تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805634063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهجوریت قرآن عامل عقب‌ماندگی جامعه است/ فعالیت‌های قرآنی گرفتار رنج بی‌پولی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > خراسان جنوبی گزارش خبری/
مهجوریت قرآن عامل عقب‌ماندگی جامعه است/ فعالیت‌های قرآنی گرفتار رنج بی‌پولی
بیرجند ـ خبرگزاری مهر: مهجوریت قرآن در جامعه اسلامی مهمترین برای عقب ماندگی بوده و کمبود اعتبار و تبلیغات متضاد در جامعه امروز مشکلی بر سر راه فعالیت‌های قرآنی بوجود آورده و تاثیر گذاری آن را در جامعه نسبی می‌کند.



به گزارش خبرنگار مهر، اگر تاریخ چند هزار ساله زندگی بشر بر کره زمین را مورد بررسی قرار دهیم متوجه می‌شویم هیچ دورانی به اندازه ظهور پیامبر اکرم(ص) و نزول قرآن کریم نتوانسته زندگی بشر را دگرگون کند و این دگرگونی و تحول در این دوران درسبک زندگی، رفتار و تولید علم بشر به حدی بود که عصر کوتاه 23 ساله دوران پیامبر برابر با تمامی دوران زندگی بشر در روی کره زمین است. عصر پیامبر و عصر نزول قرآن دوران طلایی تاریخ تمدن بشریت بر سیاره زمین محسوب می‌شود اما متاسفانه کوتاه فکری بشر در تمامی دوران تاریخی و حتی در عصر پیامبر هم همراه بوده و همین کوتاه فکری و سرکشی موجب شده که معاندان از همان ابتدا به مبارزه با قرآن برخیزند. در دوران حکومت گهر بار حضرت علی (ع) و  اهل بیت گرامی هرکدام از ائمه به نوبه خود سعی کردند قرآن را به درستی برای مردم تفسیر کرده و به آن‌ها آموزش دهند تا جلوی برداشت‌های شخصی و سلیقه‌ای از قرآن را بگیرند اما متاسفانه با شروع غیبت کبری حضرت صاحب الزمان(عج) با تبلیغات گسترده دشمنان قرآن و اسلام قرآن یا در میان بشر مهجور ماند یا با برداشت‌ها و تفسیرهای شخصی از آن روبه رو شد.

همین موضوع زمینه‌ساز ایجاد فرقه‌های و انشعاب‌های زیادی در تشییع و اهل سنت شد و به این ترتیب وهابی‌ها و یهودی‌ها که نتوانستند لفظ قرآن را تحریف کنند در معنا و تفسیر قرآن دست بردند. در عصر حاضر و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و رحلت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری با طرح نهضت قرآن‌آموزی و قرآن خوانی در برنامه پنج ساله کشور نهادهای فرهنگی و آموزشی را موظف کردند که روش‌های درست خوانی قرآن را به مردم به خصوص نسل جوان بیاموزند و قرآن را به عنوان عصاره حیات در رگ ها و زندگی مردم وارد کنند.  در سال‌های اخیر با گسترش طرح ‌های قرآنی، خانه‌های قرآنی، موسسات قرآنی مردم نهاد، مدارس قرآنی و مهدها قرآنی شاهد گسترش حفظ و یادگیری قرآن در میان مردم هستیم اما متاسفانه با ورود به سال 90 و کاهش اعتبارات قرآنی دوباره شاهد افت فعالیت های قرآنی و روند کند آن در کشور هستیم که این موضوع نشان می دهد علی رغم پیشرفت ها هنوز قرآن در جامعه ما مهجور بوده و به عنوان پیروان اهل بیت نتوانسته ایم حق قرآن را در جامعه جهانی ادا کنیم. کمبود اعتبار ،عامل کندی روند انجام فعالیت‌های قرآنی در استان‌های محروم مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی کمبود اعتبار و افت شدید اعتبارات برای فعالیت‌های قرآنی را عامل کند شدن روند انجام فعالیت‌های قرآنی در خراسان جنوبی عنوان کرد. حجت الاسلام کاظم لطفیان در گفتگو با مهر، با بیان اینکه تاثیر گذاری فعالیت‌های قرآنی درجامعه نسبی است، گفت: متاسفانه  موازی کاری در امور قرآنی توسط نهادهای مختلف فرهنگی و انجام تبلیغات متضاد با فعالیت های قرآنی نه تنها اثر گذاری این فعالیت‌ها را کم کرده است بلکه موجب شده اعتبارات به صورت پراکنده در نهادهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد و به دلیل گسترده نبودن تاثیر چندانی نداشته باشد. وی با اشاره به فعالیت 160 خانه قرآن شهری و روستایی در خراسان جنوبی گفت: از این تعداد 148خانه قرآنی در روستاها و  12 خانه قرآنی در شهرها فعال هستند. حجت‌الاسلام لطفیان با اشاره به این که علی‌ رغم کمبود اعتبار فعالیت‌های قرآنی در استان همچنان به کمک موسسات مردم نهاد قرآنی ادامه دارد، گفت: گسترش فعالیت‌های قرآنی نسبت به برنامه پنج ساله کشور و سند چشم انداز بیست ساله روند خوبی داشته است ولی متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم دین و وظیفه‌ای را که قرآن بر عهده ما گذاشته است به خوبی ادا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی وی با اشاره به این که در صورت تامین اعتبار روند انجام فعالیت‌های قرآنی در استان گسترش خواهد یافت، ادامه داد: متاسفانه در جامعه امروزی رسانه و سایر نهادهای مرتبط با فرهنگ و پوشش مردم تبلیغات گسترده‌ای برخلاف ارزش های قرآنی انجام می‌دهند که هیچ گونه برخوردی هم  با این اقدامات انجام نمی‌گیرد. مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ایجاد اتاق فکری برای انجام فعالیت های قرآنی و اختصاص تمامی اعتبارات قرآن به این اتاق را عامل گسترش فعالیت‌های قرآنی و پرهیز از موازی کاری  در استان عنوان کرد. بی توجهی به قرآن تهدیدی برای خانواده ها حجت‌الاسلام صدرالدین عارفی رییس حوزه علمیه سفیران هدایت خراسان جنوبی نیز در گفتگو با مهر، با بیان این که مهجوریت قرآن در جامعه کنونی و خراسان جنوبی زمینه عقب ماندگی  کشور و استان‌های محروم را فراهم می کند، گفت: قرآن کلید هدایت بشر است و بی‌توجهی به مسیری که قرآن برای انسان مشخص می‌کند زمینه ساز دوری انسان از صراط مستقیم و خسران برای او می شود. وی با بیان این که متاسفانه برخلاف گذشته در حال حاضر توجه خانواده به قرآن آموزی فرزندان بسیار کم شده است، بیان داشت: جای بسی شرمساری که جوان دانشجو و نخبه ما نمی تواند به درستی قرآن را تلاوت کرده و درست بخواند که این موضوع به شدت استحکام و بنیان خانواده ها را تهدید می‌کند. رییس حوزه علمیه سفیران هدایت خراسان جنوبی با بیان این که کم کردن اعتبارات فعالیت های قرآنی ظلم به عاشورا و قیام امام حسین(ع) است، گفت: اگر مردم از نان شب خود برای انجام فعالیت های قرآنی بگذرند باید این فعالیت ها را در جامعه رونق دهند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن