تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815069281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سبد غذایی ایتالیایی ها به 30 سال قبل بازگشته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سبد غذایی ایتالیایی ها به 30 سال قبل بازگشته است رم- ایرنا - اتحادیه کشاورزی ایتالیا در گزارشی از تاثیرات بحران اقتصادی اعلام کرد، سبد غذایی مردم این کشور به 30 سال قبل بارگشته است.


به گزارش ایرنا به نقل از اتحادیه کشاورزی ایتالیا، مصرف و سبد غذایی پس از جنگ جهانی دوم در ایتالیا سیری فزاینده را طی کرده و در سال 2006 به اوج خود رسید اما با آغاز بحران اقتصادی عادات غذایی مردم نیز تغییر کرد و بتدریج مصرف مواد غذایی نیز کاهش یافته و به 30 سال قبل بازگشت.
در پی بحران اقتصادی مردم ایتالیا بناچار جهت صرف جویی در مخارج، عادات غذایی خود را تغییر داده اند تا جایی که مصرف گوشت کاهش و مصرف تخم مرغ افزایش یافته است.
این اتحادیه می افزاید: بحران اقتصادی باعث شده تا مصرف ماهی 20 درصد، مصرف پاستا 9 درصد و مصرف گوشت دو درصد کاهش یابد درحالی که مصرف تخم مرغ 5 درصد افزایش یافته است.
موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) نیز اخیرا از افزایش فقر خانواده ها، کاهش زاد و ولد، افزایش شمار سالمندان و بیکاری در این کشور خبر داد و اعلام کرد که در سال 2012 میلادی 12.7 درصد از خانواده های ایتالیایی در حالت فقر نسبی بسر برده اند که 1.6 درصد بیش از سال 2011 بشمار می رود که از سال 1997 تاکنون بی سابقه محسوب می شود.
به گزارش ایستات 6.8 درصد از خانواده ها در فقر مطلق بسر می برند که شمار آنها از سال 2005 تاکنون دو برابر و شرایط فقر برای خانواده های پرجمعیت بدتر از قبل شده است. شمار زاد و ولد در ایتالیا سیری نزولی را طی کرده و در سال 2012 در ایتالیا به بیش از 534 هزار نوزاد رسید در حالی که در سال 2011 میلادی 547 هزار و در سال 2010 میلادی 557 هزار نوزاد متولد شدند.
بر اساس این گزارش، افزایش سقف حقوق نیز از سال 2011 متوقف شده و حقوق بازنشستگی برای نیمی از مردم این کشور کمتر از یک هزار یورو در ماه است. 46.3 درصد از بازنشستگان حقوقی پایین تر از یک هزار یورو در ماه دارند و تنها 15.1 درصد حقوقی بالاتر از دو هزار یورو دریافت می کنند.
سناتور ˈماریو مونتیˈ نخست وزیر اسبق ایتالیا نیز در کنفرانسی که توسط دولت مالت و با همکاری نشریه ˈ The Economistˈ برگزار شد، اظهار داشت: بحران اقتصادی بخاطر مشکلات جنوب اروپا مانند یونان بوجود نیامد بلکه آلمان و فرانسه با همدستی ایتالیا، اروپا را به سوی بحران اقتصادی سوق دادند.
به عقیده مونتی در سال 2003 زمانی که آلمان و فرانسه با همدستی ایتالیا آزادانه پیمان ثبات اقتصادی را شکستند، اروپا را به سوی بحران اقتصادی سوق دادند.
گفتنی است که سال 2013 یکی از بدترین سال های بحران اقتصادی در ایتالیا بشمار می رود، سالی که در آن یکصد و 11 هزار شرکت از هم پاشید. این پدیده در تمامی بخش های تجاری و صنعتی و خدماتی رو به افزایش است و حتی بخش هایی که در سال 2012 علایم بهبود نشان داده بودند نیز از آن مستثنی نیستند، مانند بخش صنایع که شمار ورشکستگی ها در آن در سال 2012 میلادی 4.5 درصد نسبت به سال قبل کاهش نشان داده بود اما در سال 2013 میلادی 12.9 درصد افزایش یافت.
اروپام ** 2171** 1337
انتهای پیام /*




19/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن