تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818895502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر اشتون به تهران نشانه عزم اروپا برای گسترش روابط با ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده سابق دوما: سفر اشتون به تهران نشانه عزم اروپا برای گسترش روابط با ایران است مسکو- ایرنا- سیمون باغداساروف نماینده سابق دومای روسیه اعلام کرد: سفر کاترین اشتون به ایران و دیدار وی با سران این کشور، نشانگر عزم اتحادیه اروپا برای گسترش روابط و همکاریها با جمهوری اسلامی است.


باغداساروف که چندین سال عضو کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه بوده است، روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: ایران برای سالیان متمادی شریک راهبردی اتحادیه اروپا بوده است.
وی افزود: حجم مبادلات بازرگانی ایران و کشورهای اروپایی سر به دهها میلیارد دلار می زد که بر اثر تحریم های بین المللی و یکجانبه به شدت آسیب دید.
باغداساروف گفت: سران اتحادیه اروپا مسئول بروز این وضع در روابط بروکسل و تهران هستند زیرا با پیروی کورکورانه از سیاست های آمریکا در واقع در دام این قدرت گرفتار شدند.
نماینده سابق دومای روسیه اضافه کرد: آمریکا که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نمی تواند از همکاری با این کشور ثروتمند منطقه بهره مند شود، سعی کرده است اتحادیه اروپا را هم از ایران دور نگهدارد.
وی افزود: سفر اشتون به ایران فصل جدیدی در روابط ایران و اتحادیه اروپا می گشاید و می تواند سرآغازی برای همکاری های گسترده دو طرف به ویژه در عرصه انرژی باشد.
با سفر اشتون به ایران و ملاقات های متعددی که این مقام اروپایی با دولتمردان ایرانی انجام داده است، باید انتظار ایجاد تحرک جدیدی در روابط این کشور بزرگ منطقه و اتحادیه اروپا داشته باشیم.
نماینده سابق دوما گفت: سفر نماینده سیاسی اتحادیه اروپا به ایران را نباید فقط در چارچوب مذاکرات و برنامه هسته ای ایران دید، بلکه همان طوری که رییس جمهوری ایران نیز اشاره کرده اند، این سفر عزم بروکسل برای برداشتن یک گام جدید سیاسی به سوی تهران را نشان می دهد که به نظر می رسد این اقدام از سوی ایران نیز در آینده پاسخ داده شود.
وی افزود: موفقیت در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 به ویژه توافقنامه 24 ماه نوامبر ژنو در این سفر نقش مهمی داشت. کاملا آشکار است که یخ روابط ایران و اتحادیه اروپا که با تلاش های برنامه ریزی شده آمدیکا به وجود آمده بود، ذوب شده است.
باغداساروف که از کارشناسان خبره امور خاورمیانه در روسیه محسوب می شود، گفت: ایران از قدرت های مطرح منطقه خاورمیانه است و اتحادیه اروپا به خوبی از توانمندی های این کشور در عرصه های مهم سیاسی و امنیتی مطلع است.
کارشناس روس یادآوری کرد: ایران قدرت منطقه ای است و با حل مساله هسته ای فرصت جدیدی برای استفاده از پتانسیل ها و توانمندی های این کشور برای حل مسایل منطقه ای و بین المللی پیش می آید.
وی افزود: اتحادیه اروپا امیدوار است با توسعه روابط با این بازیگر منطقه ای قدرتمند بتواند حضور پررنگ تری در خاورمیانه داشته باشد.
باغداساروف گفت: سران اتحادیه اروپا به ویژه به گسترش همکاری های اقتصادی و بازرگانی با ایران امیدوارند و لغو تحریم ها در مورد این کشور فرصت مهمی را برای نیل به این هدف مهم و راهبردی فراهم می سازد.
وی در پایان یادآوری کرد: نزدیکی روند حل و فصل مساله هسته ای ایران به پایان خود چشم انداز روشنی را برای همکاری با این کشور گشوده است و به همین دلیل شاهد رقابت بسیاری از کشورها برای حضور در بازار ایران هستیم.
کارشناس روس گفت: طبیعی است در این شرایط می توان انتظار داشت هیات های بیشتری از کشورهای مختلف جهان و به ویژه کشورهای اروپایی و سران اتحادیه اروپا به ایران سفر کنند و این کشور بزرگ خاورمیانه در حال حاضر در مرکز توجه بین المللی قرار گرفته است.
اروپام/2242**518 ** 1337
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن