تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819231144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه مشهد: تریبون نماز جمعه مشهد مخالف دولت نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

امام جمعه مشهد: تریبون نماز جمعه مشهد مخالف دولت نیست مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: تریبون نماز جمعه مشهد مخالف دولت نیست و وظیفه همه ما این است که از دولت حمایت کنیم .


به گزارش ایرنا ، آیت الله احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد درحرم مطهر رضوی، افزود:مگر کسی حق دارد با این دولت که رییس جمهوری آن منتخب مردم است و بالاتر از آن با تنفیذ مقام معظم رهبری منصوب شده است، مخالفت کند.
وی اظهار داشت: انتقادهایی که در تریبون نماز جمعه مطرح می شود، برخی از مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد و بحث مخالفت نیست.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: وقتی مقام معظم رهبری که حجت امام زمان (عج) هستند و در راس نظام می باشند، می فرمایند من از حوزه فرهنگ نگرانم و مسلما امام زمان(عج) نیز از این وضعیت نگران هستند، آیا ما نباید نگران باشیم؟
آیت الله علم الهدی گفت: نگرانی تنها از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست زیرا بخشی از حوزه فرهنگ در دست این وزارتخانه است و بخش عمده آن در دانشگاههای کشور رقم می خورد.
وی با بیان اینکه دانشگاههای کشور امروز مشمول نگرانی فرهنگی مقام معظم رهبری هستند، افزود: متاسفانه برخی از اعضای هیات علمی که به خاطر مسائل سیاسی و اخلاقی اخراج شده بودند، برای رسیدن به مطامع سیاسی عده ای ،دوباره برگردانده شده اند.
وی اظهارداشت: در دانشگاهها گروهی از دانشجویان اخراجی که عضو گروههای ˈپژاک بوده اندˈدوباره برگردانده شده اند تا بستری برای اهداف و مطامع سودجریان سیاسی باشند و اینها همه از مصادیق نگرانی های مقام معظم رهبری است.
وی بیان کرد: باید به این نکته توجه داشت که مقام معظم رهبری چرا دو سال پیش این نگرانی را نداشتند زیرا در آن زمان، جریان های فرهنگی اباحی گری و فیلم های نامطلوب در کشور وجود نداشت.
امام جمعه مشهد افزود : امروز پشت سر جریان های فرهنگی توطئه ای وجود دارد و به خاطر همین مقام معظم رهبری نگران هستند.
وی از عکس العمل و انتشار بیانیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارشاد در حوزه فرهنگ تشکر کرد و در عین حال گفت: نگرانی های مقام معظم با بیانیه رفع نمی شود و نیازمند عمل است و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقام حل این مشکل باید آدم های اهل تسامح و تساهل را از مدیریت امور فرهنگی خارج کند.
امام جمعه مشهد در ادامه گفت: مردم شیعه و معتقد کشور ما که منتظر ظهور امام زمان (عج)هستند و عشق به حضرت و حجت ایشان دارند، مگر می توانند در مقابل نگرانی حجتش بی تفاوت باشند.
امام جمعه مشهد در بخشی از سخنانش گفت: برخی جریان ها به توسعه لائیک و لائیسم اصرار دارند و از واژه اعتدال سوء استفاده می نمایند و با ابزار و عناوین مختلف به پیامبر و ائمه اطهار(ع) توهین می کنند.
آیت الله علم الهدی اظهارداشت: تمام اهداف این گروه تضعیف دین است چراکه وقتی عناصر دین ضعیف شد، فرصت برای قدرت نمایی آنان فراهم می شود و فعالیت این جریان شبیه جریانی است که بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) باعث انحراف رهبری در خط وحی شد.
وی همچنین گفت: این در حالی است که متاسفانه اقلیتی از خواص ما زود سوژه عملیات روانی می شوند و به خاطر برچسب افراطی تندرو زدن، ساکت شده و حالت بی طرفی می گیرند و امروز این خطری است که جامعه انقلابی را تهدید می کند.
امام جمعه مشهد همچنین در ادامه سخنانش با اشاره به دهه فاطمیه گفت: جریان مظلومیت حضرت زهرا (س) یک حادثه تاریخی و مربوط به 1400 سال گذشته نیست، بلکه یک جریان عبرت آموز سازنده برای زندگانی اجتماعی و سیاسی ما است.
آیت الله علم الهدی افزود: در واقع همان طوری که عاشورا برای ما دارای عبرت هایی است، فاطمیه هم برای ما عبرت آموز است .
وی همچنین در بخشی دیگر از سخنانش خاطر نشان کرد: چند روز دیگر کلانشهر مشهد میزبان حضور مقام معظم رهبری مطابق با سالهای پیش با فرا رسیدن بهار است.
وی گفت : همه ما جمعه آینده در همین مکان پای رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم زانو می زنیم و از سخنان ایشان بهره می بریم.
امام جمعه مشهد در خطبه اول نماز جمعه مشهد نیز با بیان مباحثی در خصوص سبک زندگی اسلامی گفت: ازدواج در اسلام مهمترین مساله زندگی است و تمام سرنوشت زندگی و حیات ما به آن ارتباط دارد.
آیت الله علم الهدی افزود: در ازدواج شناخت جایگاه و موقعیت همسر در زندگی از اهمیت بسزایی برخوردار است و اگر این جایگاهها حفظ شود تمام غصه ها و ناهمواری های زندگی قابل تحمل می باشد.
وی اظهارداشت : در قرآن کریم در سه نقطه جایگاه همسر تبیین شده و از همسر به عنوان ˈخود شماˈ یاد شده است یعنی تنها موجودی که خود شماست ، همسر شماست.
وی گفت : تا زمانی که این خود بودن در زندگی مشترک مفهوم دارد این زندگی شیرین و لذت بخش است.
7487/659/681
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن