تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819640902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست سه جانبه ایران،ترکیه و جمهوری آذربایجان با صدوربیانیه پایان یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نشست سه جانبه ایران،ترکیه و جمهوری آذربایجان با صدوربیانیه پایان یافت آنکارا - ایرنا- نشست سه جانبه وزیران خارجه ایران ، ترکیه و جمهوری آذربایجان به منظور ایجاد بسترهای جدید برای توسعه مناسبات در زمینه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی امروز جمعه با انتشار بیانیه مشترکی در شهرˈ وان ˈ در شرق ترکیه پایان یافت.


به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به وان ، ˈمحمد جواد ظریفˈ ،ˈ احمد داود اوغلوˈ و ˈالمار محمد یارفˈ وزیران امور خارجه ایران ، ترکیه و جمهوری سومین نشست سه جانبه را در شهر وان ترکیه برگزار کردند.
اولین و دومین نشست های سه کشور در ارومیه و نخجوان برگزار شد.
هدف اصلی برگزاری این نشست توسعه همکاریها در مسایل منطقه ای و جهانی و افزایش سطح مناسبات دوجانبه و منطقه ای بین سه کشور و همکاری بیشتر در سازمانهای منطقه ای و جهانی اعلام شد.
براساس این گزارش در پایان نشست وان و در بیانیه پایانی سه کشور ایران ، ترکیه و جمهوری آذربایجان بر عزم جدی خود برای تقویت همکاری برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی در اشکال مختلف تاکیدکردند.
وزرای خارجه سه کشور در این بیانیه بر لزوم همکاری های مشترک و اجرای پروژه هایی در بخش های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی نیز تاکید داشتند.
در بخشی از این بیانیه آمده است که استقرار ، صلح ، ثبات وامنیت و رفاه و همکاری های منطقه ای از طریق گسترش روابط سه کشور در حوزه های مختلف و همبستگی منطقه ای ایجاد خواهد شد.
رایزنی در باره مباحث جهانی و منطقه ای در سطوح و چارچوب های مختلف از جمله در سازمان های منطقه ای و بین المللی از جمله سازمان همکاری اقتصادی ˈاکوˈ ادامه خواهد یافت.
سه کشور بر تقویت حوزه های تجاری ، حمل و نقل ، ارتباطات وانرژی و اجرای پروژه های مشترک در حوزه های مختلف تاکید کردند.
وزرای خارجه این کشورها در نشست نخجوان در مورد برگزاری جلسات کمیته های فرعی اقتصادی سه جانبه در زمینه تجارت، صنعت و سرمایه در ترکیه، در زمینه حمل و نقل در جمهوری آذربایجان، در زمینه انرژی، جهانگردی و فرهنگی در ایران به توافق رسیده بودند.
خاورم ** 230**5981
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن