تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821046019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سال آينده ۵۴ پارك در شهر اصفهان احداث مي شود/احداث کمربند سبز دوم اصفهان در مرحله مطالعات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ اسفند ۱۳۹۲ (۱۹:۳۶ب.ظ)
مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري اصفهان؛ سال آينده ۵۴ پارك در شهر اصفهان احداث مي شود/احداث کمربند سبز دوم اصفهان در مرحله مطالعات مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري اصفهان عنوان كرد: سال آينده ۵۴ پارك در شهر اصفهان احداث مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج از اصفهان، احمد سليماني پور با اشاره به مساحت کل فضاي سبز شهر اصفهان گفت: فضاي سبز اکولوژيک اصفهان ۵ هزار و ۱۷۴ هكتار و فضاي سبز در اختيار ۳ هزار و ۵۷۰ هكتار وسعت دارد اين در حالي است كه مساحت فضاي سبز توسعه يافته در سال جاري ۶۱ هکتار مي باشد.
وي با بيان اينكه سال آينده ۵۴ پارك در شهر اصفهان احداث مي شود، از مساحت پارک هاي احداث شده در سال جاري سخن گفت و تصريح كرد: در سال جاري ۴۴ هزار و ۸۹۲ مترمربع پارك شهري و ۳۴ هزار و ۷۰۳ مترمربع پارك محله اي احداث شده است.
مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري اصفهان افزود: مبلغ قرارداد نگهداري فضاي سبز در سال جاري ۲۹ ميليارد و ۳۰۰ ميليون تومان و در سال آينده ۳۸ ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان مي باشد.
سليماني پور با اشاره به احداث کمربند سبز دوم (کمربند سبز حفاظتي) عنوان كرد: طرح احداث كمربند سبز دوم شهر اصفهان در مرحله مطالعات قرار دارد.
وي ادامه داد: مساحت کل کمربند سبز تا پايان آذرماه ۹۴۷ هکتار بوده و توسعه حرائم جاده اي و محورهاي مواصلاتي نظير هزار دره و کمربند شرق از برنامه هاي سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري در رابطه با كمربند سبز شهر اصفهان مي باشد.
مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري اصفهان با بيان اينكه تعداد چاه هاي فضاي سبز۳۶۳ حلقه مي باشد اذعان داشت: يك هزار و ۸۲۶ هكتار از فضاي سبز كه برابر با ۵۱ درصد فضاي سبز در اختيار مي باشد با سيستم تحت فشار آبياري مي شود.
سليماني پور با اشاره به طول انهار ساماندهي شده در سال جاري اذعان داشت: ۲۲ هزار و ۵۴۶ متر از انهار در سال جاري ساماندهي شده اين در حالي است كه سال آينده ۳۲ هزار و ۳۲۳ متر از انهار شهر اصفهان ساماندهي مي شود.
وي از ناظرين مردمي در خصوص ارتقاء فرايند نظارت بر نگهداري فضاي سبز سخن گفت و ادامه داد: ۲۵ نفر از افرادي که آموزش هاي تخصصي در حوزه فضاي سبز را از طريق سازمان ديده اند انتخاب شدند و تحت عنوان ناظرين مردمي به سيستم نظارت اضافه خواهند شد و گزارشات آنان به مسئولين فضاي سبز مناطق و سازمان پارکها ارسال و مورد بررسي و پيگيري قرار خواهد گرفت.
مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري اصفهان با اشاره به برنامه هاي کلان سال آينده خاطرنشان ساخت: تحقق افزايش يک مترمربع سرانه فضاي سبز(با توجه به بودجه تملک و صندوق ذخيره اراضي در نظر گرفته شده)، تحقق باغ گياه شناسي به عنوان اولين باغ گياه شناسي فضاي سبز در ايران و نيز گلخانه گياهان حاره اي، تنظيم و اجراي طرح جامع فضاي سبز، تنظيم و اجراي طرح جامع آب و مميزي و کنترل آب مصرفي در عرصه هاي فضاي سبز به منظور مديريت منابع مصرف و توزيع آب ( تحويل آب به ميزان مورد نياز به پيمانکار نگهداري عرصه) از برنامه هاي در دستور كار سازمان در سال آينده مي باشد.
سليماني پور از اقدامات لازم در راستاي کاهش مصرف آب در اصفهان سخن به ميان آورد و عنوان كرد: طراحي فضاي سبز زيرواسکيپ، نصب کنتور، استفاده از پساب، اجراي سيستم هاي آبياري تحت فشار در عرصه هاي مستعد از جمله نصب بابلر، قطره اي، باراني...و تغيير الگوي کشت از جمله اقدامات انجام شده در راستاي كاهش مصرف آب در آبياري فضاي سبز اصفهان مي باشد.
وي افزود: بومي سازي جابجايي درختان و جابجايي بيش از ۳ هزار اصله درخت بالاي ۱۵ سال از جمله اقدامات سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري اصفهان مي باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن