تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820300712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 100 روحانی و مبلغ در رباط کریم فعالیت می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > تهران حجت الاسلام بهمنی در گفتگو با مهر:
بیش از 100 روحانی و مبلغ در رباط کریم فعالیت می کنند
رباط کریم - خبرگزاری مهر: رئیس اداره تبلیغات اسلامی رباط کریم از فعالیت بیش از 100 روحانی و مبلغ در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد حدود 90 نفر به عنوان مبلغ فعالیت می کنند.



حجت الاسلام ابراهیم بهمنی در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح فعالیت ها و کارکردهای حوزه متبوع خود پرداخت و اظهار داشت: برنامه ها و طرح هاي مختلفی در سال 1392 توسط اداره تبليغات اسلامي رباط کريم برگزار و اجرا شد که برگزاري گفتمان های ديني و اعزام مبلغ در ايام مختلف سال با اماکن مختلف از جمله آنهاست. 14 روحانی در اداره تبلیغات اسلامی رباط کریم مستقر هستند

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر14 روحانی در اداره تبلیغات اسلامی رباط کریم مستقر و به فعالیت هایی از جمله برگزاری نماز جماعت، پاسخ به پرسش ها و سوالات، امور داری و ... مشغول هستند علاوه بر اینکه حدود 90 مبلغ در مساجد، ادارات، حسینیه ها و اماکن مذهبی و فرهنگی سطح شهرستان فعالیت می کنند و با توجه به ظزفیت منطقه این تعداد روحانی و مبلغ برای شهرستان مناسب است.

وی در ادامه برگزاري گفتمان ديني در مدارس، دانشگاه ها، حوزه هاي علميه، هيئات مذهبي، مساجد و مراکز فرهنگي و مذهبي در موضوعات مختلف از جمله تحکيم بنيان خانواده،  جوان و انقلاب اسلامي، حجاب و عفاف، عبرت هاي عاشورا، سبک زندگي اسلامي، جوان و آسيب هاي اجتماعي و ديگر موضوعات را از جمله فعالیتهای این اداره برشمرد.

انجام مراسم محوري در هيئات شاخص، مساجد و حسينيه ها

بهمنی با بیان اینکه مراسم محوري در هيئات شاخص و مساجد و حسينيه ها در مناسبت هاي مختلف از جمله، بزرگداشت ايام دهه فجر، بزرگداشت ايام هفته غدير، بزرگداشت هفته وحدت، و ... در سال جاری توسط این اداره انجام شده ، اضافه کرد: همايش هيئات مذهبي قبل از فرارسيدن محرم با حضور مسئوليان و هيئت امناء و اعضاء هيئت از دیگر برنامه ها بوده است.

اعزام مبلغ در ايام مختلف سال به مساجد، هيئات مذهبي، حسينيه ها، مدارس و ادارات از جمله، ماه مبارک رمضان و ماه محرم، ايام دهه فجر، هفته وحدت و ...، برگزاري دوره هاي مختلف آموزشي غيرحضوري براي روحانيون مستقر تحت پوشش اداره از جمله در موضوعات، شبهه شناسي و پاسخ به شبهات اينترنتي، سيره پيامبر اعظم(ص)، آداب زيارت، تفسير جز 30 قرآن کريم، عاشورا پژوهي و ... از دیگر فعالیت هایی است که بهمنی به آنها اشاره کرد.

برگزاری دوره هاي مختلف آموزش غيرحضوري براي هيئات مذهبي

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رباط کریم به مهر گفت: دوره هاي مختلف آموزش غيرحضوري براي هيئات مذهبي از جمله، آنچه که يک مسئول هيئت بايد بداند، آشنايي با وظايف و الزامات هيئات مذهبي، دوره آموزش غيرحضوري ويژه مبلغان با موضوع، زن و بازيابي هويت حقيقي براي خواهران مداح و مبلغ در سال 92 برگزار شد.

این مسئول، برگزاري دوره هاي تربيت معلم قرآن کريم از جمله مفاهيم، تجويد و روخواني و روانخواني در موسسات قرآني تحت پوشش اداره تبلیغات رباط کریم، مراسم محافل انس با قرآن کريم با همکاري موسسات قرآني در مناسبتهاي مختلف سال و صدور گواهي نامه هاي قرآني براي قرآن آموزان موسسات قرآني در رشته هاي مختلف از جمله، روخواني، روانخواني، مفاهيم، تجويد در سطح هاي يک، دو، سه و چهار را از دیگر فعالیت های سال جاری در حوزه متبوع خود نام برد.

دوره طبيب دوّار براي کارکنان دولت و صدور گواهي نامه ضمن خدمت

بهمنی با بیان اینکه دوره طبيب دوّار براي کارکنان دولت در ادارات شهرستان و صدور گواهي نامه ضمن خدمت براي شرکت کنندگان در اين دوره در سال 92 انجام شد، افزود: اعزام مداح در مناسبتهاي مختلف به هيئات مذهبي، مساجد و حسينيه ها، برگزاري کارگاه آموزشي و توجيهي براي مداحان و مسئولين هيئات با عنوان آسيب شناسي عزاداري و صدور گواهي نامه هاي پايان دوره آموزش براي مسئولين هيئات، مبلغان و روحانيون از دیگر فعالیت های این اداره در سال جاری است.

وی با اشاره به برگزاري جلسات ماهانه با مديران موسسات قرآني، اعضا شوراي هيئات مذهبي، اعضاء کانون مداحان، روحانيون مستقر و مسئولان ادارات به مهر گفت: از دیگر فعالیت ها در سال 92 ديدار با ائمه جمعه و مئسولين ادارات در طول سال، جلسه ماهانه پرسنلي در اداره، مراسم اعتکاف و غبارروبي در مساجد و اماکن متبرکه، اجراي طرح اوقات فراغت در مساجد، کانون هاي فرهنگي و تبليغي و موسسات قرآني و ايجاد پايگاه، حمايت از پايگاه هاي اوقات فراغت، هيئات و مساجد محوري و شرکت و حضور در انواع مراسم ملي و مذهبي است.


۱۳۹۲/۱۲/۱۹ - ۱۲:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن