تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821135650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لايحه خريد شرکت هاي سودآور شهرداري توسط سازمان بازنشستگي بازهم معلق ماند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ اسفند ۱۳۹۲ (۱۳:۴۶ب.ظ)
لايحه خريد شرکت هاي سودآور شهرداري توسط سازمان بازنشستگي بازهم معلق ماند لايحه اجازه خريد شرکت هاي سودآور شهرداري و تاسيس شرکت پيشتيباني مادر(هلدينگ) توسط سازمان بازنشستگي شهرداري تهران» که يک بار ديگر هم در صحن شورا بررسي شده بار ديگر به کميسيون برنامه و بودجه بازگشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، در پنجاه و دومين جلسه علني از چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران اعضاي حاضر به بررسي لايحه اجازه خريد شرکت هاي سودآور شهرداري و تاسيس شرکت پيشتيباني مادر(هلدينگ) توسط سازمان بازنشستگي شهرداري تهران پرداختند اما اين لايحه که پيش از اين نيز يک بار به صحنه شورا آمده بود و با خواست اعضا، به کميسيون ارجاع داده شده بود، بار ديگر تکليف مشابهي پيدا کرد.
عليرضا دبير، رييس کميسيون برنامه و بودجه در توضيح اين لايحه گفت: ما مخالف اين لايحه بوديم اما دوستان شورا تصميم گرفتند اين لايحه به کميسيون وارد شود تا سازمان بازنشستگي بتواند در موضوع سرمايه گذاري وارد شود.
وي افزود: بر اساس اين لايحه و با توجه به مفاد ماده چهار بند ب وظايف سازمان، مقرر در اساسنامه سازمان بازنشستگي شهرداري تهران، اين سازمان مجاز به سرمايه گذاري در شرکت ها و موسسات بازرگاني، صنعتي، توليدي و خدماتي مي شود و خريد سهام شرکت ها نيز مجاز شناخته شده است و سرمايه گذاري توسط اين سازمان بلامانع خواهد بود.
وي توضيح داد: ما در سال 86 مصوبه اي داشتيم و اجازه تاسيس شرکت را منوط به اجازه رييس شوراي شهر کرديم. اما با اين بند اجازه تاسيس شرکت را به سازمان بازنشستگي مي دهيم.
رييس کميسيون برنامه و بودجه به تبصره اين ماده واحده اشاره کرد و گفت: بر اساس تبصره بايد ظرف مدت 10 سال و به تناسب پيشرفت زمان، کمک هاي شهرداري تهران به سازمان بازنشستگي از رديف بودجه شهرداري تهران حذف شود.
دبير با اشاره به بودجه سال 93 سازمان بازنشستگي بيان داشت: اين سازمان امسال درخواست 100 ميليارد تومان بودجه داشت اما وقتي ما بررسي کرديم شهرداري حتي براي تعيين بودجه اين سازمان را دعوت نکرده بود.
وي افزود: بعد از بررسي هاي انجام شده ما 10 ميليارد تومان هم به اين سازمان کمک کرديم و در نهايت بودجه سازمان به 110 ميليارد تومان رسيد.
در ادامه اين جلسه محسن سرخو با تاکيد بر اينکه " اعضا با اصل پيشنهاد موافق هستند" خاطر نشان کرد: کار اصلي سازمان بازنشستگي سرمايه گذاري نيست اگر ما مجوز هلدينگ را به اين سازمان ندهيم نمي تواند از عهده سرمايه گذاري بربيايد. ما حتما بايد همانطور که در لايحه آمده اجازه تاسيس هلدينگ را به اين سازمان بدهيم.

احمد دنيامالي، عضو ديگر شوراي اسلامي شهر تهران نيز با اشاره به اينکه اين تصميم براي بازنشستگان شهرداري تهران بسيار مهم است تاکيد کرد: بازنشستگان از شورا انتظار دارند امکانات بيشتري را براي اين عزيزان فراهم کنيم تا دريافتي متناسب با ساير سازمان ها داشته باشند.
وي افزود: ما با عنوان انتقال شرکت هاي سودآور شهرداري مخالفت کرديم. اما اينکه اين سازمان بتواند شرکت پشتيباني مادر داشته باشد درست شبيه سازمان هاي بازنشستگي ديگر سازمان ها است و من فکر مي کنم ما بايد اجازه تاسيس شرکت مادر را بدهيم.
در ادامه مرتضي طلايي نيز پيشنهاد حذف تبصره را ارائه داد و در ادامه اقبال شاکري پيشنهاد کرد ماده واحده و سرمايه گذاري توسط سازمان با تشکيل شرکت مادر بالامانع باشد و در تبصره نيز به جاي حذف عبارت کاهش در نظر گرفته شود.
مهدي چمران نيز پيشنهاد داد در ماده واحده تاکيد شود سرمايه گذاري و تاسيس شرکت مادر توسط سازمان فوق بلامانع است. در تبصره هم کلمه تعديل را جايگزين عبارت حذف کنيم.
براساس اين گزارش، حسين‌محمد پورزرندي به عنوان نماينده شهرداري در شورا نيز درباره دلايل ارائه اين لايحه به شورا توضيح داد: سازمان بازنشستگي اساس نامه بسيار خوبي داشت و فعاليت هاي اقتصادي در آن پيش بيني شده بود. در لايحه ساماندهي سازمان ها، بازنشستگي مستثني نشد و مثل سازمان آتش نشاني با اين سازمان برخورد شد. در صورتي که سازمان بازنشستگي يک سازمان اقتصادي است.
وي ادامه داد: اگر ما در اين سازمان سراغ سرمايه گذاري نرويم در آينده هر سال مبالغ کلاني به بودجه اين سازمان بايد اضافه شود. ما مي توانيم شهرداري را موظف کنيم ظرف سه ماه نحوه کاهش بودجه اين سازمان را ارائه دهد.
اسماعيل دوستي، عضو ديگر شوراي اسلامي شهر تهران نيز در ادامه تشريح کرد: موضوعي که از سوي نماينده شهرداري مطرح شده، با بودجه مغايرت دارد. ما در بودجه 110 ميليارد تومان کمک به اين سازمان را ديده ايم. در طول 10 سال با رشد 20 درصد اين رقم به 700 ميليارد تومان مي رسد. شما چطور مي خواهيد اين مبلغ را حذف کنيد؟ بايد تعديل را جايگزين کلمه حذف بودجه سازمان کنيد.
وي افزود: خريد هر شرکت توسط سازمان بايد با مجوز شورا باشد. شورا بايد بدانيد اين سازمان چه شرکت هايي را مي خواهد خريداري کند.
عليرضا دبير با اشاره به اينکه سازمان بازنشستگي نه اتوبوسراني است و نه مترو توضيح داد: با اين لايحه به اين شرکت اجازه مي دهيم سرمايه گذاري کند اما بايد به مصوبات قبل هم احترام بگذاريم. ما با مصوباتي که در شوراي سوم داشتيم بسياري از حيات خلوت هاي شرکت ها و سازمان ها را جمع کرديم. در اينجا بايد بدانيد هلدينگ حداقل مي تواند 40 تا شرکت را شامل شود.
رييس کميسيون برنامه و بودجه با اشاره به اينکه ما با صندوق ذخيره هم کار داريم و به زودي به سراغشان مي رويم گفت: اگر ما اجازه تاسيس شرکت هلدينگ را بدهيم از فردا همه سازمان ها و معاونت ها درخواست تاسيس شرکت جديد مي دهند.
در ادامه مهدي چمران با تشريح روند عملکرد شهرداري در گذشته عنوان کرد: ما به افراط و تفريط نبايد برويم. يک روزي دست سازمان را بسته ايم که هيچ شرکتي نمي تواند درست کند و حالا بايد اين لايحه را به صورتي تنظيم کنيم که ضوابط قبلي شورا بايد بر اين حاکم باشد.
گفتني است، در نهايت و پس از صحبت هاي مطرح شده از سوي اعضاي حاضر در پنجاه و نهمين جلسه علني از چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران، پيشنهاد احمدي حکيمي پور مبني بر بازگشت اين لايحه به کميسيون و بررسي مجدد آن، به تصويب رسيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن