نیست، اما باید مقامات روسی را تحریم و مسکو را از نظر بین المللی منزوی کرد، همچنین حضور نظامی ناتو و رزمایش های نظامی در شرق اروپا را افزایش داد. یکی از راهکارها در این راستا تحریم دسته جمعی نشست گروه هشت در سوچی روسیه و برگزاری نشست گروه هفت در محلی دیگر است، همچنین برای حمایت و تامین نیازهای مردم و نظامیان اوکراین همه تمام خود را به کار بندد که اکنون در بعضی تاسیسات دولت کریمه در برابر الحاق به روسیه مخالفت می کنند.
ممکن است بعد از همه پرسی روز یکشنبه کریمه به روسیه ملحق شود؛ اما اوکراین از فرصت دیگری برای برقراری آزادی و حکومت قانون و آینده اروپایی برخوردار است برای استفاده از این فرصت رهبران اوکراین باید کشور را متحد کرده و خود را به اجرای اصلاحات ملزم بدانند، غرب نیز باید کمک های مالی و دیگر همکاری های مهم با اوکراین را در دستور کار خود قرار دهد.
این سناتور جمهوری خواه افزود: با آنکه اوباما بارها گفته است ما با روسیه در رقابت نیستیم، پوتین خود را در رقابت شدید با آمریکا می داند. سه رییس جمهوری آمریکا خواستار همکاری با پوتین در موضوعات مربوط به منافع مشترک شده اند و تلاش های همه آنها ناموفق بوده است.
همچنین آمریکا باید به مردم روسیه نشان دهد نسبت به موارد نقض حقوق بشر در این کشور توسط دولت پوتین مقدی است و با توسعه قانون ˈمگنتسکی/Magnitsky Actˈ در برابر روسیه تحریم های بیشتری علیه ناقضان حقوق بشر در مقامات مسکو اعمال کند.
آمریکا باید نشان دهد مسیر تاریخ با بحران اوکراین تغییر خواهد کرد اگر اوکراین سربلند و مرفه از این بحران خارج شود، روس ها نیز این سوال را از خود می پرسند که چرا نیز مسیر مشابهی را طی نکنیم؟
اروپام**9157 ** 1064
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن