تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798698626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آدرس غلط غربی‌ها درباره ابعاد ناشناخته گم‌‌شدن هواپیمای مالزی و ارتباط دادن آن با ایران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارش؛
آدرس غلط غربی‌ها درباره ابعاد ناشناخته گم‌‌شدن هواپیمای مالزی و ارتباط دادن آن با ایران
شبکه های تلویزیونی غربی با اشاره مقامات اطلاعاتی کشورانشان، سعی دارند تا بر خلاف واقعیت‌هایی ناشی از ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی، پای عناصر ایرانی را به این ماجرا باز کنند و غیر مستقیم جمهوری اسلامی را دخیل در ماجرا نمایند.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، ارائه اطلاعات ناقص و ضد و نقیض بر این فضا دامن زد به طوری که ایران را به دلیل احتمال حضور دو شهروند با گذرنامه جعلی با این حادثه، پیوند زد و .. در این گزارش به ارائه این اطلاعات جعلی می‌پردازیم:


پنج روز از ناپدید شدن هواپیمای خطوط هوایی مالزی می‌گذرد، اما هنوز هیچ اثری از آن به دست نیامده است. با وجود به کارگیری شیوه های مختلف جستجوی بی سابقه در تاریخ هوانوردی هنوز اوضاع همانند روز اول است. این وضعیت موجب شد تا فرضیه های مختلف درباره چگونگی و دلایل ناپدید شدن هواپیمای مسافری ام اچ 370 مطرح شود . 







هنور طرفداران نظریه تروریستی بودن دلایل کافی برای اثبات ادعای خود پیدا نکرده بودند که حاشیه‌پردازی‌ها که منشاء آن را می توان در همان نظریه تروریستی سراغ گرفت، تقویت شد و پای دو ایرانی به میان آمد تا توجه افکار عمومی را به سوی اهداف خاصی معطوف سازند. 


ارائه اطلاعات ناقص و ضد و نقیض بر این فضا دامن زد به طوری که ایران را به دلیل احتمال حضور دو شهروند با گذرنامه جعلی با این حادثه، پیوند زد، در حالی که بر اساس آمارهای منتشره، مسافران این هواپیما از 15 ملیت مختلف تشکیل می‌شوند. ای پی تی ان  به نقل از پلیس بین الملل با انتشار یک تصویر از دو ایرانی که با گذرنامه های سرقتی وارد هواپیمای مفقود شده خطوط هوایی مالزی شده اند، تروریستی بودن این حادثه را رد می کند اما به نظر می رسد، این رویکرد تاثیر منفی خود را در حد یک تبلیغات سیاه بر روی مخاطبان جهانی گذشته و در صورتی که اثری از این پرواز به دست نیاید ، مخاطب نقش مخربی برای این دو شهروند که احتمالا قربانی قاچاقچیان انسان شده اند قائل خواهد شد.


در حالی که مقامات مالزیایی و حتی اینترپل از نظریه تروریست بودن حادثه تا حدود زیادی فاصله گرفته اند اما همانطور که شبکه ان اچ کی ژاپن و سی ان ان به نقل از کی جان برنن رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) آورده اند  " نمی توان دست داشتن تروریستها را در این ماجرا  منتفی دانست."


پلیس مالزی روز سه شنبه تصاویر دو مردی را که گفته می شود مهاجران غیر قانونی بودند، منتشر کرد که پایین تنه هر دو فرد در هر دو تصویر ، متعلق به یک نفر بود. کاربران رسانه های اجتماعی که این تصاویر را مشاهده کردند اعلام کردند احتمالا این تصاویر عمدا دستکاری شده اند.


یک کاربر اعلام کرد: چرا آنها تلاش کردند در تصویر مربوط به پاهای این دو ایرانی از فتوشاپ استفاده کنند؟ آیا این تصاویر واقعی هستند؟







البته شبکه تلویزیونی سی سی تی وی چین با تاکید بر اینکه اطلاعات ضد و نقیض منتشر شده از سوی نیروی هوایی ارتش و مقامات مالزی درباره هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی این کشور، درباره توانایی مالزی برای ایجاد هماهنگی در عملیات جستجو  نگرانی ایجاد کرده، به نوعی مدیریت رسانه ای حادثه را به نقد می کشد،  اما رویکرد بعضی از رسانه های آمریکایی به طور ضمنی بر آن قرار گرفته است تا عناصری را برای معرفی به افکار عمومی قربانی نمایند و چه بهتر که این قربانی دو شهروند ایرانی باشند که به دنبال پناهندگی در خارج می گردند. از این منظر سی ان ان علاقمندی خاصی دارد تا به موضوع سیاسی ایران نیز پیوند بزند. در این رابطه ، فیل رابرتسون معاون مدیر دیده بان حقوق بشر در بانکوک در گفتگو با سی ان ان ، از اینکه یک ایرانی با گذرنامه سرقتی قصد مسافرت با هواپیمای مالزیایی ناپدید شده اظهار تعجب و شگفتی را روا نمی‌دارد.


این حاشیه‌سازی‌ها در شبکه های فرانس 24 ، سی ان ان و رویترز  برجستگی خاصی دارد ، اما به نظر می‌رسد رادیو بی بی سی بیش از بقیه به این سوژه‌پردازی توجه کرده و حتی در تلاش برای یافتن کسان این دو ایرانی به حاشیه سازی ها بال و پر داده و به طور غیر مستقیم توجهات به ایران و احتمالا مشکلاتی که باعث مهاجرت یا استفاده از گذرنامه غیر قانونی و مسروقه در ایران و از سوی شهروندانی ایرانی می‌کند، معطوف داشته است.







خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس 24 در بانکوک وقتی که موضوع دو شهروند ایرانی را مطرح می سازد ، هدف آنها را "یافتن پناهندگی" عنوان می کند و تاکید می نماید که " مسئله سرقت گذرنامه های غربی از تایلند نیز برجسته شده است." این شبکه فرانسوی بر این باور است که  اگر  فرضیه  سرقت دو گذرنامه تایید شود، فرضیه تروریسم در ناپدید شدن بوئینگ نیز منتفی خواهد بود. البته ادعای فوق چندان مورد تائید رویترز قرار نگرفته، زیرا این خبرگزاری به نقل از  خالد ابوبکر بازرس کل اداره مهاجرت مالزی بر این باور است که یکی از دو مسافری که با گذرنامه مسروقه سوار هواپیمای مفقود شده این کشور شده است، ملیت ایرانی دارد.


اما شبکه تلویزیونی سی ان ان  به نقل از مسئولان مالزی گفت: رابطی که گذرنامه های مسروقه را در ایران فروخته بر خلاف سایر رسانه ها که از وی با نام "علی" یاد کرده اند ،  "خادم علی " معرفی می کند که تلفنی برای دو دوست خود که گذرنامه های  مسروقه  ایتالیایی و اتریشی داشتند، تقاضای بلیط ارزان قیمت به مقصد اروپا  کرده بود. این شبکه نیز از زبان پلیس بین الملل (اینترپل ) در لیون فرانسه اما تصریح می نماید که هیچ گزارشی درخصوص ربوده شدن این گذرنامه های ایرانی منتشر نشده و در هیچ پایگاه اطلاعاتی نیز ثبت نشده است و فرودگاه ها و مراکز کنترل هویت افراد مشخصات فوق را ندارند.(!) 


اما الجزیره انگلیسی در اقدامی مغرضانه و بی اساس در این برهه به بازخوانی یک اتهام بر ضد ایران پرداخته و از طراحی و عملیات بمب گذاری در هواپیمای پان ایر بر فراز شهر لاکربی، از سوی ایران خبر می‌دهد و پرونده ای که مختومه شده را به ایران نسبت می دهد. (!) 







ایران ادعای جدید درباره دخالت این کشور در انفجار هواپیما بر فراز لاکربی را تکذیب کرده است. 







"مرضیه افخم"، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز سه‌شنبه در پاسخ به پرسش خبرنگار تلویزیون الجزیره در باره ادعای مطرح ‌شده علیه ایران گفت: "ما پیش از این نیز چنین ادعایی را رد کرده بودیم و نه تنها در این بحث بلکه در مجموعه بحث های تروریستی مواضع ایران کاملا روشن است. ایران هرگونه فعالیت تروریستی را صریحا رد کرده و در بحث لاکربی نیز این موضوع را رد کرده‌ایم و طرح مجدد این موضوع هم ابهام‌برانگیز است".




انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن