تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815264368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه ويژه مديريت شهري به خُبرگان دانشگاهي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ اسفند ۱۳۹۲ (۱۲:۲۱ب.ظ)
رئيس مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران تاکيد کرد: نگاه ويژه مديريت شهري به خُبرگان دانشگاهي دومين جلسه شوراي راهبردي معماري و شهرسازي مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران با حضور رئيس مرکز و متخصصان و اساتيد عضو اين شورا برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر نگاهداري، رئيس مرکز در اين جلسه بر اهميت تشکيل اين شورا تاکيد کرد و گفت: قرار است در اين شورا موضوعات مهم شهري مورد بررسي و پايش قرار گيرد و پس از تائيد نهايي براي تدوين به دکتر قاليباف شهردار تهران ارائه شود.
وي اظهار کرد: دکتر قاليباف در چهار سال آينده شهرداري تهران، رويکرد تحول در مديريت شهري را دنبال مي‌کند و مرکز مطالعات را به عنوان ستاد اين تحول معرفي کرده‌اند تا در حوزه‌هاي اصلي مديريت شهري ورود پيدا کند.
نگاهداري با بيان اينکه برنامه‌ريزي بالا ترين سطح فعاليت شوراي راهبردي معماري و شهرسازي است، افزود: بايد اين شورا در راستاي احصاء و رفع مشکلات شهري بيش از پيش تلاش نمايد و از ظرفيت‌هاي موجود براي توسعه و پيشرفت شهر استفاده کند.
وي رويکرد شوراي راهبردي معماري و شهرسازي مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران را نگاه ويژه به خُبرگان دانشگاهي بيان کرد و گفت: با استفاده از اين روش مي‌توان از مجموعه افرادي که سال‌هاي متمادي در اين حوزه فعاليت کرده‌اند، جهت اخذ رويکردهاي شهرسازي بهره گرفت تا بتوان براساس مشارکت و همکاري به تصميمات تخصصي به رويکردهاي صحيح در نگاه شهرسازي دست پيدا کنيم و آنرا به شهردار تهران ارائه دهيم.
به گزارش روابط عمومي مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران، رئيس مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهرتهران بيان کرد: هم راستا با شوراي راهبردي مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران، شوراهاي راهبردي نيز با حضور دکتر قاليباف در شهر داري تهران برگزار مي‌شود و تصميماتي که در شوراي راهبردي مرکز گرفته مي‌شود در آنجا نيز ارائه و مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت تا تصميمات را به کاربست و اجرايي شدن برسانيم.
نگاهداري در ادامه از تشکيل شوراي نظارت بر طرح‌هاي توسعه شهري در مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران خبر داد و گفت: با تشکيل اين شورا مي‌توان برخي از خروجي‌ها و تصميماتي که در شوراي راهبردي معماري و شهرسازي مرکز انجام مي‌شود را به صورت يک پشتوانه تخصصي دنبال کرد.
وي خاطر نشان کرد: نهادهاي سياست گذار وظيفه رسيدگي و اجرايي کردن پژوهش‌ها را بر عهده دارند، بر اين اساس بايد يک دبير خانه قوي جهت حمايت کارشناسي اين جلسات ايجاد شود و وظيفه هدايت کارشناسي را نيز اعضاي شوراي راهبردي برعهده داشته باشند.
گفتني است در اين جلسه موضوع مديريت يکپارچه شهري، مسئله فقر شهري و نابرابري‌هاي فضايي، سنجش رضايت شهروندان از عملکرد مديريت شهري در تهران به طور اعم و شهرداري تهران به طور اخص، مسئله انتقال پايتخت، تبيين نقش و جايگاه شهروندان در مديريت شهري تهران، بررسي وضعيت شوراياري‌ها و بازنگري در ساختار مديريت محلي به منظر بهبود مشارکت شهروندان، اصلاح ساختارهاي قانوني در مديريت شهري/ اصلاح قوانين و مقررات حوزه شهرسازي، مسئله اجرايي نمودن طرح ها/ بررسي علل عدم تحقق طرح‌هاي شهري، برنامه‌ريزي کاربري زمين، بازنگري در ساختار شهرداري تهران/ آسيب شناسي شهرها، مطالعه در زمينه احساس تعلق شهروندان به شهر و احترام به شهر و احترام شهر به حقوق شهروندي، بازنگري در ماموريت‌هاي سازمان‌هاي ويژه متولي در شهرداري با توجه به تحول در رويکردها، ايجاد ساز و کار پايدار براي تامين منابع مالي اجراي طرح‌ها و تغيير نگاه به حوزه مديريت و تحقق حکمروايي از جمله عناوين مطرح شده توسط اعضاي شوراي راهبردي شهرسازي و معماري بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن