تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821072769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موفقیت واحدهای دانشگاهی در گرو تبدیل علم به تکنولوژی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > کردستان كياني:
موفقیت واحدهای دانشگاهی در گرو تبدیل علم به تکنولوژی است
سنندج - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: دانشگاهی موفق است که در راستای تبدیل علم به تکنولوژی گام بردارد.



به گزارش خبرنگار مهر، محمدقربان کیانی ظهر امروز سه شنبه در افتتاحیه سومین دوره مسابقات ملی رباتیک آزاد کردستان که در دانشگاه ازاد سنندج برگزار شد، بیان کرد: امروزه رسالت دانشگاه آزاد اسلامی در مقابل جامعه نشر و گسترش علم و تقویت شرکت های دانش بنیان است و در همين راستا برنامه هاي ويژه اي را در دستور كار خود قرار داده است. وی با اشاره به اولويت پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي سنندج عنوان کرد: دانشگاه آزاد هم اکنون از مقطع آموزشی و پژوهشی پا را فراتر گذاشته و وارد مباحث مربوط به کارآفرینی و توسعه شرکت های دانش بنیان در جهت افزایش علم و ثروت شده است. وی اظهار داشت: تجاری سازی ایده ها و خلاقیت دانشجویان و محققان همواره منجر به ارزش افزوده و تولید ثروت برای کشور کرده و خواهد کرد و به همين دليل بايد اين مهم به عنوان يك اولويت در دستور كار واحدهاي دانشگاهي و مراكز آموزش عالي در كردستان قرار گيرد. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج ادامه داد: در برهه کنونی دانشگاهی موفق است که بتواند در عرصه تبدیل علم به تکنولوژی اقدامات مطلوبی انجام دهد و در این راستا حرکت کند. کیانی یادآور شد: دانشگاه آزاد با هدف حرکت در راستای تبدیل علم ودانش به تکنولوژی اقدام به برگزاری همایش ها و مسابقات مختلف علمی و پژوهشی می کند و مسابقات ملي رباتيك نيز در راستاي شناسايي استعدادهاي دانشجويان نخبه و برتر برگزار مي شود. وی با اشاره به اینکه مسابقات رباتیک هم در راستای نیل به هدف مذکور در این دانشگاه برگزار شده است، عنوان کرد: این مسابقات به منظور کشف استعدادها و خلاقیت های جوانان و نوجوانان، افزایش توان و دانش فنی و ارتقای کیفی این گونه مسابقات برگزار شده است. وی از دیگر اهداف برگزاری مسابقات رباتیک را ایجاد زمینه رقابت سالم برای جوانان نخبه و فعال کشور ذکر کرد و افزود: این گونه مسابقات زمینه آشنایی شرکت کنندگان را با روش های جدید و به روز را هم فراهم می کند. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج ضمن تاكيد بر لزوم توسعه پارك علم و فناوري استان كردستان به عنوان يك نياز لازم و ضروري اظهارداشت: توسعه بحث های دانش بنیان در استان نیازمند تقویت پارک علم و فن آوری و مراکز رشد است. کیانی یادآور شد: عرضه تحقیقات علمی به جامعه نیز مستلزم توسعه پارک های علم و فن آوری و حمایت از مراکز رشد است و انتظار مي رود كه مديران و مسئولان استان در اين زمينه پيگيري بهتري داشته باشند. وی در پایان از دستگاه های حامی برگزاری این مسابقات شامل آموزش و پرورش استان، فرماندهی انتظامی، دفتر آموزش و پژوهش استانداری، دانشگاه فرهنگیان، اداره کل بهزیستی استان، سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان و جهاد د انشگاهی استان تقدیر کرد. سومین دوره مسابقات ملی رباتیک آزاد کردستان با حضور و شركت 54 تيم از سراسر كشور از امروز به مدت دو روز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار می شود.  


۱۳۹۲/۱۲/۲۰ - ۱۵:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن