تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821051407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رودان رتبه دوم تولید گندم در هرمزگان را دراختیار دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رودان رتبه دوم تولید گندم در هرمزگان را دراختیار دارد رودان- ایرنا- سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی رودان گفت: این شهرستان با یک هزار و 130 هکتار سطح زیر کشت و تولید چهار هزار تن گندم آبی؛ رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید این محصول در استان را به خود اختصاص داده است.


سهراب مرشدی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرناˈ افزود: شهرستان رودان با یک هزار و 130 هکتار سطح زیر کشت و تولید چهار هزار تن محصول؛ یکی از شهرستان های مهم در زمینه تولید گندم آبی در هرمزگان می باشد.
وی میانگین برداشت گندم در هر هکتار را سه تن اعلام و بیان کرد: پیش بینی می شود امسال حدود چهار هزار تن گندم رقم چمران و دروم از مزارع بخش رودخانه شهرستان رودان برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.
مرشدی تعداد بهره برداران در زمینه تولید این محصول در منطقه را 124 نفر اعلام و اظهار کرد: کاشت گندم بصورت رسمی از سال 83 با سطح زیر کشت 150 هکتار در این شهرستان آغاز شد که امروزه با استقبال کشاورزان و توسعه چتر حمایتی دولت، سطح زیر کشت این محصول به یک هزار و 130 هکتار افزایش یافته است.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی رودان زمان کاشت محصول گندم در این شهرستان را از 15 آبان تا پایان آذر ماه و زمان برداشت آن را نیز از اول اردیبهشت تا اوائل خرداد ماه عنوان کرد.
مرشدی روش کاشت گندم در رودان را کاملا مکانیزه و با استفاده از دستگاه های ردیفکار و برداشت آن را نیز با استفاده از کمباین عنوان و اظهار کرد: محصول تولید شده پس از برداشت؛ جهت مصرف به کارخانه آرد شهرستان و بخشی از آن نیز به شرکت غله و خدمات بازرگانی استان حمل و عرضه می شود.
‎وی نظارت بر کاشت، داشت و برداشت محصول، ارایه مشاوره های کارشناسی جهت افزایش سطح کمی و کیفی محصول تولیدی، افزایش نرخ خرید تضمینی گندم، توزیع بموقع نهاده های کشاورزی و اختصاص ردیفکار و کمباین جهت کاشت و برداشت مکانیزه را از جمله خدمات ارایه شده به‏‎ ‎کشاورزان ‏برشمرد.
مرشدی در پایان با بیان اینکه بیشتر مزارع گندم منطقه به روش غرقابی آبیاری می شوند؛ خاطر نشان کرد: هم اکنون 830 هکتار از اراضی و سطح زیر کشت این محصول در شهرستان به روش غرقابی و 300 هکتار نیز به روش بارانی آبیاری می شود.
در سال گذشته از 700 هکتار سطح زیر کشت در شهرستان رودان قریب به دو هزار و 700 تن گندم برداشت و به بازار مصرف عرضه شد.
رودان یکی از قطب های کشاورزی استان هرمزگان است و هم اکنون بیش از 42 هزار هکتار از وسعت این شهرستان زیر کشت محصولات کشاورزی می باشد که 31 هزار هکتار آن به محصولات باغی و 11 هزار و 200 هکتار آن نیز به محصولات زراعی، سبزی و صیفی اختصاص دارد.
بخش رودخانه که 47 درصد از وسعت شهرستان رودان را به خود اختصاص داده است با 15 هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات کشاورزی شامل شش هزار و 500 هکتار نخیلات، شش هزار هکتار محصولات باغی(مرکبات) و دو هزار و 500 هکتار محصولات زراعی و سبزی و صیفی؛ نقش مهمی را در زمینه تولید محصولات کشاورزی، توسعه اشتغال و رونق اقتصادی منطقه ایفاء می کند. ک/3
7196/668
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن