تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812645658




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجت‌الاسلام مازنی: فرهنگ ایثار و فداکاری را باید در جامعه ترویج دهیم/ صادقی: ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان شاهد و ایثارگر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد
حجت‌الاسلام مازنی: فرهنگ ایثار و فداکاری را باید در جامعه ترویج دهیم/ صادقی: ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان شاهد و ایثارگر
اهم برنامه‌های روز شهید شب گذشته 22 اسفند در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مازنی معاون پژوهشی و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و میعاد صادقی رئیس مرکز دانش پژوهان بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، اهم برنامه‌های روز شهید، شب گذشته 22 اسفند در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مازنی معاون پژوهشی و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و میعاد صادقی رئیس مرکز دانش پژوهان بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  

 
حجت‌الاسلام مازنی در ابتدا در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه اهم برنامه‌های روز شهید چیست گفت: هر جامعه و هر خانواده‌ای باید قدردان و سپاسگذار شهدا در جامعه باشند به گونه‌ای که در این راستا می‌توان گفت که جامعه پویا شده است.
 
وی با اشاره به این که شهدا بزرگترین خدمت را به کشور کرده‌اند افزود: شهدا از جان خود برای آزادی و استقلال کشور گذشتند به گونه‌ای که حداقل وظیفه‌ای که هر فردی در جامعه دارد این است که از شهدا قدردانی و سپاسگذاری کند.
 
*فرهنگ ایثار و فداکاری را باید در جامعه ترویج دهیم

معاون پژوهشی و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این که باید از شهدا قدردانی کنیم، اظهار داشت: باید فرهنگ سپاسگذاری در سطح جامعه در همه ابعاد رواج پیدا کند.  
 
حجت‌الاسلام مازنی با اشاره به این که باید فرهنگ قدرشناسی را مورد ترویج قرار دهیم، افزود: باید به دنبال ترویج فرهنگ گذشت، ایثار و فداکاری در کشور باشیم.
 
وی با اشاره به این که هر فردی باید در جامعه در همه ابعاد زندگی از خود گذشت و فداکاری و ایثار نشان دهد، گفت: شهدا بزرگترین ایثار را انجام دادند.
 
معاون پژوهشی و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این که شهید جانش را در راه اقتدار نظام تقدیم کرده است، افزود: همه آحاد جامعه باید خود را در قالب فرهنگ ایثار و فداکاری قرار بدهند تا خانواده‌ها در امنیت و آرامش به سر ببرند.  
 
*22 اسفند روز شهید است

حجت‌الاسلام مازنی با اشاره به این‌که بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه‌های ویژه‌ای را برای پاسداشت شهدا در نظر گرفته است ادامه داد: روز 22 اسفند روز شهید نامگذاری شده است.
 
وی با اشاره به این که از مدت‌ها قبل ستادی در بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیریت نماینده ولی فقیه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید حجت‌الاسلام شهیدی تشکیل شد ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران تحت سرپرستی سردار انصاری قرار دارد.
 
معاون پژوهشی و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این‌که برنامه‌های مختلفی با کمک شهرداری تهران،‌ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ستاد شورای سیاستگذاری نماز جمعه و سایر دستگاه‌ها اجرا شده است، گفت: در این رابطه سازمان صدا و سیما همکاری‌های گسترده‌ای داشته‌اند.  
 
حجت‌الاسلام مازنی با اشاره به این که روز شهید از سوی شورا در سال 88 مورد تصویب قرار گرفت گفت: امسال به صورت رسمی برای اولین بار برنامه‌های ویژه‌ای برای این منظور در نظر گرفته شد.
 
وی با اشاره به این‌که برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌های ویژه‌ای در غالب نشست‌ها،‌ کنگره‌ها، یادواره‌ها برگزار شده است، افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سال 58 بنیاد شهید را مورد تاسیس قرار دادند به گونه‌ای که این روز در سال 88 در تقویم رسمی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت.  
 
معاون پژوهشی و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه وظیفه جنابعالی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چیست گفت: قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مربوط به فرهنگ می‌شود پس باید به امور فرهنگی توجه ویژه‌ای شود.
 
حجت‌الاسلام مازنی با اشاره به این‌که در اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ساز و کارهای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در نظر گرفته شده است، گفت: یکی از اقداماتی که در این راستا به عمل آمده انتشار کتاب فرهنگ اعلام شهدا است که حاصل 20 سال تلاش پژوهشگران و محققان کشور است که اخیرا این کتاب در همایشی به مناسبت روز شهید مورد رونمایی قرار گرفت.

وی با اشاره به این‌که 10 استان کتابهایشان مورد انتشار قرار گرفته است گفت: در این کتاب به صورت الفبایی و استانی بین 30 تا 100 کلمه از مشخصات و ویژگی‌های شناسنامه‌ای یگان مربوطه، نوع شهادت، محل شهادت و به طور خلاصه مشخصات دیگر مطرح شده است تا در تاریخ مورد ثبت قرار بگیرد.
 
معاون پژوهشی و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این که اصل وصیت‌نامه شهدا به صورت استانی مورد انتشار قرار گرفته است افزود: وصیت‌نامه شهدا بهترین سند است.  
 
*بیش از 8 میلیون از وصایا شهدا موجود است

حجت‌الاسلام مازنی خاطر نشان ساخت: 8 میلیون و 500 هزار برگ سند از وصایا و آثار فرهنگی شهدا در مرکز اسناد بنیاد شهید امور ایثارگران مورد نگه داری قرار گرفته است.
 
وی با بیان این که شهدا در وصایای خود از واژه‌های کلیدی استفاده کرده‌اند افزود: در این وصایا شهدا بیان کرده‌اند که با چه اهداف و انگیزه‌هایی وارد میدان  جنگ شده‌اند.
 
معاون پژوهشی و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این که باید از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها به خوبی استفاده کرد گفت: باید به معرفی شهدا در غالب سریال‌های تلویزیونی بپردازیم که این امر از سوی سازمان صدا و سیما به خوبی صورت گرفته است.
 
حجت‌الاسلام مازنی با اشاره به این‌که حجت‌الاسلام شهیدی به صورت مشخص آیین نامه‌هایی را مورد ابلاغ قرار داده است که یکی از این آیین نامه‌ها مربوط به نشر کتاب و دیگری آیین‌نامه‌های حمایتی از آثار هنری و نمایشی است.
 
وی با اشاره به طرح دیگری در خصوص تاریخ شفاهی ایثار و شهادت گفت: مقام معظم رهبری در اولین دیدار با حجت‌الاسلام شهیدی توصیه فرمودند که تا زمانی که فرصت از دست نرفته به سراغ والدین شهدا، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان رفت تا خاطرات آن‌ها فراموش نشود.
 
معاون پژوهشی و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برگزاری نمایشگاه نقاشی در موزه شهدا ادامه داد: آثار 22 نفر از پیشکسوتان، هنرمندان قدیمی و 22 نفر از جوانان و دانشجویان در این نمایشگاه مورد ارائه قرار گرفته است.  
 
حجت‌الاسلام مازنی با اشاره به این که نسل جدید باید از فرهنگ ایثار و شهادت بهره‌ ببرند گفت: نسل جدید باید خودشان هم مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشند.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که چه فعالیت‌هایی در زمینه پژوهشی در بنیاد شهید صورت گرفته است گفت: در بنیاد شهید 1883 طرح پژوهشی وجود دارد.
 
معاون پژوهشی و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان ساخت: معاونت پژوهشی و ارتباطات فرهنگی ماموریت پژوهش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بر عهده دارند.  
 
حجت‌الاسلام مازنی با اشاره به این‌که باید به بخش منابع انسانی در حوزه پژوهشی توجه بسیاری شود افزود: آثار شهدا و وصای آن‌ها مورد تحلیل محتوایی قرار گرفته است.
 
وی با بیان این که از پایان نامه دانشجویانی که در مقاطع ارشد و دکترا هستند دفاع خواهد شد گفت: باید از همه ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استفاده کنیم.
 
معاون پژوهشی و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تحلیل وصایای شهدا ادامه داد: به طور متوسط در وصایای هر کدام از شهدا نام امام حسین، کربلا، عاشورا، حضرت زینب و به طور متوسط 4 بار نام امام خمینی، ولایت فقیه، رهبر انقلاب مطرح شده است.  
 
حجت‌الاسلام مازنی با بیان این که باید پیام شهدا به صورت علمی به جامعه منتقل شود اظهار داشت: بنیاد شهید دارای برنامه‌های کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت برای رشد و تعالی دارد.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت چیست گفت: طرح‌های بنیاد شهید در غالب طرح‌های نوآورانه و تحولی است که در سه مقطع زمانی کوتاه مدت تا پایان شهریور 93، میان مدت تا پایان سال 94 و بلند مدت تا پایان سال 96 مورد طراحی قرار گرفته است.
 
معاون پژوهشی و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این که بخشی از این برنامه‌ها مربوط به کنگره‌ها و یادواره‌ها است گفت: بخش دیگری از این برنامه‌ها مربوط به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود.  
 
حجت‌الاسلام مازنی با اشاره به این که 222 هزار و 571 شهید تقدیم کشور شده است گفت: در سوم خرداد 93 به مناسبت روز مقاومت و پیروزی اولین کنگره شهدای اقوام، ادیان و مذاهب مختلف را برگزار خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به این که چند فیلم و سریال دیگر را هم نیز در دستور کارمان قرار داده‌ایم که مراحل نگارش و طراحی آن طی شده است ادامه داد: برنامه‌های دیگر این بنیاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی است پس باید از همه ظرفیت‌ها برای رسیدن به فرصت استفاده کرد.
 
معاون پژوهشی و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این که 17 هزار قربانی ترور در کشور وجود دارد افزود: اسامی این قربانیان در سایت ترور قرار گرفته شده است.



این خبر در حال تکمیل است...







تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن