تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819855070




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدایت‌های امام خمینی مردم ایران را تبدیل به ستون دین کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



آیت‌الله جوادی آملی:
هدایت‌های امام خمینی مردم ایران را تبدیل به ستون دین کرد خبرگزاری رسا ـ‌ حضرت آیت‌الله جوادی آملی با بیان این که مرم ستون دین هستند، گفت: مردم ایران در جنگ جهانی اول و دوم ستون نبودند و هرچه کشورهای دیگر انجام می‌دادند می‌پذیرفتند اما زمانی که امام خمینی(ره) آمد و قرآن، عترت و فرهنگ جهاد و شهادت آورد مردم ما ستون دین شدند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در نشست دانش اجتماعی مسلمین؛ ظرفیت‌ها و چالش‌ها که ظهر امروز در سالن جلسات مؤسسه علوم وحیانی اسراء برگزار شد، با بیان این‌که جامعه شناسی و علم اجتماع موضوعی دارد که پایدار نیست، گفت: ‌وقتی ثابت شد که ما عمری ابدی نداریم اگر کمتر از علم ابدی فراهم کردیم دستمان خالی است.
وی با تأکید بر این‌که دین برای جامعه حرمت ویژه‌ای قائل است، ابراز کرد: جامعه ستون دین است و نه تنها ارزش عرفی و مردمی بلکه ارزش الهی نیز دارد.
استاد برجسته تفسیر قرآن با اشاره به فرمایش حضرت علی(ع) خطاب به مالک اشتر مبنی بر اهمیت جامعه و مردم، اظهار کرد:‌ ستون دین مردم و جامعه اسلامی هستند و شناخت توده مردم شناخت ستون دین است.
حضرت آیت‌الله جوادی آملی با بیان این‌که دین حکیم باید سخنان حکیمانه داشته باشد، افزود: اگر جامعه ستون دین است باید آنرا اقامه کرد نه این‌که درسش را خواند یا کتابش را نوشت.
وی ادامه داد: اگر نظام بخواهد بماند باید جامعه را نگاه داشت و این مسأله بدون معرفت و اقامه دین ممکن نیست.
استاد برجسته تفسیر قرآن با بیان این‌که عده‌ای که مرگ را پوسیدن و پایان کار تلقی می‌کنند دارای جامعه شناسی محدود هستند، ‌ابراز کرد: کسی که فکر می‌کند مرگ از پوست به در آمدن است گرچه برای بشر ابدیت قائل است اما علمش علم دوام داری نیست.
حضرت آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به این‌که بعد از مرگ زندگی جمعی است نه اجتماعی، گفت: ‌بعد از مرگ چه در برزخ و چه در قیامت جمعیم اما بی هم هستیم و هر کسی زندگی خود را دارد؛‌ بعد از مرگ خط بطلان روی تمام روابط و ضوابط کشیده می‌شود.
وی با بیان این‌که علم جامعه شناسی در آخرت چون معلوم ندارد رخت بر می‌بندد، اظهار کرد: بعد از مرگ چون معلوم نداریم علم هم نیست و دست انسان خالی است.
استاد برجسته تفسیر قرآن ادامه داد: ابن عربی به فخر رازی گفت: علمی را تهیه کن که هرگز تو را رها نکند و عوام نشوی؛ اگر علم معالم را رها کرد تهی دست می شویم.
حضرت آیت‌الله جوادی آملی با بیان این‌که همه علوم به منزله شاخه‌های یک تنه اصیل هستند، افزود: تمام انبیا آمدند که بگویند شما مرگ را می‌میرانید بنابراین اگر چیز وهمی،‌ زمینی یا زمانی تهیه کردیم باخته‌ایم.
وی با تأکید بر این‌که باید یک معلوم ازلی را بشناسیم و علمی را تهیه کنیم که معلوم ازلی را به ما نشان دهد،‌ گفت:‌ همه علوم می‌توانند صبغه دینی داشته باشند.
استاد برجسته تفسیر قرآن با اشاره به روایاتی که انسان را در خسران می‌داند،‌ ابراز کرد: برخی سرمایه می‌دهند اما نمی‌دانند که ازلی هستند و اگر کسی نداند که دوران بازنشستگی است و فکر کند همیشه دوران جوانی است و عمرش را به ورزش بگذراند جز خسارت چیزی به دست نمی‌آورد.
حضرت آیت‌الله جوادی آملی تأکید کرد: علم جامعه شناسی علم محدود و کوتاه مدتی است و باید به علم ابدی که همان علم توحیدی است پیوند بخورد.
وی در ادامه با بیان این که مرم ستون دین هستند، گفت: مردم ایران در جنگ جهانی اول و دوم ستون نبودند و هرچه کشورهای دیگر انجام می‌دادند می‌پذیرفتند اما زمانی که امام خمینی(ره) آمد و قرآن، عترت و فرهنگ جهاد و شهادت آورد مردم ما ستون دین شدند.
حضرت آیت‌الله جوادی آملی با تأکید بر این‌که مکتب اسلام ستون می‌پروراند نه مکتب ایرانی، تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی سخنی از مرز پر گهر و پرچم سه رنگ نبود و رزمندگان ما با شعار و پرچم ائمه اطهار(ع) ایران و پرچم سه رنگ را حفظ کردند./927/پ202/ج



۱۳۹۲/۱۲/۲۳






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن