تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804140986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورزشگاه مرغوبکار مکانی برای ورزش یا درآمدزایی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مرغوبکار از استقلال پس گرفته می شود؛ ورزشگاه مرغوبکار مکانی برای ورزش یا درآمدزایی شهرری-ایرنا-مجموعه ورزشی شهید مرغوبکار در جنوب تهران یکی از ورزشگاه های قدیمی و تحت مالکیت اداره ورزش و جوانان است که از سال ها پیش به دلیل اجاره دادن به باشگاه استقلال بسیاری از نوجوانان و جوانان این منطقه ازامکانات ورزشی آن محروم شده اند.


به گزارش ایرنا، مناطق جنوبی شهر تهران همواره یکی از نقاط سرشار از استعداد های ناب ورزشی در رشته های مختلف از جمله فوتبال، کشتی، ورزش های رزمی، دوومیدانی و غیره بوده است و قهرمانان و افتخارآفرینان بسیاری را به مجامع ورزشی بین المللی و باشگاهی معرفی کرده است.
متاسفانه کمبود اماکن ورزشی و عدم توجه مناسب و بالا رفتن هزینه ورزش در سالهای اخیر در جنوب تهران باعث افت بروز این استعدادها و بالا رفتن هزینه ورزش در این منطقه محروم تهران شده است.
این درصورتی است استفاده بدون دغدغه و با کمترین هزینه از مجموعه های ورزشی موجود در این منطقه از حداقل حقوق جوانان و نوجوانان محروم منطقه جنوب شهر تهران است که ضمن بروز استعدادهای خود و طی پله های قهرمانی برای ورزش کشور نیز افتخار آفرینی کنند.
مجموعه ورزشی شهید مرغوبکار در منطقه نازی آباد در جنوب تهران یکی از ورزشگاه های قدیمی و تحت مالکیت اداره ورزش و جوانان است که اوایل دهه 70 در جهت کمک به باشگاه استقلال به مدت 15 سال به این باشگاه اجاره داده شد.
این ورزشگاه بازیکنان نامدار فراوانی را در سالیان نه چندان دور درحوزه فوتبال همچون امیر قلعه نوعی، فرشاد پیوس، حمید استیلی، محمد خاکپور و محمد نوازی ... در خود پرورش داده است، نامدارانی که در عرصه ملی و باشگاهی از افتخار آفرینان ورزش جنوب شهر تهران محسوب می شوند.
اما به دلیل عدم نظارت صحیح باشگاه استقلال بر پیمانکاران مجموعه ورزشی مرغوبکار مدتی است که این مکان از یک مجموعه ورزشی تبدیل به پارکینگ اتومبیل و اسقاط خودرو و همچنین محل رفت و آمد اشخاص خاص برای بازی بیلیارد و از همه مهمتر بروز ناهنجاری های غیراخلاقی شده است.
چرا که مدیریت باشگاه استقلال در تمام این سال ها سعی و تلاش خود را کرده تا ضمن اجاره بخش های مختلف مجموعه ورزشی مرغوبکار به پیمانکار از روش های مختلف از جمله ایجاد پارکینگ، استخر، سالن بدنسازی، باشگاه بیلیارد تنها به درآمد زایی از این مجموعه ورزشی مشغول باشد.

***مجموعه ورزشی مرغوبکار از اوضاع اسفناکی برخوردار است
رییس اداره ورزش و جوانان جنوب غرب تهران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا،اظهارداشت:مجموعه ورزشی مرغوبکار در اوائل دهه هفتاد از سوی سازمان تربیت بدنی وقت به منظور کمک به باشگاه استقلال در قراردادی 15 ساله به این باشگاه اجاره داده شد و تا همین اواخر نیز محل تمرین تیم بزرگسالان استقلال بود و هم اکنون از این مجموعه ورزشی بعنوان آکادمی تیم های پایه باشگاه استقلال استفاده می شود.
ˈحسین خبیریˈبا بیان اینکه، قرارداد بین باشگاه استقلال و سازمان تربیت بدنی وقت در خصوص اجاره ورزشگاه مرغوبکار در سال 1385 به اتمام رسیده و اینکه، باشگاه استقلال سال به سال با رایزنی های که انجام داده قرارداد خود را تمدید کرده است، تصریح کرد: مجموعه ورزشی مرغوبکار هم اکنون از اوضاع اسفناکی برخوردار است و ما ازنحوه مدیریت این ورزشگاه ناراضی و گله مند هستیم.
وی در ادامه گفت:برخی از گزارشاتی اخیرا مبنی بر بروز ناهنجاری های غیراخلاقی در مجموعه ورزشی مرغوبکار منتشر شد که متاسفانه صحت آن توسط مراجع امنیتی تائید شده که همه این موارد باعث نگرانی ما و بیانگر عدم نظارت و مدیریت صحیح باشگاه استقلال در مجموعه ورزشی است.
رییس اداره ورزش و جوانان جنوب غرب تهران با اشاره به بازدید میدانی انجام شده به همراه مسوولان اماکن و بازرسی ورزش جنوب غرب از مجموعه مرغوبکار افزود:متاسفانه با مواردی مواجه شدیم که مایه تاسف است چرا که مدیریت خوبی بر مجموعه اعمال نمی شود.
خبیری افزود:متاسفانه با وجود تذکرات قبلی همچنان تعداد زیادی اتومبیل اسقاطی و توقیفی در مجموعه مرغوبکار وجود دارد و چهره این مجموعه ورزشی تنها به یک پارکینگ خودرو شباهت پیدا کرده است.
وی با اشاره به زمین چمن طبیعی مجموعه ورزشی مرغوبکار که در سال های دور یکی از بهترین زمین های فوتبال جنوب تهران بوده است بیان داشت: متاسفانه این زمین به دلیل عدم توجه و رسیدگی در نگهداری در حال تبدیل شدن به یک زمین خاکی ناهمواراست و گزارشات دریافتی همچنین نشان از عدم دریافت چندماهه حقوق کارکنان دارد و به همین دلیل کارکنان رغبتی به کار و اداره این مجموعه ورزشی ندارند.
خبیری ادامه داد: باشگاه استقلال بدون اخذ مجوز اقدام به تاسیس 2 باشگاه بیلیارد در ورزشگاه مرغوبکار کرده و برخلاف قانون اقدام به اجاره آن به شخص ثالث نموده است و اگر تنها یک دهم درآمد این مجموعه ورزشی صرف نگهداری، نظافت و بازسازی مجموعه می شد ورزشگاه مرغوبکار دچار وضعیت فعلی نبود.
وی افزود: هیچ اقدام و هزینه ای نیز از سوی باشگاه استقلال حتی به منظور نظافت مجموعه مرغوبکار صورت نگرفته و مشخص است که سرویس های بهداشتی سالن چندمنظوره ماههاست که اصلا نظافت نشده است.
خبیری با بیان اینکه، وجود پاکت های سیگار در دفاتر سالن و ته سیگارهای فراوان در داخل زمین فوتبال چمن و باشگاه بیلیارد چهره این مکان ورزشی را مخدوش کرده است، گفت: وضعیت فعلی و نحوه اداره مجموعه ورزشی مرغوبکار در شان این ورزشگاه قدیمی و همچنین باشگاه بزرگ و پرطرفدار استقلال نیست.
وی تصریح کرد: مدیر عامل باشگاه استقلال ˈفتح اله زادهˈ از مدیران باتجربه، کارآمد و دلسوز فوتبال کشور است که سالها با سخت ترین مشکلات این باشگاه پرطرفدار را مدیریت کرده اما مشخص است که نه ایشان و نه مدیران رده بالای استقلال ماه هاست که حتی بصورت گذری نیز بازدیدی از مجموعه مرغوبکار نداشتند چرا که در غیر این صورت مجموعه فوق با این وضعیت اسفناک مواجه نبود.
*** درصدد بازپس گیری مجموعه مرغوبکار از باشگاه استقلال هستیم
رییس اداره ورزش و جوانان حوزه جنوب غرب تهران همچنین در ادامه با بیان اینکه، بعنوان مسوول و متولی ورزش حوزه جنوب غرب مسوولیت دارم به وضعیت نامناسب مجموعه ورزشی مرغوبکار رسیدگی کنم، گفت: درصدد بازپس گیری مرغوبکار از باشگاه استقلال هستیم.
خبیری افزود: عدم رسیدگی و مدیریت نامطلوب ورزشگاه مرغوبکار، نیاز جوانان منطقه به فضای ورزشی و آموزشی و از همه مهمتر اقدام به واگذاری غیرمسوولانه این مجموعه ورزشی به بخش خصوصی باعث شده تا در صدد باز پس گیری مجموعه مرغوبکار از باشگاه استقلال باشیم.
وی تصریح کرد: مجموعه ورزشی مرغوبکار پس از مرمت و بازسازی با راه اندازی رشته های مادر و مدال آور تحت استفاده جوانان، نوجوانان و استعدادهای منطقه جنوب تهران قرار خواهد گرفت.
رییس اداره ورزش و جوانان جنوب غرب تهران با اشاره به اینکه با هماهنگی مدیران بالاتر اقدامات اولیه باز پس گیری مجموعه مرغوبکار صورت گرفته است افزود: با در اختیار گذاشتن این مجموعه ورزشی برای استفاده جوانان محروم منطقه جنوب تهران فضای ورزشی نیز به صورت محسوسی بهبود خواهد یافت.
وی در عین حال اضافه کرد: البته اداره کل ورزش و جوانان تهران در جهت کمک به باشگاه استقلال 3 سال قبل زمینی حدود سه هزار متری در بهترین منطقه غرب تهران واقع در بلوار فردوس تحت عنوان کمپ زنده یاد ناصر حجازی به این باشگاه اهدا کرده و بخش اعظمی از هزینه های احداث این کمپ نیز توسط این اداره کل پرداخت شده است.
*** مدیریت قبلی مقصر بوده است
مدیر مجموعه ورزشی شهید مرغوبکار نیز ضمن تائید تلویحی صحبت های رییس اداره ورزش و جوانان حوزه جنوب غرب تهران درخصوص بروز یکسری ناهنجاری های اخلاقی در این مجموعه ورزشی گفت: متاسفانه نابسامانی هایی وجود داشته و بنده هم بروز یک سری ناهنجاری ها اخلاقی در مرغوبکار را تائید می کنم و تغییر مدیریت مجموعه نیز در همین راستا بوده است.
ˈامیر رفیعیˈ که در شهریورماه سال 91 از سوی مدیرعامل باشگاه استقلال تهران به سمت مدیر مجموعه ورزشی مرغوبکار منصوب شده و اخیرا نیز حکم او برای یکسال دیگر تمدید شده است، اضافه کرد: درصدد هستیم که مدیریت مجموعه مرغوبکار را خودمان عهده دار شویم.
وی با بیان اینکه، خوشبختانه اقدامات مناسبی در مجموعه ورزشی مرغوبکار در حال انجام است، افزود: تخلیه خودروهای پارکینگی از خرداد ماه سال جاری توسط پیمانکار از این مجموعه ورزشی آغاز شده است.
رفیعی با اشاره به بازدید اخیر رییس شورای اسلامی شهر تهران از مجموعه ورزشی شهید مرغوبکار گفت: از طرف مسجد جامعی و همچنین شهردار منطقه 16 قول های مساعدی در خصوص بازسازی و مرمت این مجموعه ورزشی داده شده و ما نیز در حال پیگیری هستیم.
مدیر مجموعه ورزشی مرغوبکار تصریح کرد: ترمیم زمین های چمن و مصنوعی و همچنین ایجاد زمین تنیس در مجموعه ورزشی مرغوبکار با کمک شهرداری منطقه 16 از جمله اقدامات مهم در حال انجام است.
وی ضمن تاکید بر حق جوانان و نوجوانان جنوب تهران در استفاده از امکانات مجموعه ورزشی مرغوبکار افزود: امسال حداقل سعی شد استخر ثابت این مجموعه با قیمتی مناسب و با بلیط 3 هزار تومان در اختیار جوانان و نوجوانان ساکن در منطقه 16 قرار گیرد.
رفیعی یاد آور شد: متاسفانه در زمان مدیریت قبل در ورزشگاه مرغوبکار تعدادی افراد غیر مسوول و لیدر در این مجموعه ورزشی فعالیت داشتند که این افراد باعث بروز مشکلاتی شده بودند.
گزارش: یوسف درویشی
/1724/703
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن