تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815547475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از عدم تخصیص اعتبار قانونی به این شورا طی دوسال اخیر انتقاد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس شورای اسلامی خراسان رضوی / از عدم تخصیص اعتبار قانونی به این شورا طی دوسال اخیر انتقاد کرد مشهد - ایرنا - رییس شورای اسلامی خراسان رضوی به شدت نسبت به عدم اختصاص بودجه شورای اسلامی استان و به تبع آن شوراهای شهرستان ها از سوی دستگاهها و بخش هایی که به لحاظ قانون موظف به تخصیص هستند طی دو سال اخیر انتقاد کرد.


غلامرضا بصیری پور روز سه شنبه در جلسه شورای اسلامی استان افزود : در برخی شهرستان ها که شهرداری ها شرایط مطلوب تری به لحاظ درآمدی دارند در ارتباط و تعامل بهتر به شوراها کمک هایی می شود اما طبق قانون باید سالانه بودجه ای مشخص به شوراها اختصاص یابد.
وی ادامه داد : بر اساس قانون، دو درصد از اعتبارات شهرداری ها باید به شوراهای فرادستی داده شود که این شورهای فرادستی شامل بخش، شهرستان ، استان و کشور می شود.
وی با بیان اینکه شورای عالی از تهران بودجه لازم را دریافت می کند ، افزود : ما در اینجا طبق قانون برخورد کرده ایم و طی دو سال اخیر به شوراهای اسلامی استان اعتبار مشخصی داده نشده و پیش از آن هم رقم بسیار اندک و در واقع ناچیز بود.
بصیری پور اظهار داشت : منبع تامین مالی شوراهای اسلامی شهرستان،استانداری، شورای عالی استان ها و شورای مراکز استان ها است .
وی بیان کرد : باید پیگیری های لازم برای این امر انجام شود و به هر شکل ممکن برای سال آینده اعتباری دریافت شود و بتوان از این محل مبلغی هم به هر شورای شهرستان داد.
وی گفت : تلاش ما آن است شورای استان بر اساس سند عمل کند و قانون به عنوان یک سند عامل کلی است که بر این مبنا وقت تعیین و چارچوبی تعریف کنیم که طبق این سند بررسی گردد کدام دستگاه به وظیفه خود در این زمینه عمل نکرده است.
وی بیان کرد : باید شان شورای فرادستی حفظ شود و شورای استان جایگاه واقعی خود را بعنوان شورای استان داشته باشد نه آنچه که در شرایط کنونی است.
وی در ادامه بر توجه بیشتر به شوراهای روستا ها و بخش ها تاکید کرد و افزود : شهرهایی چون مشهد ، نیشابور و سبزوار و مانند آن صدها مدعی و متولی دارد اما کمتر کسی به روستاها و نیازهای آنها می پردازد و ما در شوراها باید به این امر توجه لازم را داشته باشیم.
وی پیشنهاد تشکیل یک کمیسیون روستایی زیرگروه شورای استان را داد تا رسیدگی لازم به نیازهای شوراهای روستایی داشته و پیگیر مسائل آنان باشد.
بصیری پور همچنین بر ضرورت برگزاری دوره های آموزشی ویژه اعضای شوراهای شهر و روستا به منظور آشنایی بیشتر به وظایف و قوانین مربوطه و پیگیری های لازم برای رفع مسائل و مشکلات مناطق تاکید کرد.
2713/659











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن