تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804626495




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديدار با فتنه‌گران دخالت در مسائل داخلي ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ديدار با فتنه‌گران دخالت در مسائل داخلي ايران است
ديدار كاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا با يكي از فتنه‌گران سال 88 اعتراضاتي را در ميان نمايندگان مجلس و كارشناسان سياسي برانگيخته است


ديدار كاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا با يكي از فتنه‌گران سال 88 اعتراضاتي را در ميان نمايندگان مجلس و كارشناسان سياسي برانگيخته است. اين اعتراضات از سويي به اشتون و از سويي ديگر به وزارت خارجه كشورمان برمي‌گردد، با اين حال سخنگوي وزارت خارجه اعلام كرده اين ديدارها بدون هماهنگي صورت پذيرفته است.
 
  اشتون ايران را با اوكراين اشتباه نگيرد
محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با «آنا» با اشاره به ديدار كاترين اشتون با فعالان زن در ايران و برخي فعالان 88 و نقض حقوق بشر در ايران گفت: در كشور ايران فضاي بسته‌اي وجود ندارد كه مقامات خارجي كه به اين كشور سفر مي‌كنند نتوانند ديداري داشته باشند.
وي ادامه داد: اگر خانم اشتون تصور مي‌كند اينجا هم اوكراين بوده و قصد مداخله دارد، بهتر است از بزرگ‌تر‌هاي خود سؤال كند تا بداند در اشتباه بوده و نمي‌تواند كاري از پيش برد اما اگر هدف اشتون صرفاً كسب اطلاع است، بايد بداند ما با اطلاع دادن مشكلي نداريم، خودمان نيز صحبت مي‌كنيم اما اگر در پي مقايسه وضعيت حقوق بشر در ايران با ساير كشورها هستند، معتقديم جمهوري اسلامي ايران حداقل در بين كشورهاي منطقه از دموكراسي جدي با مشاركت همه مردم كشور برخوردار است.
باهنر با بيان اينكه غرب با كشورهايي كه هنوز در مورد نفس كشيدن و نكشيدن زنان بحث دارند دوستي مي‌كند، اذعان داشت: در جمهوري اسلامي ايران انتخابات عميق و حجيم برگزار مي‌شود و طبيعي است غربي‌ها از اين موضوع ناراحت باشند و بحث‌هاي حقوق بشري را به راه مي‌اندازند.
وي با بيان اينكه من در جريان جزئيات ملاقات مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نيستم، تصريح كرد: اگر مانند دفعه گذشته هيئت اروپايي به رغم اطلاع مسئولان نظام با افرادي ملاقات كرده باشند، اين مسئله ضعف جدي براي مسئولان ديپلماسي كشور است ولي احتمالاً اينطور نيست و حتماً اين ديدار با اجازه بوده و محتواي مذاكره نيز مشخص شده است. نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در مورد بحث حقوق بشر تأكيد كرد: غربي‌ها بايد به سؤالات ما نيز پاسخ دهند اما تا به حال پاسخ قانع‌كننده‌اي از آنها نشنيده‌ايم.

   مسلماً پيش از ديدار اشتون با محكومان فتنه هماهنگي‌هايي انجام شده است
حجت‌الاسلام والمسلمين روح‌الله حسينيان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ديداري كه كاترين اشتون در خلال سفر دوروزه خود به ايران با محكومان فتنه سال 88 انجام داد، گفت: ‌اين‌ ديدار، مصداقي از دخالت اروپاييان در مسائل داخلي جمهوري اسلامي ايران است.
وي با تأكيد بر ضرورت جلوگيري از تكرار اين گونه ديدارها اظهار كرد:‌ ما شديداً به ديدار مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا با يك محكوم فتنه معترض هستيم و معتقديم از جايگاه بالا و قيم‌مآبانه صورت گرفته است. حسينيان با هشدار نسبت به تلاش غرب براي شبيه‌سازي تحولات اوكراين در ايران گفت:‌ در اوكراين، غربي‌ها هر زمان كه اراده مي‌كردند با مخالفان ديدار مي‌كردند، در حالي كه در شأن جمهوري اسلامي ايران نيست كه مقامات غربي به اين راحتي با محكومان و فتنه‌گران ديدار كنند.
وي از لزوم برخورد شديد وزارت امور خارجه و نيز ضرورت دفاع مجلس شوراي اسلامي از منافع ملي سخن گفت و تصريح كرد: ‌مجلس بي‌شك اين موضوع را در جلسه علني يا كميسيون‌ سياست خارجي و امنيت مطرح كرده و در قبال آن عكس‌العمل نشان خواهد داد تا ديگر كسي به خود اجازه توهين به ملت ايران را ندهد. مسلماً اروپايي‌ها هنوز اين قدر گستاخ نشده‌اند بدون هماهنگي‌هاي لازم دست به چنين اقدامات تحريك‌آميزي بزنند و قطعاً پيش از ديدار، هماهنگي‌هايي انجام شده است. وي وزارت خارجه را در هر صورت، مسئول پاسخگويي به چرايي و چگونگي انجام اين ديدار عنوان كرد و افزود: البته محكومان فتنه، اساساً افراد بااهميتي نيستند كه يك مقام اروپايي بخواهد با آنها ارتباطي برقرار كند بلكه اين گونه ديدارها نشان از توطئه‌اي پشت پرده دارد.
 
  ديدارهاي اشتون با افراد معلوم‌الحال مقدمه‌اي براي دخالت‌هاي بعدي است
سردار سيدمسعود جزايري معاون ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به سوابق دخالت غربي‌‌ها در امور داخلي ايران و تلاش برخي نمايندگان و مقامات آنان براي استفاده از فرصت‌هاي ديپلماتيك براي ديدار با مجرمان و محكومان ضدانقلاب در كشور تصريح كرد: تحت هيچ بهانه‌اي اجازه دخالت غرب در امور داخلي ايران را نمي‌دهيم و مسئولان مربوط بايد مراقبت كنند طرف‌هاي مذاكره‌كننده از محدوده‌هاي تعيين‌شده عبور نكنند. وي در پايان تأكيد كرد: ملاقات اشتون با برخي افراد معلوم‌الحال به منزله نقض قوانين ديپلماسي و مقدمه‌سازي براي دخالت‌هاي بعدي است كه بايد جلوي آن گرفته شود. بهتر است اشتون در فكر برطرف كردن مشكلات حقوق زنان در اتحاديه اروپا باشد.
 
 چرا آقايان شمخاني و ظريف
اعتراض نكردند؟
جواد كريمي‌قدوسي در گفت‌وگو با تسنيم با اشاره به ديدار اشتون با يكي از فتنه‌گران سال 88 در سفر خود به ايران اظهار داشت: در اين ماجرا سه حلقه به يكديگر متصل شده‌اند. يك حلقه نظام سلطه جهاني است. سناتورهاي امريكايي و رئيس‌جمهور امريكا به صراحت اعلام كرده‌اند دنبال نابودي جمهوري اسلامي و ملت ايران هستند. حلقه دوم فتنه 88 است كه در جمهوري اسلامي ايران طراحي شد.
اين نماينده مجلس بخشي از بدنه دولت را حلقه سوم اين ماجرا دانست و گفت: اتفاقاتي كه ظرف مدت 5/6 ماه گذشته رخ داده است، از جمله ديدار هيئت پارلماني اروپا با برخي فتنه‌گران و ديدار اخير اشتون با يكي از فتنه‌گران، عملاً نشان‌دهنده اين است كه بخشي از دولت كاملاً به اين دو حلقه متصل شده است.
كريمي‌قدوسي خاطر نشان كرد: ديدارهاي اخير اروپاييان با فتنه‌گران با چراغ سبز دولت و همراهي كامل اين آقايان بود، وگرنه جمهوري اسلامي از اشراف اطلاعاتي و امنيتي برخوردار است، اينگونه نيست كه اين افراد از مرزها عبور و در داخل با ضدانقلاب ديدار كرده باشند، اينها افرادي هستند كه به دعوت نظام به تهران سفر مي‌كنند و ديدارهاي آنها برنامه‌ريزي شده است، امكانات و وسايل نقليه در كشور در اختيار اين افراد قرار داده مي‌شود و اينگونه نيست كه آنها با خود محافظ و ... آورده باشند.
وي يادآور شد: چرا آقاي شمخاني به عنوان دبير شوراي عالي امنيت ملي و آقاي علوي و ظريف به عنوان عضو شورا فرياد نمي‌زنند؟ اين اقدام دولت نه تنها عزت ملي ما را در عرصه جهاني زير سؤال مي‌برد بلكه به نوعي قيام عليه استقلال كشور، مبارزه و معارضه با اصول وحدت ملي، استقلال ملي، عزت ملي، غيرت ديني و غيرت انقلاب است.
 
 ديدار با فتنه‌گران راه‌هاي اعتمادي‌سازي را از بين مي‌برد
57 سازمان غيردولتي زنان در اعتراض به ديدار هيئت‌هاي اروپايي با فتنه‌گران بيانيه‌اي را منتشر كردند كه در بخشي از متن آن آمده است: ديدار با زنان فعال در حوزه فمنيسم، نشستن پاي صحبت‌هاي آشوب‌گران و فتنه‌گران، ديدار با چهره‌هاي زن شناخته‌شده در فعاليت‌هاي ضدارزش‌هاي انقلاب اسلامي و نتيجه‌گيري از صحبت‌هاي آنان براي نقض شدن يا نشدن حقوق بشر در ايران به مثابه فردي مي‌ماند كه خود به قاضي برود و خود هم از آن راضي برگردد! اين حركت و نتايج ناشي از آن آتشي كه پيكره اعتماد‌سازي را مي‌سوزاند و دودش به چشمان خود غرب مي‌رود و گزينه‌هاي خنده‌آور و جهالانه امريكا را به بازي مي‌گيرد.
ما زنان فعال سازمان‌هاي غيردولتي ضمن اعتراض به اين ديدارهاي مكرر اعضاي بلندپايه اروپايي با سران فتنه و زنان حاضر در فتنه سال 88 اعلام مي‌كنيم براي سنجش ميزان حضور زنان مسلمان ايران در جامعه، برخورداري از شأن بالاي انساني زن در ايران، هيئت‌هاي اروپايي با زنان نمونه در عرصه‌هاي علمي، فرهنگي، اجتماعي و سياسي ما ديدار داشته باشند و در پايان مدعيان حقوق بشر به خصوص مدافعان حقوق زنان در اروپا را به تحقيق و تفحص در كشورهاي خودشان دعوت مي‌كنيم چراكه به نظر مي‌رسد آنها كور خود و بيناي ديگران هستند، همچنين خواستار دقت نظر بيشتر دستگاه‌هاي نظارتي بر ديدارهاي مهمان‌هاي خارجي مخصوصاً هيئت‌هاي اروپايي و برخورد قاطعانه آنها با عاملان اينگونه ديدار‌ها هستيم.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 19 اسفند 1392 - 22:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن