تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804803782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس جمهور چین: برای حل برنامه هسته ای ایران نهایت تلاش را می کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس جمهور چین: برای حل برنامه هسته ای ایران نهایت تلاش را می کنیم پکن - ایرنا - ˈشی جین پینگˈ رییس جمهور چین در دیدار با ˈسلمان بن عبدالعزیزˈ ولیعهد عربستان گفت که چین برای حل مسالمت آمیز برنامه هسته ای ایران همه تلاش خود را بکار خواهد گرفت.


به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین، رییس جمهور چین شب گذشته در د یدار با ولیعهد عربستان خاطر نشان کرد : این مساله باید به شکل جامع و با رایزنی و یافتن راهی مسالمت آمیز به طور کامل حل و فصل شود.
وی گفت که چین خواستار منطقه ای عاری از سلاح هسته ای در خلیج فارس است و راه جامع و درازمدت و کامل را برای مساله هسته ای ایران دنبال می کند.
رییس جمهور چین در حالی خواستار منطقه ای عاری از سلاح هسته ای در خلیج فارس است که دکتر ظریف وزیر امور خارجه ایران راه رسیدن به تفاهم در موضوع هسته ای را آسان می داند و تاکید دارد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری به طور جدی دیدگاهشان را در مورد حرام بودن سلاح هسته ای اعلام کرده اند لذا سلاح هسته ای در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد.
وی گفته است: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بطور جدی دیدگاهشان را در مورد حرام بودن سلاح هسته ای اعلام کرده اند، دیدگاه ایشان از یک سو به لحاظ مذهبی اهمیت دارد و از سوی دیگر جنبه استراتژیک دارد، بدین معنی که سلاح هسته ای در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد.
رییس جمهور چین در ادامه منطقه خاورمیانه و خلیج فارس را بسیار مهم دانست و گفت که وضعیت این منطقه تاثیرات جهانی دارد و همه کشورهای آن باید برای حراست از امنیت آن تلاش کنند.
وی همچنین گفت که چین به حقوق فلسطینیان احترام می گذارد .
رییس جمهور چین در باره سوریه نیز گفت: تنها راه برون رفت از بحران سوریه اجرای کامل بیانیه ژنو و دستیابی به یک فرایند سیاسی است .
شی جین پینگ سپس عربستان را برادر و شریک و دوست چین دانست و گفت : روابط راهبردی میان چین و عربستان حتما تقویت خواهد شد.
رییس جمهور چین که کشورش بشدت در تلاش است وارد بازار عربستان و دیگر کشورهای عربی شود و به منابع نفتی این کشور بسیار اهمیت می دهد و مصرف کننده بزرگ دوم نفت دنیا محسوب می شود به منافع درازمدت دو کشور اشاره کرد و گفت : روابط با عربستان برای چین اهمیت زیادی دارد.
از سوی دیگر غربی ها بشدت نگران توسعه مناسبات چین با عربستان هستند و هراس دارند به این طریق شرکت های نفتی چین بازار نفت عربستان را از چنگ غرب درآورند.
رییس جمهور چین گفت که این کشور به توسعه عربستان با مسیری که انتخاب کرده است احترام می گذارد و افزود که تبادلات میان دو کشور و دید و بازدیدها باید افزایش یابد.
وی انرژ ی را ستون روابط دو کشور دانست و گفت که باید در عرصه های دیگری چون هوا و فضا و منابع نوین انرژی هم همکاری کرد.
وی از حضور و مشارکت عربستان برای ایجاد راه ابریشم دریایی و کمربند اقتصادی جاده ابریشم استقبال کرد و آن را مایه گسترش همکاری های اقتصادی و فرهنگی دانست.
وی گفت که چین مایل به تقویت همکاری های دفاعی و امنیتی و مبارزه با تروریسم و پیشبرد مذاکرات منطقه تجارت آزاد با کشورهای عربی بخصوص عربستان است.
ولیعهد عربستان نیز در این دیدار سلام و درود پادشاه این کشور را به رییس جمهور چین ابلاغ کرد و ضمن محکوم کردن حمله تروریستی اخیر در شهر کونمینگ در جنوب غرب چین که 29 کشته برجای گذاشت با خانواده های قربانیان ابراز همدردی کرد.
وی از نقش چین در امور خاورمیانه تقدیر کرد و گفت که ریاض با پکن در زمینه های مختلف از جمله امنیت و مبارزه با تروریسم همکاری خواهد کرد.
ولیعهد عربستان روز پنجشنبه برای دیدار چهار روزه به دعوت لی یوان چایو معاون رییس جمهور چین وارد پکن شد.
سلمان بن عبد العزیز در چارچوب سفر آسیایی خود به چین سفر کرده است. وی در سفر آسیایی خود به کشورهای پاکستان، ژاپن، هند و مالدیو نیز سفر کرده است.
پادشاه عربستان سال 2012 پس از مرگ نایف بن عبدالعزیر، سلمان بن عبدالعزیز 79 ساله را که پیش از آن حاکم مکه بود، به عنوان ولیعهد و وزیر دفاع برگزید.
آساق ** 2100 **1611











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن