تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814795487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی از مسیر جایگزینی فناوری های نوین داخلی با فروش نفت شکل می گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دبیرکنگره همکاری دولت، دانشگاه، صنعت: اقتصاد مقاومتی از مسیر جایگزینی فناوری های نوین داخلی با فروش نفت شکل می گیرد تهران - ایرنا - دبیر هفدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی، اصلی ترین محور گردهمایی امسال است،گفت: اقتصاد مقاومتی از مسیر جایگزینی فناوری های نوین داخلی با فروش نفت شکل می گیرد.


مسعود شفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: با درنظرگرفتن تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی همزمان با توسعه علمی، سعی کردیم در هفدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت، توجه خاصی به این مقوله ها داشته باشیم.
وی درباره این کنگره که فردا، 20 اسفندماه به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود، گفت: مهم ترین هدف کنگره همکاری های دولت، صنعت و دانشگاه، توسعه ملی است و عوامل مختلفی در تحقق این توسعه دخیل هستند که یکی از مهم ترین آنها آموزش های مهارتی است.
شفیعی تصریح کرد: ما به عنوان یک کشور درحال توسعه، نیازمند تکنسین های ماهر هستیم زیرا طی دهه های گذشته، صاحب سخت افزار و فناوری های قدیمی خود نبوده ایم و صنایعی مانند پتروشیمی، فولاد و خودرو وارداتی بوده و دانش آنها متعلق به ما نبوده تا بتوانیم از نظر علمی در این حوزه ها تاثیرگذاری داشته باشیم.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای از کشور کره جنوبی به عنوان یک نمونه موفق در استفاده بهینه از نیروهای مهارتی نام برد و گفت: رشد صنایع یک کشور در قدم اول، نیازمند تربیت نیروهای انسانی ماهر و کارآمد است و ما برای موفقیت در عرصه های صنعتی باید در حوزه های خدمات، تهیه و نگهداری بخش های مختلف صنعت نیروی انسانی لازم را تربیت کنیم.
وی تبدیل دانش به فناوری را مهم ترین شرط پویایی اقتصاد هر کشور دانست و گفت: باید سعی کنیم همانطور که در حوزه های علمی همچون رشد تولید مقاله به جایگاه های برتر جهانی دست یافته ایم در تبدیل این دانش ها به فناوری و استفاده از فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز قدم های بزرگی برداریم تا اقتصاد پویایی داشته باشیم.
شفیعی تاکید کرد: همانطور که بزرگان و نخبگان ما همواره تاکید داشته اند تا زمانی که اقتصاد کشور به فروش نفت وابسته باشد و تولید ناخالص ملی از این طریق تامین شود مشکلات عدیده ای ما را تهدید می کند و ما باید به جای فروش نفت خام به سمت تبدیل آن به فراورده های ارزشمند از طریق فناوری های نوین و صادرات محصولات خود به دنیا گام برداریم.
به اعتقاد وی تا زمانی که علم به فناوری تبدیل نشود، مغزافزارها (نیروی انسانی متخصص) در بازار اقتصاد درگیر نشوند و دانش آنها به حوزه اقتصاد نیاید نمی توان انتظار رشد اقتصادی داشت.
هفدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی، فردا 20 اسفندماه به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و باحضور مسوولان و کارشناسانی از حوزه های علمی، دانشگاهی، صنعتی و بخش خصوصی برگزار خواهد شد.
ارتباط صنعت و دانشگاه در تحقق اقتصاد مقاومتی، جایگاه ارتباط دانشگاه و صنعت دربرنامه توسعه پنجم، نقش نهادی واسطه ای درارتباط موثردانشگاه و صنعت، ارتقای توانمندی های تولید ملی با رویکرد تحقیق و توسعه، روش های بهینه سازی ارتباط آموزش های مهارتی درصنعت، تدوین سیاست ها و راهکارهای کارآفرینی و تجاری سازی دانش و چگونگی افزایش تقاضای نوآوری در بنگاههای تولیدی، خدماتی در این گردهمایی یک روزه در قالب میزگردهای تخصصی به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.
علمی (4)**1055**1599
انتهای پیام /*




19/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن