تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818885783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناس افغان:سفر اشتون به تهران نشانه درک اروپا از قدرت تاثیر گذاری ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارشناس افغان:سفر اشتون به تهران نشانه درک اروپا از قدرت تاثیر گذاری ایران است کابل – ایرنا- استاد روابط بین الملل دانشگاه افغانستان گفت: اتحادیه اروپا و غرب اکنون به قدرت تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه و نظام بین الملل پی برده اند از این رو با درک واقع بینانه تر،ˈکاترین اشتونˈ مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران سفر کرد.


ˈعبدالطیف نظریˈ کارشناس سیاسی و استاد روابط بین الملل در دانشگاه کابل روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا سفر کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران را بیانگر شکست سیاست های خصمانه غرب و آمریکا در قبال ایران دانست و گفت: غرب رویکرد واقع بینانه تری نسبت به ایران در پیش گرفته اند.
این استاد دانشگاه های افغانستان سفر مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران را در مقطع کنونی بسیار مهم ارزیابی کرد و این سفر برای آینده روابط اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی فوق العاده با اهمیت بود.
نظری سیاست جدید دولت جمهوری اسلامی ایران به رهبری حسن روحانی را عاملی برای خلع سلاح سیاسی کشورهای غربی و متخاصم بر ضد ایران دانست و گفت: غربی ها اکنون چاره ای جز رویکرد واقع بینانه در قبال جمهوری اسلامی ایران ندارند.
این کارشناس افغان در روابط بین الملل گفت: در ادامه سیاست های تنش زدایی و اعتدال گرایی دولت جدید ایران، سرمایه گذاران اروپایی برای حضور در بازار ایران از یکدیگر سبقت می گیرند و علاقه مندی خود را برای سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی اعلام می کنند که این دست آورد بسیار مثبت تیم جدید سیاسی ایران به شمار می رود.
کارشناس افغان گفت: شواهد به خوبی نشان می دهد که اتحادیه اروپا از سیاست های آمریکا در قبال ایران فاصله گرفته و در راستای منافع خود حرکت می کند از این رو به دنبال گسترش روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران است.
نظری افزود: اتحادیه اروپا از طریق مبادلات تجارتی و سرمایه گذاری در ایران به دنبال کسب منافع اقتصادی خود است و به خوبی می داند، جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت منطقه ای، نقش انکار ناپذیری در صلح و ثبات منطقه ایفا می کند.
استاد روابط بین الملل گفت: اتحادیه اروپا با آگاهی کامل از موقعیت و نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه دریافته است که روابط همه جانبه خود را با تهران گسترش دهد از همین رو خانم کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران سفر کرد.
نظری ابراز اطمینان کرد با روند کنونی در آینده شاهد گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.
این کارشناس روابط بین الملل گفت: کشورهای غربی از جمله اتحادیه اروپا اکنون با درک جدید و واقع بینانه تری به موضوع انرژی هسته ای ایران نیز نگاه می کنند که این هم دست آورد بزرگ جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی است.
نظری افزود: اتحادیه اروپا و غرب اکنون دریافته است که با دنباله روی آمریکا، منافع خود را در منطقه از دست خواهند داد.
این کارشناس افغان گفت:اتحادیه اروپا در موضوع هسته ای و روابط تجاری با ایران تلاش می کند بدون در نظر داشت آمریکا، سیاستی مستقل در روابط خارجی خود با جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کند.
نظری با تاکید به اینکه اتحادیه اروپا به خوبی می داند که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است و از این ناحیه هیچ تهدیدی متوجه آنان نیست، گفت:ایران هراسی اکنون با شکست مواجه شده و رنگ باخته است.
این کارشناس روابط بین الملل افزود: بر اساس قوانین بین المللی، ایران نیز همچون دیگر کشورهای جهان حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را دارد و غرب اذعان دارد که نمی تواند مانع این حق قانونی جمهوری اسلامی ایران شود.
آساق م**ع.ن**1501
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن