تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820995914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحریم ظالمانه علیه ایران نتیجه سوء تفاهمات و بی اعتمادی هاست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفیر ایران در ایتالیا : تحریم ظالمانه علیه ایران نتیجه سوء تفاهمات و بی اعتمادی هاست رم - ایرنا - دکتر ˈجهانبخش مظفری ˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، بحران هسته ای و تحریم های تحمیلی ظالمانه علیه ایران را ناشی از سوء تفاهمات و بی اعتمادی ها دانست.


به گزارش ایرنا، وی در میزگردی تحت عنوان ˈچشم انداز سیاست خارجی ایرانˈ که در دانشگاه ˈلینک کمپوسˈ شهر رم باحضور بیش از یکصد تن از اساتید ،دانشجویان و برخی دیپلمات های کشورهای خارجی مقیم رم برگزار شد، ضمن تاکید بر لزوم اعتمادسازی با اروپا گفت:بحران هسته ای و تحریم های ظالمانه ای که بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شده نتیجه سوء تفاهمات و بی اعتمادی هاست و ما سال ها پیش می توانستیم به آن پایان دهیم.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران برای اعتمادسازی، حتی بصورت داوطلبانه غنی سازی را برای مدتی تعلیق کرد اما برخی کشورها دچار توهم زیاده خواهی شده و گفت وگو ها را به شکست کشاندند و باعث ایجاد مجدد یک فضای بی اعتمادی شدند که سالها به طول انجامید و امیدوارم غرب مجددا اشتباه خود را تکرار نکند تا بتوانیم به نتیجه برسیم.
مظفری همچنین به تشریح سیاست های جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل مهم اخیر بین المللی بخصوص مذاکرات هسته ای و مسائل سوریه ، افغانستان و عراق پرداخت و گفت: ما همیشه سعی کردیم به عنوان یک ستون ثبات در منطقه عمل کنیم و حتی در دوران جنگ و دفاع از مرز و بوم میهن امان، از امنیت منطقه غافل نبودیم و لذا نقش مثبت ایران در افغانستان بر کسی پوشیده نیست.
وی افزود: ایران مبارزه با تروریسم را حتی قبل از اینکه ناتو به افغانستان برود آغاز کرد و مبارزه با مواد مخدر و قاچاق آن از سیاست های کلیدی جمهوری اسلامی ایران بشمار می رود. ما در عراق نقش مثبت و کلیدی بازی کردیم و امنیت عراق و منطقه برای ما مهم است.
وی گفت: ما همواره سعی کرده ایم به عنوان شریک قابل اعتماد برای اروپا باقی بمانیم. ایران در طول 35 سال گذشته همواره تحت شدیدترین تحریم ها بوده ولی هرگز تسلیم آن نشده است و خوشحالم از اینکه مذاکرات با 1+5 بخوبی پیش می رود.
وی در مورد سوریه اظهار داشت: اوضاع پیش آمده برای سوریه بسیار غم انگیز است برخی کشورها در مورد سوریه دچار توهم شده و باعث شدند تا خون های زیادی ریخته شود. آنها هنوز هر بر اشتباهات خود اصرار می ورزند. مذاکرات ژنو در مورد سوریه با گذاشتن پیش شرط به جایی نمی رسد و لذا ما معتقدیم که همه گروه ها می بایست در مذاکرات، بدون هیچ پیش شرطی حضور یابند و سرنوشت کشور خود را تعیین کنند.
در این نشست همچنین پروفسور وینچنتزو اسکوتی رئیس دانشگاه لینک کمپوس، پروفسور مائوریتزیو ملانی معاون سابق وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایتالیا در عراق، آلبرتو ملونی استاد تاریخ دانشگاه مدونا و آلبرتو نگری روزنامه نگار نشریه ایل سوله براهمیت جایگاه و نقش ایران در منطقه و جهان، موضوع هسته ای، استقبال از مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 ، اعتماد سازی میان ایران و غرب ، صلح پایدار در منطقه، حل بحران سوریه ، توجه به خواسته های نسل جدید در ایران ،پلورالیسم فرهنگی و دینی، پرهیز طرفین از افراط گرائی و رعایت منافع کشورها در عرصه بین المللی تاکید کردند.
اروپام ** 2171/1547
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن