تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813174248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ˈتونی بنˈ سیاستمدار چپگرا و ضدجنگ انگلیس درگذشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ˈتونی بنˈ سیاستمدار چپگرا و ضدجنگ انگلیس درگذشت لندن - ایرنا - ˈتونی بنˈ سیاستمدار چپگرا و از فعالان مشهور ضدجنگ انگلیس روز جمعه در سن 88 سالگی در لندن درگذشت.


به گزارش ایرنا، خانواده ˈتونی بنˈ در بیانیه ای اعلام کردند که وی بامداد امروز و در حالی که اعضای خانواده در کنارش بودند، در آرامش درگذشت.
آقای بن که از اعضای مشهور حزب کارگر انگلیس به شمار می رفت، بیش از نیم قرن در خط مقدم سیاست این کشور حضور داشت. وی یکی از مخالفان سرشناس حمله نظامی به عراق و افغانستان بود و به همراه جمع دیگری از فعالان ضدجنگ، ائتلاف بزرگ ˈجنگ را متوقف کنیدˈ را بنیان گذاری کرد.
این سیاستمدار انگلیسی برای نخستین بار در سال 1950 میلادی به عضویت پارلمان درآمد و در دوران نخست وزیری هارولد ویلسون و جیمز کالاهان عضو کابینه انگلیس بود.
ˈˈتونی بنˈ که متولد 1925 میلادی بود از اوایل دهه 1950 با حزب کارگر وارد خط مقدم سیاست در انگلیس شد و علاوه بر عضویت در پارلمان در چند کابینه دولت کارگری این کشور سمت هایی نظیر وزارت پست، صنایع، فناوری و انرژی را برعهده داشت.
آقای بن، پس از ترک خط مقدم سیاست در اوایل دهه 2000 میلادی و عدم پذیرش عضویت در مجلس اعیان، فعالیت های مدنی و ضدجنگ خود را توسعه داد و به ریاست افتخاری ائتلاف بزرگ ضدجنگ این کشور برگزیده شد.
درگذشت این سیاستمدار سرشناس انگلیسی بازتاب گسترده ای در رسانه ها و محافل سیاسی این کشور داشت و علاوه بر شخصیت های مختلف، بسیاری از فعالان مدنی و ضدجنگ نیز به وی ادای احترام می کنند.
وی چندی پیش در مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگار ایرنا سیاست های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران بویژه در موضوع هسته ای را دوگانه و تبعیض آمیز خواند.
وی تاکید کرد: جنبش ضدجنگ انگلیس بشدت مخالف هرگونه ماجراجویی غرب علیه ایران است.
وی گفت: انگلیس خودش یک قدرت هسته ای است و انواع تسلیحات اتمی را در اختیار دارد ولی به همراه دیگر قدرت های غربی به ایران فشار می آورد که حتی از فناوری هسته ای نیز برخوردار نباشد.
وی افزود: این گونه سیاست ها تبعیض آمیز و مبتنی بر معیارهای دوگانه است. قدرت های هسته ای نظیر انگلیس در چنین شرایطی نمی توانند بطور منطقی علیه فعالیت های هسته ای ایران استدلال کنند و افکار عمومی را قانع سازند.
آقای بن اظهارداشت: ایران عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی است و تعهدات بین المللی خود را اجرا می کند. ایران همچنین تاکید دارد که همه برنامه هایش صرفا برای مقاصد صلح آمیز است.
وی در پاسخ به سوالی در مورد روابط ایران و انگلیس و تعطیلی سفارتخانه های دو کشور نیز به خبرنگار ایرنا گفته بود: به نظر من انگلیس باید برای عادی سازی روابطش با ایران اقدام کند.
رییس افتخاری ائتلاف ضدجنگ انگلیس درباره عملکرد 10 ساله این ائتلاف گفت: جنبش ضدجنگ طی یک دهه گذشته نقش موثری در مقابله با سیاست های جنگ طلبانه غرب و افشاگری درباره ابعاد فاجعه بار جنگ و مداخله نظامی در کشورهای دیگر ایفا کرده است.
آقای بن افزود: پیش بینی های ائتلاف ضدجنگ درباره نتایج مداخله نظامی در عراق و افغانستان درست از آب درآمد و پس از گذشت یک دهه شاهد هستیم که نه تنها تروریسم ریشه کن نشده، بلکه بی ثباتی و ناامنی در این دو کشور و دیگر مناطق جهان افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: فعالان ضدجنگ توانستند با فعالیت های مدنی خود افکار عمومی را آگاه و علیه جنگ بسیج کنند. امروز هیچ دولت و حزب سیاسی نمی تواند این جنبش را نادیده بگیرد.
اروپام**345
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن