تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815278503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفی ˈعباس شجاعˈ قهرمان فیروزکوهی دو ومیدانی جهان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

قهرمان جهان از افتخاراتش می گوید؛ معرفی ˈعباس شجاعˈ قهرمان فیروزکوهی دو ومیدانی جهان فیروزکوه- ایرنا- عباس شجاع دونده پرقدرت فیروزکوهی که در سال 92 برای دومین بار پیاپی قهرمان رقابت های بین المللی دو ومیدانی آزاد دبی شد، در گفت وگویی صمیمی به سؤالات خبرنگار ایرنا پاسخ گفت.


به گزارش ایرنا، در رقابت های دو ومیدانی آزاد قهرمانی جهان در امیرنشین دبی، عباس شجاع دونده پرقدرت فیروزکوهی موفق شد تا برای دومین سال پیاپی در ماده دوی استقامت 10 هزار متر در رده سنی 40 تا 45 سال به مقام قهرمانی برسد.
وی موفق شد مسیر مسابقه را در مدت زمان 36 دقیقه و یک ثانیه، زودتر از سایر رقبا به پایان برساند.
اینها مقدمه گزارشی بود که فقط لحظاتی پس از قهرمانی این دونده ارزنده فیروزکوهی در رقابت های قهرمانی جهان، روی خط خبرگزاری ایرنا نشست.
گزارشی که در ادامه می خوانید، گپ و گفتی دوستانه و صمیمی با این ورزشکار دوست داشتنی و بسیجی است که به سؤالات خبرنگار ایرنا پاسخ داد.

* قهرمان فیروزکوهی دو و میدانی جهان در باره زندگینامه خود گفت:
- عباس شجاع هستم. متولد سال 1351 شهرستان بابل که اصالتی فیروزکوهی (روستای ˈلزورˈ) دارم و از سال 72 در فیروزکوه زندگی می کنم. دوران ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را به ترتیب در مدارس ˈ30 تیرˈ، ˈشهید مطهریˈ و ˈشهید بهشتیˈ بابل گذراندم و با تحصیل در دانشگاه های آزاد اسلامی واحد سمنان و جویبار، مدرک کارشناسی حسابداری دارم. دارای 2 فرزنده دختر 14 و هفت ساله به نام های ˈمریمˈ و ˈدیناˈ هستم.

* آقای شجاع، نخستین عنوانی که در عرصه ورزش کسب کردید چه بود و از چه سالی بطور حرفه ای به دو ومیدانی روی آوردید؟
- نخستین بار در سال 1364 زمانی که دانش آموز مقطع راهنمایی بودم، در رقابت های منتخب آموزشگاه های کشور و مسابقات رله المپیکی در کرمان، مقام دوم کشوری را کسب کردم.
از سال 1367 تا 1371 در تیم ملی دانش آموزی کشور حضور داشتم، از سال 1373 تا 1375 در تیم منتخب نیروهای مسلح ایران عضویت داشتم و از آن پس در مسابقات دانشجویان کشور و منطقه ای موفق به کسب عناوین متعدد شدم.
رشته دو ومیدانی را از سال 1372 به صورت حرفه ای دنبال می کنم.

* راجع به آخرین عناوینی که در سطح بین المللی کسب کردید، توضیح بفرمایید.
- اینجانب آخرین بار در رقابت های دو ومیدانی آزاد جهان در امیرنشین ˈدبیˈ در سال 2014 در ماده دوی استقامت 10 هزار متر در رده سنی 40 تا 45 سال به مقام قهرمانی رسیدم و رکورد پیشین این مسابقات را که در اختیار خودم بود، پنج ثانیه بهبود بخشیدم.
نائب قهرمانی رقابت های جام پادشاهی کشور تایلند در سال 2013 و مقام ششمی همین رقابت ها در سال 2012 و مقام پنجمی رقابت های آزاد امیرنشین دبی در سال 2012 از جمله افتخارات ورزشی ام است و علاوه بر آنها سابقه حضور در رقابت های بین المللی آسیایی- اروپایی ˈاستانبولˈ در سال های 2010 و 2011 را نیز در کارنامه دارم.

* برنامه فعلی ورزشی شما چیست و چقدر در روز تمرین می کنید؟
- پس از کسب عنوان قهرمانی رقابت های امیرنشین دبی که آخرین حضورم در میادین بین المللی بود، استراحت کوتاهی داشتم و هم اینک برای رقابت های آسیایی ژاپن در سال 2014 و برای حضور در مسابقات رده بزرگسالان (39 تا 44 ساله) آماده می شوم.
2 ساعت در روز تمرین فشرده و سنگین دارم و در جاده های اطراف شهر فیروزکوه می دوم، هفته ای 2 روز بدنسازی در سالن انجام می دهم و یک روز در هفته نیز تحت نظر آقای ˈمجید لامهˈ نائب قهرمان اسبق دوی 100 متر ایران در شمال تمرینات خود را دنبال می کنم.
تمرینات ساحلی و تمرین در کوهستان بخش دیگری از مراحل آماده سازی بدنی مرا تشکیل می دهد که به تناوب به انجام آنها مشغول هستم و حدود یک ماه پیش از اعزام به مسابقات، تمرینات خود را به چهار ساعت در روز افزایش خواهم داد.
پیش از حضور در رقابت های آسیایی ژاپن قصد دارم تا به عنوان بازی تدارکاتی و آماده سازی در 2 دوره رقابت بین المللی دو ومیدانی که 11 اکتبر و 20 جولای در کشور ترکیه برگزار می شود، شرکت کنم.

* شجاع، راجع به سرگرمی ها و تفریحات و اوقات فراغت خود گفت:
- به ورزش های دوچرخه سواری، کوهنوردی و شنا در کنار دو ومیدانی می پردازم که بسیار مفرح هستند و به آماده سازی و تقویت قوای جسمانی ام کمک شایان توجهی می کنند.
علاوه بر آن، اوقات فراغتم را در کنار خانواده سپری می کنم و اغلب به مطالعه، بخصوص کتاب نهج البلاغه امیرالمؤمنین(ع) می پردازم.

* شما بدون وجود امکانات خاصی به این مدارج ورزشی دست یافته اید، در این زمینه چه توصیه ای به جوانان دارید؟
- از جوانان می خواهم در وهله نخست، قدر جوانی که به حق بهار زندگی است را بدانند و سعی کنند به بهترین شکل ممکن از این ایام در جهت تعالی فکری، روحی و جسمی خود استفاده کنند. به ورزش روی بیاورند که در سلامت جسم و جان بسیار مؤثر است و با هر امکاناتی که می توانند ورزش کنند.
خودم بدون وجود کمترین امکانات در کوچه و خیابان ها و پارک ها تمرین می کردم و از جوانان و نوجوانان می خواهم که فعل خواستن را صرف کنند که ˈخواستن، توانستن استˈ.

* کلام پایانی؟
از مسؤولان ورزش، بخصوص مسؤولان محترم شهرستان فیروزکوه درخواست حمایت های مادی و معنوی دارم و می خواهم که ورزشکاران را تنها نگذارند.

* ورزشکاران الگوهای اخلاقی جامعه هستند و شجاع نمونه ای از تواضع، فروتنی، ادب و متانت است که در شهرستان فیروزکوه زبانزد خاص و عام است. وی در پایان گفت: از مصاحبت با رسانه مادر ایرنا لذت بردم و از اینکه پیگیر اخبار ورزش شهرستان و ورزشکاران هستید از شما متشکرم. از این فرصت استفاده می کنم و از مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه بخصوص حجت الاسلام والمسلمین ˈعلی اصغر رستمیˈ رییس و ˈخسرو عزیزیˈ معاون اداری و مالی واحد که از حمایت کارمند خود دریغ نمی کنند، کمال تشکر و قدردانی را دارم و امیدواریم در سایر عرصه های ورزشی نیز ما را تنها نگذارند.
شجاع ورزشکار بی ادعایی که با تلاش و کوشش خود به این عناوین دست یافته است و در عمل فعل خواستن را به معنای واقعی صرف کرده و به همه علاقمندان به ورزش و مسوولان نشان داد که حمایت از ورزشکاران ایرانی می تواند موجب کسب افتخارات بسیاری برای ایران اسلامی شود.
تهرام/8142/1457/
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن