تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803807101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ستاد ویژه استقبال از ایام فاطمیه تشکیل می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

با تصویب اعضای شورای شهر تهران؛ ستاد ویژه استقبال از ایام فاطمیه تشکیل می شود تهران بزرگ - ایرنا - با تصویب دو فوریت طرحی، شهرداری تهران ملزم به تشکیل ستاد ویژه استقبال فاطمیه با هدف تکریم واحیای فرهنگ فاطمی، شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران امروز (سه شنبه) در سالن جلسات شورای شهر تهران برگزار شد و اعضای شورای شهر تهران به دوفوریت الزام شهرداری تهران به تشکیل ستاد ویژه استقبال فاطمیه با هدف تکریم و احیای فرهنگ فاطمی، رای دادند.
همچنین اعضای شورای شهر بررسی دو فوریت لایحه های الزام شهرداری تهران به تملک و بازسازی منزل مسکونی علامه علی رجبی دوانی و بهره برداری از آن به عنوان مرکز فرهنگی را در دستور کار قرار دادند که این لایحه نیز با نظر اعضای شورای شهر به شکل عادی در شورا بررسی می شود.
اعضای شورای شهر در پنجاه و دومین جلسه علنی خود همچنین لایحه اجازه خرید شرکت های سود آور شهرداری و تاسیس شرکت پشتیبانی مادر (هلدینگ) توسط سازمان بازنشستگی شهرداری تهران را بررسی کردند که قرار شد این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شود.
همچنین طرح ˈحفاظت از پارک پردیسانˈ در صحن شورا مطرح شد که با 16 رای به تصویب اعضا رسید.

*حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی تلقی می شود
براساس این گزارش، ˈ محمد حقانیˈ عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود در این جلسه با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی اظهار داشت: حفاظت محیط زیست برای نسل امروز و نسل های بعد باید حیات اجتماعی رو به رشدی را ایجاد کند.
وی گفت: فعالیت های اقتصادی و غیر آن که موجب آلودگی محیط زیست و یا تخریب غیر قابل جبران آن شود، ممنوع است.
حقانی اجرای ماده 147 قانون برنامه پنجم توسعه، اجرای طرح کمربند سبز جنوب تهران، بازگشت به قوانین و مقررات محیط زیستی شهر تهران، اجرای قوانین واگذاری زمین هایی که در اختیار نهادهای دولتی و حاکمیتی قرار دارند و احیای رویکرد زیست محیطی را از اولویت های ارتقای کیفیت محیط زیست شهر تهران عنوان کرد.
وی همچنین پیشنهاد کرد، برای ارتقاء سطح زیست محیطی شهر تهران، طرح های موضوعی از قبیل طرح های روددره ها و باغ ها اجرا شود.
حقانی همچنین ایجاد مدیریت یکپارچه زیست محیطی، بستر سازی تحقق ماده 147 قانون پنجم توسعه، اصلاح قوانین و مقررات، تخصیص منابع مالی برای تملک باغ ها، تغییر کاربری ها به کاربری سبز در طرح های شهری را الزامی دانست.

* انتقاد از رویه بررسی بودجه سال 93 شهرداری تهران
ˈرحمت الله حافظیˈ رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور با انتقاد از رویه بررسی بودجه سال 93 شهرداری تهران نکاتی را متذکر شد.
وی با بیان اینکه در ماه های گذشته شورای شهر مباحثی از جمله انتخابات رییس شورا، شهردار و بررسی لایحه بودجه را انجام داده است، گفت: دوهفته بعد از ارایه بودجه از سوی شهرداری به شورا، لایحه به دست اعضا رسید و تنها یک هفته برای بررسی تخصصی آن وقت داشتیم و تذکراتی در خصوص تبصره ها ارایه شد که هیچ یک عملیاتی نشد.
حافظی افزود: در بودجه خرید 462 دوربین ثبت سرعت و تخلف به قیمت هر کدام 450 میلیون تومان پیش بینی شده که مجموع بودجه خرید دوربین ها حدود 200 میلیارد تومان می شود اما مبلغی 350 میلیارد تومان برای آن ذکر شده بود که در بودجه مصوب نیز اصلاح نشد.
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با اشاره به اینکه در بودجه 93 به مواردی از برنامه 5 ساله دوم شهرداری استناد شده، در حالی که این برنامه هنوز ابلاغ نشده، گفت: تبصره های 3، 4، 10، 36، 37 و 49 هیچ یک وجاهت قانونی ندارد.
وی با یادآوری اینکه اعضای شورای شهر در شروع کار سوگند امانت داری خورده اند، گفت: در زمان بررسی تبصره های 41، 43، 44، 46، 47 و 48 جلسه از حد نصاب خارج شده بود، با این حال ما این تبصره ها را تصویب کردیم.
حافظی با اشاره به پیشنهاد اصلاح تبصره 25 گفت: براساس این پیشنهاد برای افراد تحت تکفل رانندگان تاکسی بالای 50 سال نیز بیمه خدمات درمانی پیش بینی شد در حالی که در بودجه ابلاغی نشانی از آن نمی بینیم.
حافظی با انتقاد شدید از بودجه غیر نقدی شهرداری تهران نیز افزود: در کدام یک از اسناد بالادستی مجاز دانسته شده که شهرداری بودجه غیرنقدی داشته باشد در تمام قوانین ذکر شده که درآمدهای شهرداری ابتدا باید به حساب واریز شود و بعد هزینه شود.
وی ادامه داد: این درحالی است که حدود 7 هزار و 900 میلیارد تومان معادل بیش از 50 درصد بودجه 93 شهرداری غیرنقدی است و بودجه غیرنقد یعنی حاکمیت غیرقانونی و مطلق بر کسی که مطالبه دارد.
وی در تذکر خود در خصوص شرکت ها و سازمان های وابسته به شهرداری نیز خاطر نشان کرد: در یکی از شرکت ها هر 5 عضو هیات مدیره عضو مجمع هستند و در سایر شرکت ها نیز به طور معمول دو تا سه نفر از هیات مدیره عضو مجمع هستند که با توجه به وظیفه سنگینی که معاونان شهردار دارند، با چه مجوزی عضو 6، 7، 8 و بعضا 9 هیات مدیره هستند.
حافظی همچنین با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: در بودجه شهرداری تهران تنها در یک ردیف 31 میلیارد تومان بودجه برای پاداش اتفاقی و 19 میلیارد تومان بودجه برای غذا در سال 93 در نظر گرفته شده که قابل درک نیست.
وی همچنین با بیان فعالیت های برون سپاری در شهرداری تهران گفت: دفاتر الکترونیک مناطق خاص که برج سازی و ساخت و ساز در آن زیاد انجام می شود در اختیار برخی افراد خاص قرار داده شده و حکم شده که کسی حق ندارد پرونده خود را به منطقه دیگری ببرد.
حافظی در ادامه انتقاد خود در خصوص فعالیت روزنامه همشهری نیز اظهار داشت: از این نشریه که از جیب مردم اداره می شود، انتظار داریم سخنگوی مردم باشد، نه سخنگوی شهرداری و سخنان نماینده مردم را شفاف منتقل کند و اگر این اتفاق نیفتد به فیلتر کردن اطلاعات متهم می شود.

*بودجه سال 93 با نظر کمیسیون ها بسته شده است
ˈعلیرضا دبیرˈ رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز در پاسخ به انتقادات حافظی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا گفت: بودجه با نظر کمیسیون ها بسته شده است.
وی درباره کاهش تعداد دوربین های نظارت تصویری در بودجه سال 93 اظهار داشت: اعضای شورا در کمیسیون حمل و نقل و بحران اعداد و ارقام مربوط به دوربین ها را تایید کرده و بودجه دوربین های ثبت تخلف را کمیسیون حمل و نقل و عمران شورا تصویب کرده است.
وی در خصوص بودجه آتش نشانی نیز بیان کرد: شهرداری در بودجه هزینه ای برای آتش نشانان درخواست 210 میلیارد تومان کرد که کمیسیون خدمات شهری این رقم را به 245 میلیارد تومان افزایش داد و ما نیز عینا این رقم را تایید کردیم.
دبیر درباره تبصره های بودجه نیز افزود: تبصره 41 بودجه پیشنهاد کمیسیون فرهنگی، تبصره 46 نیز پیشنهاد آقای دنیامالی و برای شفاف سازی عملکرد شهرداری در بودجه گنجانده شده و تبصره 48 نیز پیشنهاد دولت بود.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به انتقاد حافظی نسبت به بودجه 19 میلیارد تومانی شهرداری برای غذا نیز افزود: شهرداری نمی تواند 55 هزار نفر را گرسنه نگه دارد.
دبیر همچنین پاداش اتفاقی را پاداشی در اختیار شهردار تهران و معاون مالی دانست و گفت: این عدد در سال گذشته 27 میلیارد تومان بوده و امسال تنها 18 درصد افزایش داشته است.

* کاخ گلستان در معرض تهدید قرار دارد
بر اساس این گزارش، ˈاحمد حکیمی پورˈ عضو دیگر شورای شهر تهران در پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه کاخ گلستان در معرض تهدید قرار دارد، اظهار داشت: یونسکو، برای ثبت جهانی کاخ گلستان شرایطی را مطرح کرده تا حریم اطراف آن حفظ شود.
وی گفت: در اطراف کاخ گلستان، سرای دلگشا تخریب شده و برج 24 طبقه در حال ساخت است.
حکیمی پور گفت: میراث فرهنگی از طریق دیوان عدالت اداری این موضوع را پیگیری نکرد.
وی با بیان اینکه نگران تجاوز به حقوق مردم هستیم، خواستار پیگیری این موضوع از سوی شورای شهر شد.
ˈاحمد مسجد جامعیˈ رییس شورای شهر تهران نیز در ادامه گفت: این موضوع از طریق کمیسیون فرهنگی، عمران و حمل و نقل و معماری و شهرسازی این موضوع را پیگیری کنند.
وی همچنین اظهار داشت: شورای شهر در دوره جدید توجه ویژه ای را به حفظ اماکن تاریخی، فرهنگی و میراثی در تهران دارد.

* شهرداری تهران 27 میلیارد تومان طلبکار است
محمدحسین پورزرندی معاون مالی و اداری شهرداری تهران گفت: در مجموع شرکت ها و افراد مبلغ 27 میلیارد تومان به شهرداری تهران بدهکار هستند.
وی افزود: اقدامات قانونی برای برگرداندن این رقم انجام شده و بدهکاران ممنوع الخروج شده اند.
وی خاطر نشان کرد: 45 هزار و 150 فقره چک داریم که از این تعداد 44 هزار و 970 فقره زیر 100 میلیون تومان با نرخ تورم و دیر کرد است.
پورزرندی بیان کرد: 9 فقره چک هم بالاتر از یک میلیارد تومان است که در مجموع 23 میلیارد تومان متعلق به شرکت های تعاونی مسکن و شرکت های افراد حقیقی هستند.
وی با بیان اینکه 7 فقره چک هم بین 500 تا یک میلیون تومان داریم، گفت: رقم این چک ها 4 میلیارد و 600 میلیون تومان است.
وی با بیان اینکه اقدامات حقوقی برای بازگرداندن این رقم صورت گرفته اظهار داشت: لایحه ای به این منظور به شورای شهر فرستاده شده است.
* اعضای شورای شهر تهران ظهر امروز میهمان ضیافت نهار رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بودند.
تهرام/7244/ 699
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن