تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803155948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمزه فرهادي نيكوكار اهداکننده ساختمان مرکزي خونگيري وليعصر اراک


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ اسفند ۱۳۹۲ (۱۲:۵۲ب.ظ)
حمزه فرهادي نيكوكار اهداکننده ساختمان مرکزي خونگيري وليعصر اراک حمزه فرهادي جز انسان هايي محسوب مي شودکه از آنچه برايشان مطلوب بود در راه رضاي خدا ميگذرد تا به مقام نيکوکاري در دنيا برسد .
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج ،روابط عمومي انتقال خون استان مركزي اعلام كرد،اين خير 80سال دارد. مغازه خشکبار فروشي وي در شهرستان اراک ،سالهاي سال پذيراي حضور همشهريانش است. همچنان فعال وپيشقدم است واين بارنيز در کارهاي خير .حمزه فرهادي چندي پيش ساختمان 3طبقه خود را به سازمان انتقال خون اراک مي بخشد تا در خدمت اين دسته از همشهريان وهم وطنانش قرار گيرد.
اين ساختمان 70 متر زيربنا و210متر بنا دارد.با فرهادي گفتگويي انجام داديم که انگيزه ودليل کار نيکويش را از زبان خودش بشنويم.
1.چرا انتقال خون را براي انجام کار خير انتخاب کرديد؟ خانه من واقع در خيابان امام شهرستان اراک حاصل سالها تلاش من در فعاليتهاي شغلي من بوده واز چند ماه پيش تصميم گرفتم بنابر اعتقاد خود به عنوان يک مسلمان براي رضاي خدا قسمتي از مالي که خدا به عنوان امانت در اختيارم قرار داده است براي آسايش،راحتي و برطرف کردن نيازي از بندگان خدا در اختيار امور خيريه قرار دهم. ابتدا قصد داشتم اين بنا را به ساخت مسجد يا درمانگاه اختصاص دهم که با وجود چند مسجد و يکي دوتا درمانگاه در نزديکي اين بنا تصميم ديگري گرفتم با تحقيقاتي که توسط پسرم (عليرضافرهادي)انجام شد متوجه رنج وآلام بيماران نيازمند به خون در شهرم به ويژه نياز حياتي بيماران سرطاني به خون شدم و در نهايت تصميم گرفتم ساختمان خود را براي انجام عمل خونگيري به اين سازمان اهدا کنم.2.آيا در اين زمينه با اعضاي خانواده مشورت کرديد؟ اعضاي خانواده من به ويژه حاج خانم(همسر)ديدي مثبت به امور خيرخواهانه دارد.همسر من از جمله بانوان نيکوکار محسوب مي شود که مسوول مرکزخيريه وليعصرمي باشد و در زمينه ي تهيه جهيزيه براي زوجهاي جوان فعاليت مي کند. وقتي نظرخودرا با آنها در ميان گذاشتم از اين موضوع استقبال کردند و تا اين مرحله ازکار نيز با تشويق و حمايت آنان انجام شده است.3.آيا قصد ادامه اعمال خيرخواهانه در اين زمينه يا در ديگر امور خير را داريد؟بله،مالي که خداوند در اختيار بندگان متمکن خود از نظر مالي قرار ميدهد امانت خداوند محسوب مي شود که اگر بيشتر از نياز اين افراد باشد بهتر است که در امور نيکو و حسنه در جامعه مصرف شود.
4.چه پيشنهادي براي فرهنگ سازي در انجام امور خير ازاين نوع و امور خيرخواهانه ديگر در جامعه داريد؟به اعتقاد من در وهله اول انسانها بايد به انجام امور خير اعتقاد واهتمام داشته باشند وبراي انجام آن مشتاق باشند و در مرحله بعد پولي که در کارهاي خير مصرف ميشود بايد لايق اين امور باشد. پولي باشد که از زحمت انسانها به دست مي آيدو بايد براي آباداني اخروي انسانها به مصرف برسد.
5.خودتان جزء اهدا کنندگان خون بوده ايد؟بله،زماني که جوانتر بودم اين کار را انجام داده ام.خود من زماني در جواني به علت يک حادثه به خون نياز پيدا کردم وجانم را مديون خون اهدايي فرد خير ديگري ميدانم.
6.در پايان حرف ديگري باقي مانده است بفرماييد؟خير جز اينکه کارم فقط وفقط براي رضاي خدا بوده است.
يکي از اعضاي خانواده فرهادي که وي را به اين کار تشويق کرده است. پسر وي بوده است.
ازعليرضا فرهادي در خصوص فعال کردن بحث خيريه در حوزه سلامت پرسيديم وي پاسخ داد: بحث سلامت از موضوعات مهم والبته چالش برانگيز در جامعه امروز ما ميباشدکه درشهر ما متاسفانه بخاطر موضوعاتي همچون آلودگي هوا وگسترش بيماري هاي مرتبط با اين موضوع شکل حادتري به خود گرفته است.زماني که پدرم تصميم به اهداي ساختمان مسکوني اش براي امور خير گرفت براي انجام تحقيقات در خصوص به عهده گرفتن قسمتي از تجهيزات بيمارستان آيت ال... خوانساري به آنجا رفتم که البته متاسفانه مثل اکثر موارد اداري در جامعه ما، بخاطر گرفتاري در بحث هاي بوروکراسي واداري از اين کار منصرف شدم.در آنجا از نزديک شاهد رنج بيماران، به ويژه بيماران مبتلا به سرطان خون و نياز آنان به خون بودم. اعتقاد دارم براي فرهنگ سازي و تشويق مردم به فعاليت در حوزه سلامت ابتدا بايد مسئولان در اين خصوص به طور شفاف اطلاع رساني کرده و آن را جدي بگيرند و در اين زمينه برنامه ريزي وهدف گذاري هاي صريح صورت گيرد.از طرف ديگر دربين مردم جامعه بي شک کم نيستند تعداد کساني که تمايل دارند قسمتي از مال خود را به اين حوزه اختصاص دهند،اما متاسفانه نمي دانند چگونه مي توان اين سرمايه را در مسير ي که نياز امروز جامعه بيشر در آن احساس مي شود اختصاص داد و بارها شاهد اختصاص سرمايه هاي کلان اين افراد در اموري بوده ايم که شايد بارها توسط خيران ديگر انجام شده و امروز نياز است تا سرمايه افراد ثروتمند و نيکوکار در ساير امور خير ديگر که ضروري به نظر مي رسد مصرف شود کما اين که بودند افرادي که بعد از پدرم به انجام اين کار و صرف سرمايه خود در اموري از اين دست تشويق و ترغيب شدند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن