تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804923993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نادران: مبارزه با فساد به شعار و کف زدن نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نادران: مبارزه با فساد به شعار و کف زدن نیست تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت مبارزه با فساد با شعار و کف زدن نیست بلکه باید ریشه ای و اساسی با آن مبارزه شود.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «الیاس نادران» درتذکری با استناد به مواد 197 و 209 آئین نامه داخلی مجلس گفت: بر اساس ماده 197 آئین نامه داخلی در صورتی که نمایندگان نسبت به اجرای آئین نامه مجلس خلافی را مشاهده کنند بلافاصله مورد تخلف را قبل از رای گیری میتوانند اعلام کنند و اگر موضوع مربوط به جلسه نباشد می توانند قبل از پایان جلسه آن را اعلام کنند.
وی ادامه داد بر اساس ماده 209 آئین نامه داخلی مجلس سازو کار سوال از وزرا مشخص است و وزیر مورد سوال مکلف است حداکثر ظرف 10 روز از تاریخ ابلاغ سوال در مجلس حضور یافته و به سوالات پاسخ دهد و همچنین هیات رییسه مکلف است هر بار تعداد سوال های قابل طرح زیاد شد یک جلسه علنی در هفته را برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان اختصاص دهد.
نادران ادامه داد ما تا امروز سولاتی را به مجلس تقدیم کردیم این سوالات به کمیسیون ها رفته و مراحل قانونی را طی کرده و تقدیم هیات رییسه شده و اعلام وصول شده است.
نماینده مردم تهران درمجلس اظهار داشت نزدیک به 6 ماه از طرح این سوالات گذشته ولی هنوز این سوالات در صحن علنی مجلس مطرح نشده است.
وی گفت طبق آئین نامه داخلی مجلس وزیر 10 روز یا نهایتا 20 روزفرصت دارد به سوالات پاسخ دهد و اگر تعداد سوالات زیاد باشد هیات رییسه برای این که بر طرح سوال تاخیری نیافتد مکلف است در هفته یک روز را به سوالات نمایندگان اختصاص دهد برای این که حق نظارتی نمایندگان ضایع نشود.
نادران گفت دیروز مشاهده کردیم رییس جمهوری بیان کرد مفسدان اقتصادی را باید رسانه ها بر سر زبان ها بیاورند نه این که نام آنها در جیب رییس دستگاه باشد.
وی ادامه داد سوالم در مورد فساد کرسنت است؛ چرا اجازه نمی دهید افراد مرتبط با فساد کرسنت نامشان از تریبون مجلس اعلام شود؟ چه کسی مانع می شود؟ دولت یا هیات رییسه مجلس؟
نادران افزود: آقای توکلی در مورد پرونده 650 میلیون یورویی بیان کرد که به یک نفر رانت داده شده و موضوع را علنی کرد و آن را در مجلس مطرح کرد؛ دولت چه واکنشی نشان داد؟
وی گفت: همین امروز برنامه ای را دیدیم که بر خلاف آنچه که منتقدان ژنو را به بی سوادی متهم می کنند کشف شد که چهار شرکت امریکایی فقط به ما کالای اساسی می فروشند.
نادران گفت این ها باید در صحن علنی مجلس مطرح شود؛ مبارزه با فساد با شعار و در جلسه عمومی و کف زدن نیست؛ باید اساسی و ریشه ای مبارزه شود.
نادران ادامه داد: این هفته یک سوال از یکی از وزرا در دستور کار مجلس بود ولی امروز مطرح شد که طراح سوال منصرف شده است؛ چرا این موضوع باید در روز طرح سوال اعلام شود.
وی افزود: باید این موضوع دو روز زودتر مطرح می شد تا سوال نفر بعدی در دستور کار قرار گیرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سوال من از یکی از وزرا درباره موضوع «کرسنت» بود که قبل از بررسی لایحه بودجه در دستور هفتگی مجلس چاپ شد اما در دستور کار قرار نگرفت و من دلیل این تاخیرها را نمی دانم.
نادران افزود: انتظار من از هیات رییسه مجلس این است که به وظیفه خود عمل کند و طوری نشود که بحث مبارزه با فساد گاهی در زمین مجلس و گاهی در زمین دولت باشد.
نماینده مردم تهران تاکید کرد: باید در این راستا اقدام اصولی و ریشه ای انجام شود و با آن به صورت اساسی برخورد شود نه این که در تریبون عمومی مطرح شود.
حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت، این تذکر را وارد دانست و گفت: مبارزه با فساد بحث کلیدی و مهمی است و قطعا سوال همکاران می تواند کمک جدی در این راستا کند.
وی ادامه داد: ما در هیات رییسه این موضوع را بررسی می کنیم تا فرصت بیشتری در اختیار نمایندگان برای سوال از وزرا باشد.
سیام**9121**2025 ** 9189 ** 1418
انتهای پیام /*




18/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن