تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819984182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اقتصاد در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دنیای اقتصاد در یک نگاه تهران - ایرنا - «سیاه چاله های اقتصاد ایران» و «با پیام حسن نیت آمده ام» موضوع های مهم صفحه نخست روزنامه دنیای اقتصاد در روز دوشنبه است.


این روزنامه تیتر یک را به موضوع سیاه چاله های اقتصاد ایران اختصاص داد و نوشت: آخرین نشست پارلمان بخش خصوصی درسال92 میزبان رییس پژوهشکده پولی و بانکی بود که وی در آن نیاز نقدینگی واحدهای تولیدی را با بررسی وضعیت بانک ها تحلیل کرد. براساس پژوهش صورت گرفته از سوی فرهاد نیلی، متوسط رشد بهره وری بنگاه ها در سال منفی 7/0 درصد بوده که یکی از دلایل آن عطش بنگاه ها به جذب نقدینگی است. در تحقیق انجام شده 10درصد بنگاه ها به اندازه 70درصد بنگاه های دیگر تسهیلات دریافت کردند و این 10درصد عمدتا بنگاه های بزرگ با بهره وری پایین هستند که مانند «سیاه چاله هایی» همه چیز را جذب می کنند.
با پیام حسن نیت آمده ام تیتر دیگر این روزنامه است. کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که شامگاه شنبه به تهران آمد، صبح دیروز با رییس جمهور، وزیر امورخارجه، رییس مجلس و دبیر شورای امنیت ملی دیدار و گفت و گو کرد. اشتون در این دیدار با بیان اینکه «با پیام حسن نیت 28 کشور اروپایی که نماینده آنها هستم به ایران آمده ام» گفت: «این نخستین فرصتی است که در خصوص مساله ای غیر از موضوع هسته ای با مقامات ایران گفت و گو می کنم و این آغازی برای توسعه همکاری ها میان ایران و اتحادیه اروپایی است.»
روزنامه دنیای اقتصاد به موضوع پایان التهاب سکه و دلار؟ پرداخت و نوشت: برخی کارشناسان معتقدند که نرخ ارز پس از پشت سر گذاشتن نوسانات هفته های اخیر، به مسیر با ثبات خود بازگشته است. به گفته این کارشناسان، نوسانات اخیر بازار ارز، بیشتر بر اثر افزایش تقاضای آخر سال بوده است و با بازگشت مقدار تقاضا به سطوح پیشین، تغییرات نرخ ارز نیز در دامنه محدودتری خواهد بود. قیمت دلارو یورور دیروز اندکی افزایش یافت؛ اما مقدار این تغییرات در مقایسه با روز های قبل به میزان کمتری بود. همچنین بهای دلار پس از نوسانات اخیر به سمت قیمت های پیشین در حال حرکت است.
رویای بورسی برای امسال تیتر دیگر این روزنامه است. صفحات پایانی تقویم 92 بورس اوراق بهادار تهران در حالی ورق می خورد که فعالان بازار با ناکامی در رویای رسیدن به قله 90 هزار واحدی، نظاره گر افت های پی در پی شاخص هستند. هرچند این بازار با وجود شروع روند کاهشی در یک ماه اخیر در حال حاضر در کانال 77 هزار واحدی سقوط کرده که تکنیکالیست های بازار سرمایه افت های اخیر را یک اصلاح تمام عیار برای شاخص دانسته و این وضعیت را تا مشاهده سیگنال های قیمتی و ورود حجم جدید ادامه دار می دانند؛ اما در خوش بینانه ترین حالت دماسنج بازار تا پایان سال به کانال 81 هزار واحد صعود خواهد کرد.
روزنامه دنیای اقتصاد عنوان بازنگری در مصوبات دست و پاگیر تولید را بازتاب داد و نوشت: در حالی دولت یازدهم در اولین ماه از شروع فعالیتش مصوبه 35 بندی برای رفع موانع تولید را به تصویب رساند که با گذشت نزدیک به 7 ماه از آن زمان، فعالان اقتصادی در بخش خصوصی همچنان خواستار بازنگری در مصوباتی هستند که عملا موانعی را پیش پای تولید قرار داده است. در نشست کمیسیون تجارت اتاق تهران، فعالان اقتصادی در بخش خصوصی همچنین به بررسی اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت که به تازگی از سوی وزیر اعلام شده پرداختند.
**2002**9131
انتهای پیام /*




19/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن