تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819529582




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک هزار و 685 نفر از آذربایجان غربی به حج تمتع مشرف می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی:
یک هزار و 685 نفر از آذربایجان غربی به حج تمتع مشرف می شوند خبرگزاری رسا ـ مدیر کل حج و زیارت آذربایجان غربی گفت: سال آینده یک هزار و 685 نفر در قالب 14 کاروان از استان عازم حج تمتع و زیارت خانه خدا می شوند.



امیر شجاع زاده، مدیر کل حج و زیارت آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: از نوزدهم بهمن سال جاری ثبت نام حج تمتع آغاز شده است و تا کنون ادامه دارد که ظرفیت این کاروان ها یک هزار و 685 نفر است که این تعداد نسبت به سال گذشته با افزایش 273 نفری مواجه بوده است.  
وی افزود: چهارده کاروان حج تمتع از آذربایجان غربی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که از این تعداد پنج کاروان اهل تسنن و 9 کاروان اهل تشیع هستند.
شجاع زاده با بیان این مطلب که شهرستان خوی به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت بعد از ارومیه بیشترین تعداد متقاضیان اعزامی به حج تمتع را تشکیل داده اند، اظهار کرد: اعزام حجاج آذربایجان غربی با پنج پرواز از فرودگاه ارومیه به مقصد فرودگاه جده انجام می‌ شود.
 وی ادامه داد: بیش از 95 درصد از ظرفیت کاروان ‌ها تکمیل شده و متقاضیان مراحل تشکیل پرونده، دریافت گذرنامه، معاینات پزشکی، اخذ مدارک تکمیلی را طی می کنند.
 
مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی با بیان این که کلاس ‌های آموزشی بعد از فروردین ماه سال 93 برگزار می شود، افزود: زمان اعزام تقریبی این کاروان نیمه دوم اردیبهشت ماه سال 93 است.
شجاع زاده به میانگین درجه قیمتی اشاره کرد و گفت: درجه قیمتی استان حداقل 5/9 میلیون تومان و حداکثر 5/11 میلیون تومان بوده که با توجه به قیمت هتل متغییر است و این مبلغ طی دو قسط که بعد از ثبت نام و مبلغ سپرده، ودیعه گذاری و سود است که حدود 2 الی 5/25 میلیون قابل پرداخت است.
نام نویسی حج تمتع دانشجویی از 15 فروردین آغاز می شود
مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی با بیان این که حج دانشجویی از حرکت های بزرگ در کشور محسوب می شود، اضافه کرد: در حج تمتع دو کاروان دانشجویی متاهلی و مجردی به تعداد 280 نفر شرکت کرده اند که ثبت نام از 15 فروردین تا 16 اردیبهشت ماه سال بعد آغاز می شود. 
وی گفت: پرواز حج تمتع دانشجویی همراه با کاروان‌های آزاد خواهد بود با این تفاوت که دانشجویان آذربایجان غربی از پایگاه پروازی آذربایجان شرقی اعزام می‌شوند. 
شجاع زاده به سفر حج عمره اشاره کرد و گفت: اولین پرواز حج تمتع از 12 دی ماه آغاز شده است و تا 27 اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت که بیش از چهار هزار و 130 نفر در این فاصله قرار گرفته و تا پایان سال عازم حج می شوند. 
وی ادامه داد: ادامه این کاروان از 6 فروردین ماه آغاز و تا 5 تیر ماه سال 93 ادامه خواهد داشت که عمره رمضان نام گذاری شده است.
شجاع زاده در پایان با بیان اینکه دوره ‌های آموزشی برای مدیران کاروان ‌ها در تابستان و بهار برای متقاضیان عتبات عالیات برگزار شد،‌ خاطرنشان کرد: زائران آذربایجان غربی امسال در 12 جلسه آموزش‌های لازم را برای شرکت در این فریضه الهی گذراندند که این دوره ‌ها شامل آموزش احکام شرعی، توصیه‌های بهداشتی و معاینات پزشکی است./936/ت302/ب



۱۳۹۲/۱۲/۲۰






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن