تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819175439




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حرمت ايام فاطميه در نوروز و چهارشنبه آخر سال حفظ شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ اسفند ۱۳۹۲ (۱۶:۲۸ب.ظ)
مديركل تبليغات اسلامي استان قم: حرمت ايام فاطميه در نوروز و چهارشنبه آخر سال حفظ شود مديرکل تبليغات اسلامي استان قم گفت: چهارشنبه سوري در فرهنگ اسلامي هيچ جايگاهي ندارد و بايد حرمت ايام فاطميه در نوروز و چهارشنبه آخر سال حفظ شود.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمين عباس اسکندري در گردهمايي رابطان فرهنگي مساجد قم با اشاره به تقارن ايام فاطميه و تعطيلات نوروزي، به همه فعالان و دست اندرکاران امور مسجد توصيه کرد در ايام سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه(س)، علاوه بر تشويق مردم به انجام کارهاي نيک و شايسته که در روايات ديني به آنها توصيه شده، تذکرات لازم براي رعايت شأن و منزلت ايام فاطميه را بيان کنند.
وي مراسم چهارشنبه سوري را يکي از مراسم خرافي دانست که مبناي عقلايي ندارد و بايد سنت‌هاي شايسته و ارزشمدار همچون صله رحم، ديد و بازديد و کمک به ديگران که در روايات اسلامي و مفاهيم ديني تاکيد فراواني به آنها شده، ترويج يابد.
مديرکل تبليغات اسلامي استان قم بيان عظمت و ويژگي‌هاي حضرت فاطمه زهرا(س) و تبيين سبک زندگي فاطمي را مهم‌ترين هدف صاحبان منبر و تريبون، فعالان فرهنگي و تبليغي و نهادهاي دولتي و غيردولتي دانست و گفت: اگر بخواهيم مکتب فاطمي در جهان سربلند باشد بايد جنبه‌هاي ايجابي اين مکتب را ترويج کنيم.
حجت‌الاسلام اسکندري تاکيد کرد: بيان معارف اهل بيت عصمت و طهارت(ع) دشمنان اسلام را به وحشت انداخته، چراکه اگر معارف و انديشه‌هاي والاي اهل بيت به کشورهاي اروپايي و آمريکايي برسد، پيروان فراواني را جذب مي‌کند، از اين رو دشمنان براي جلوگيري از نشر حقايق دين و مکتب اهل بيت، سعي مي‌کنند مسلمانان را با دامن زدن به اختلافات سرگرم کنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با ذکر چند روايت از اهل بيت(ع) و اشاره به برخي آيات قرآن کريم، نماز را رکن رکين و ستون خيمه دين دانست و به تشريح اثرات تربيتي نماز و مسئوليت و وظيفه دست اندرکاران براي اقامه نماز پرداخت.
مديرکل تبليغات اسلامي قم با بيان اينکه نماز پرچم دين و علامت مسلماني است، اقامه نماز را وظيفه همگان دانست و گفت: خواندن نماز براي هر مسلماني واجب است و کسي که نماز نخواند مسلمان نيست، بنابراين قرآن بر ترويج و اقامه نماز تاکيد دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن