تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804283394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراض شدید روحانی بوشهری به رفتارهای خلاف شرع درهفته بوشهر


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



اعتراض شدید روحانی بوشهری به رفتارهای خلاف شرع درهفته بوشهر
سید حسین حدادی امام جماعت مسجد توحید بوشهر در خصوص حوادث کنسرت موسیقی در هفته بوشهر گفت: سخنانی که می گویم دغدغه ای است از طرف تمام مومنینی که درد دین دارند.




به گزارش سرویس گیشه جام نیوز، امام جماعت مسجد توحید  در اعتراض به رفتارهای خلاف شرع در هفته بوشهر گفت: خجالت بکشید! اگر مردم به موسیقی نیاز دارند صدا و سیما و رادیو در دسترس و پر از برنامه های موسیقی هستند اگر چه در بعضی از آن ها ” ان قلت ” هم وجود دارد. اینکه ما این فضاها را رد می کنیم دلیلی بر اینکه ما موسیقی را قبول نداریم و هنر را رد می کنیم نیست، ما فساد را رد می کنیم.
سید حسین حدادی امام جماعت مسجد توحید بوشهر در خصوص حوادث کنسرت موسیقی در هفته بوشهر گفت: سخنانی که می گویم دغدغه ای است از طرف تمام مومنینی که درد دین دارند. خداوند در قرآن سوره نور آیه ۱۹ می فرماید: کسانی که دوست دارند زشتی ها در میان مردم با ایمان شیوع یابد، عذاب دردناکی برای آنان در دنیا و آخرت است؛ و خداوند می‌داند و شما نمی‌دانید. این آیه فریادی دارد بر سر کسانی که تمنا و آرزوی این را دارند که بین مومنین اشاعه فحشاء کنند، عجیب این است که معمولاً عذاب هایی که خداوند در قرآن وعده می دهد، می گوید در آخرت عذاب شدیدی می بیند اما برای اشاعه فحشاء خداوند وعده فرموده است در دنیا و آخرت به عذاب الیم دچار می شوند.
وی با بیان اینکه من هشدار نمی دهم، خداوند است که  هشدار می دهد گفت:  کسانی که خواسته و ناخواسته، عامدانه یا از روی جهل و نادانی، دامن زدند به این اشاعه فحشاء، منتظر باشند اگر توبه نکنند عذاب خداوند چه در این دنیا و چه در آن دنیا به سراغ آن ها خواهد آمد. ما مرده و دیگران زنده، خواهید دید متولیانی که این امر را دنبال نموده و کاری را که نباید صورت می گرفت انجام دادند، ببینید چه عذابی خداوند در این دنیا به آن ها نازل نخواهد کرد این وعده های خداوند است اینها افسانه نیست و فرمایش باری تعالی در قرآن است.
امام جماعت مسجد توحید ادامه داد: این اتفاقی که در شهر بوشهر به عنوان مثلاً هفته بوشهر رخ داد و برخی تصمیم به برگزاری  آن را به صورت دهه بوشهر داشتند، ابتدا به عنوان ۱۸ اسفند به عنوان روز بوشهر بود و حالا هفته بوشهر، امیدوارم به ماه تبدیل نشود! در هر حال این رخدادهای نامبارکی که در این بستر هفته بوشهر رخ داد، شنیع و وقیح بود.
سید حسین حدادی افزود: هفته بوشهر خوب آغاز شده بود و نسبت به سال گذشته تغییر ماهیت و رویه خوب و الهی پیدا کرده بود، در اینجا از شهردار محترم و  برخی از اعضای شورای شهر که پیگیری مجدانه ای داشتند که این روند، روندی الهی باشد و بسیار هم عالی بود تشکر می کنم.  اجر آنان نزد خدا محفوظ و دعای خیر امام زمان (عج) پشت سر آنان است .
امام جماعت مسجد توحید با اظهار اینکه به مناسب هفته بوشهر از حوزه و روحانیت تجلیل شد گفت :قرار است چهره های ماندگار معرفی و از کسانی تجلیل شود که چهره شاخص اسلامی، علمی و ایمانی داشته باشند.
وی ادامه داد: اما بعضی کج سلیقگی ها و نادانی ها و نعوذبالله تعمدهایی در کار بوده است که باید درایت بیشتری داشته باشیم.  دو شب پیش جمعیت قریب به هزار نفر حالا کمتر یا بیشتر از دختر و پسر، زن و مرد در یک سالن جمع می شوند و در آنجا آن خواننده، آن مطرب، آن رقاص و هر نامی که بر آن بگذارید با مناسب دیدن فضا آن وضعیت فجیع را در آن سالن بپا کند.
این روحانی با بیان  اینکه در شبی که مد نظر من است هم موسیقی بندری بوده و هم خواننده ای خارج از استان حضور داشته است گفت: متولیان این مراسم با جمع کردن دختران و زنان بوشهر با پسران و مردان در یک محیط با آن وضعیت ساز و آواز سر می دهند.این خواننده با یک حالتی که فقط منتظر است که برقصد با خاموش کردن چراغ ها…  پارسال چه اتفاق نامبارکی افتاد؟ چه دلهائی سوزانده شد .
حدادی تصریح کرد: خبر است که تعدادی افراد خاص از جاهای خاصی می آیند برای شیطنت های خاص و برپا داشتن علَم فساد و فسق و فجور … . در این محیط دختر معصومی که ناموس من و شما است، همشهری من و شماست و  در این مراسم شرکت می کند و آن مطرب با وقاحت می گوید: ” خواهش میکنم جلوی خودتون را بگیرید می خواهم شاد تر از این بخوانم !”. این اتفاق نامبارک افتاد و آن گناه نقش بست.
وی ادامه داد: ای کاش ما بدانیم موسیقی ای که حرام است بر اساس روایات روزیِ انسان را کم می کند. ای کاش ما بدانیم با گوش دادن به موسیقی حرام بلا بر انسان نازل می شود و عمر انسان را کوتاه می کند و ایکاش که بدانیم غیرت انسان را می گیرد.
این روحانی گفت: شما می خواهید در جلسه موسیقی نهی از منکر کنید؟ وقتی عقل را با موسیقی مطرب از دیگران گرفتید، وقتی چراغ سالن را خاموش می کنید و چراغ قرمز و بنفش تحریک آمیز روی سن پخش می کنید، کسانی که نورشناس هستند می گویند این کار فقط برای تهییج شهوت است و ما چشمانمان به روی این چیزها بسته نیست و اُمی و بیسواد نیستیم. اینکه ما این فضاها را رد می کنیم دلیلی بر اینکه ما موسیقی را قبول نداریم و هنر را رد می کنیم نیست، ما فساد را رد میکنیم.
امام جماعت مسجد توحید تاکید کرد: باید متولیان اینکار از مردم عذرخواهی کنند. این اتفاق در هنگامی رخ داد که مادر شهیدی ۳۱ سال در انتظار بازگشت عزیز خود بوده است. شما ببینید مردم شهر چه استقبالی و اکرامی از این مادر شهید داشتن؟ از فرودگاه و دانشگاه خلیج فارس تا دفتر نماینده ولی فقیه … چرا برخی چشمان خود را بروی این موضوع بسته اند؟ امان از لحظه ای که این مادر خبر به گوشش برسد و آهی بکشد، در این لحظه آن شخصی که متولی اینکار باشد به آتش غضب الهی سوخته خواهد شد. والله یعلم و انتم لاتعلمون
وی ابراز امیدواری کرد: بعضی از مسئولین بیدار شوند و به خودشان بیایند و بعضی از آنها از برخی رفتارهای خود توبه کنند و دست از تهمت و افترا بردارند. ان شاءالله دست بردارند برخی مسئولین ارشد استان مثلاً لغو کنسرت پارسال را به افراد دگراندیش و عقب افتاده از روزگار ربط می دهند؛ خیر عقب مانده کسی است که از دستورات  الهی و دین عقب مانده است. نباید  به خاطر یک پست سیاسی و رضایت فلان شخص و همان شخص حاضر باشیم هر مطلبی را عنوان کنیم.
سید حسین حدادی ادامه داد: باید بیدار شویم و بدانیم مرگ فرا می رسد خصوصاً اینکه این گناه عمر را کوتاه و رزق و روزی را کم می کند همانطور که خداوند فرموده است استغفار کنید، خداوند برکات آسمان را برای شما نازل می کند.
این روحانی گفت: تنها جهت تبیین موضوع می گویم آنچه که بیشتر از همه دل انسان را می سوزاند این  بود که ای کاش آن مراسم یک پارتی شخصی در منزل بود اما درد اینجاست که پول بیت المال و امام زمان (عج) در آنجا هزینه شده است. کسانی که برای اینکار هزینه کرده اند بگویند برای آن کار چه مقدار هزینه کرده اند؟ آیا می توانند ببینند چه تعداد خانواده های نیازمند در این شهر وجود دارند؟
امام جماعت مسجد توحید ادامه داد: خجالت بکشید! اگر مردم به موسیقی نیاز دارند صدا و سیما و رادیو در دسترس و پر از برنامه های موسیقی هستند اگر چه در بعضی از آن ها ” ان قلت ” هم وجود دارد. شما دنبال چه چیزی هستید؟ اگر تصمیم به برپایی مراسم دارید حرفی نیست اما مراسم فاخر و تجلیل که می گیرید با رعایت شعائر الهی باشد. با این مراسم موسیقی که برگزار می شود می خواهیم خدای ناکرده بوشهر را نماد فسق نشان دهیم؟ این برای شهر بوشهر زشت و قبیح است.
وی گفت: اگر مسئولان بدانند چه خیانتی به این شهر کرده اند بدون درنگ توبه و عذرخواهی می کنند.  لذا نگاهی به شهر کنند و نیازهای اساسی شهر را ببینند و دقت کنند که این بودجه امام زمان (عج) را در کجا خرج کرده اند و در کجا می توانستند هزینه کنند.
این روحانی با این پرسش که  چه مقدار پول برای کسانی که برای کنسرت می آیند می دهند گفت: برای برپایی این مراسم چه مقدار هزینه از پول بیت المال انجام شده است؟ اگر از پول شخصی بود می گوییم بانی داشت و آن هم البته حرام بود و کسی حاضر به انجام آن نبود مگر کسی که دین نداشته باشد.
حدادی در ادامه افزود: چند پیشنهاد برای مسئولین دارم و امیدوارم به آنها توجه شود. در جلسه ای که با  بعضی از عزیزان در شورای شهر داشتم گفتم اگر بخواهید در برنامه روز بوشهر برنامه ای داشته باشید که در آن یک گناه باشد نام گذاری یک ساعت بنام بوشهر هم زیاد است اما اگر در گرامیداشت بوشهر یاد خدا و خدمت به خلق خدا باشد ده روز هم کم است و خود بهتر می دانید اینگونه برای خدا کار کردن هنر است.
وی ادامه داد: متاسفانه امروزه عناوین را تغییر می دهند به عنوان مثال اسم رقص را می گذارند “حرکات موزون” لعنت بر این فتنه شیطانی و تغییر عبارات. اگر اینگونه باشد می توانیم برای بسیاری از گناهان عبارات جدید انتخاب کنیم اما مرجع تقلید ما آقای ایکس و فلان خواننده نیست. مراجع تقلید هر آنچه که می فرمایند بروی دیدگان ما جای دارد اما فیلم هایی که توسط خود حاضرین در مراسم آن شب ثبت شده بهترین دلیل برای این سخنان است. این فیلم ها را به دفتر مقام معظم رهبری و یا آیات عظام دیگر همچون مکارم شیرازی ، صافی گلپایگانی و … ارسال و نظر آنها را درباره مراسم جویا شوید.
حدادی در ادامه با مطرح نمودن پرسشی گفت: آیا حاضر هستید در آن مراسم آقا امام زمام (عج) را دعوت کنید؟ این سوال باید ما را بیدار کند .
وی افزود: وقتی موسیقی نواخته شود و بر اساس آن شخص خودش را به حرکتی بیاندازد ما اسم آن را چه می توانیم بگذاریم؟ متاسفانه بعضاً این موضوع در صدا و سیمای ما هم  دیده می شود ، اما آن برنامه غیر زنده است اما در برنامه ای که هزار نفر جمعیت را در مکانی جمع کنید و بساط گناه از بودجه بیت المال برپا کنید درست نیست و ان شاءالله بصیرت و معرفت لازم را پیدا کنیم. 116 منبع: شاخص




۱۳۹۲/۱۲/۱۸ - ۱۷:۳۶




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن