تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814777651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیرساختهای نمازخانه های سواحل مازندران صفر است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران حجت الاسلام ابراهیمی:
زیرساختهای نمازخانه های سواحل مازندران صفر است
ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با انتقاد از اینکه این استان با داشتن سابقه دینی – مذهبی نباید در زمینه نمازخانه های بین راهی دچار مشکل باشد بطوریکه برای مسافران از سکوی نماز و خیمه نماز استفاده شود گفت: در این زمینه باید شانیت نمازگزار حفظ شود و این در حالیست که زیرساخت های نمازخانه های کنار دریا استان صفر است.



به گزارش خبرنگار مهر، حجه الاسلام عباسعلی ابراهیمی شامگاه یکشنبه در آئین تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد استان اظهار داشت: این کانون با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی دشمنان توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی با محوریت ائمه جماعات در سال 1371 کلید خورد. وی افزود: تاکنون در سطح کشور بیش از 17هزار کانون مساجد وجود دارد که استان مازندران نیز با داشتن 4هزار و 450 مسجد دارای 936 کانون مساجد است. مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، بنابر آیه شریفه" ان الصلاه تنهی عن الفحشاء و المنکر "  تنها راه برون رفت و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان را گذر از کانال نماز و مسجد دانست و گفت:   عالی ترین و بهترین جا به مسجد بر می گردد. حجت الاسلام ابراهیمی، با مرور بر زندگی سیاسی پیامبر اکرم (ص) و تحمل 13سال مشکلات و مصائب در مکه تصریح کرد: آغاز موفقیت رسول اکرم (ص) و رمزآن از مسجد "قبا" بوده است. وی افزود:  در انقلاب اسلامی ایران نیز مسجد به عنوان پایگاه اصلی انقلابیون به شمار می رفت. وی ضمن تبریک به سفیران کانونهای فرهنگی مساجد استان حاضر در مراسم به مناسبت سالروز تاسیس این کانون عنوان داشت:  این کانونها با فراهم نمودن بحث های مربوط به کرسی های آزاد اندیشی، پاسخ به شبهات، ترویج کتاب و برنامه هائی تحت نام کانون فرهنگی – هنر مساجد  نیازمند مدیریتی است تا لحظه به لحظه این موضوعات را تعقیب کرده باشد. دبیر هیئت نظارت و هماهنگی بر کانونهای فرهنگی- هنری مساجد استان مازندران با بیان اینکه نفس انسان به " نفس اماره" کشش و جاذبه دارد افزود:  اگر جایگاه مسجد به گونه ای باشد که جوانان و نسل نو که در دو لبه تیز بدترین جفای ستمکاران هستند  از آن استقبال نمایند می توان از طریق مسجد مصونیت ایجاد کرد. ابراهیمی، با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی به سادگی به دست نیامد و ما بهای سنگینی برای آن پرداختیم گفت:  در روز های اخیر نمایندگان مجلس خبرگان با حضور در محضر مقام معظم رهبری بزرگترین دغدغه را " مسائل " فرهنگی عنوان کردند  و این در جائی است که دنیای امروز سخن از اقتصاد به میان می آورد. وی افزود: اگرچه اقتصاد نیز در جای خود دارای اهمیت است ولی  عدم ترسیم اقتصاد با محور فرهنگی  به نتیجه نمی رسد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با مرور بر منویات مقام معظم رهبری و عنوان دهه چهارم به عنوان فرهنگ برای انسانهائی که احساس تفکر فرهنگی دارند  اظهار نمود: در برابر این امر رهبری ، ریاست جمهور لبیک گفتند و وزیر نیز به جان پذیرفته و آن را مبنای شیوه نامه جدیدی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنار آنچه که قبلا وجود داشت  قرار داد تا ترسیم شود و در دنیائی که آبستن  جنگ و خونریزی و گناه است فرهنگ دینی، نماز، مسجد و باورهای دینی که هیچ گاه کهنه نشده و نخواهد شد  مورد استناد قرار گیرد. ابراهیمی با تاکید بر اینکه رویکرد ما رویکرد ولایت مداری است افزود: در جامعه باید حرف آخر را کسی بزند که مقام فقاهت، مرجعیت و ملجعیت را دارا است و پایه همه فعالیت های فرهنگی – هنری بایستی به این جایگاه و تفکر برسد تا جائیکه این تفکر به صورت عینی و عملیاتی که رمز انقلاب 34ساله ماست به صورت روی آوردن به مسئله ولایت و رهبری است تحقق یابد.
 
وی در ادامه خطاب به سفیران کانون های مساجد استان گفت: شما باید به عنوان اسوه و الگو در مساجد بحث دشمن شناسی را نهادینه کنید چرا که دشمن را باید  از ابزار کودکانه گرفته تا مسائل روی میز شناخت  تا از این طریق ترفندهای دشمن نیز شناخته شود.
   
دبیر هیئت نظارت و هماهنگی بر کانونهای فرهنگی- هنری مساجد استان مازندران بر حراست از ارزشهای نظام تاکید کرد و تصریح نمود: برای حفظ و حراست از ارزشهای نظام بایستی به مساجد توجه کنیم. ابراهیمی، در ادامه ضمن تاکید بر حفظ وحدت ملی توجه به ظرفیت های ملی را نیز مهم  دانست و گفت:  بحث اقتصاد مقاومتی موضوعی است که باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد. وی به ظرفیت های موجود استان مازندران در بحث گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: سالانه 20میلیون نفر مسافرخیزی در سطح استان مازندران با وجود نعماتی چون؛ جنگل، دریا، طریق الرضا بودن استان و.. نیازمند عزم جدی است. این مسئوول با اشاره به اینکه مسجد نگاه ایده آلیزمی  و مادی ندارد تاکید کرد: سیاست و دیانت ما یکی است و نگاه ما واقع گرائی است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه نمی توانیم براحتی از کنار دشمنان بگذریم  بر  داشتن جایگاه دشمن شناسی به عنوان یک الگو و اسوه در مساجد تاکید کرد.


۱۳۹۲/۱۲/۱۸ - ۲۲:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن