تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816776956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب سیاست‌نامه منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



کتابی در نقد شبهات تاریخ انقلاب و فتنه 88؛
کتاب سیاست‌نامه منتشر شد خبرگزاری رسا ـ کتاب «سیاست‌نامه؛ نامه‏های سیاسی و تاریخی» به قلم مسعود رضایی شریف‏آبادی از سوی دفتر نشر معارف و دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شد.



به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «سیاست‌نامه؛ نامه‏های سیاسی و تاریخی» نوشته مسعود رضایی شریف‏آبادی از سوی دفتر نشر معارف و دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شد.
مسعود رضایی در مقدمه کتاب می نویسد: «انقلاب اسلامی از ابتدای پیدایی تاکنون، با انواع و اقسام مخالفت‌ها و تقابل‌ها مواجه بوده است. طبعاً آنجا که مخالفان دست به سلاح بردند و با شیوه‌های خشونت‌آمیز به مقابله با نظام جمهوری اسلامی برخاستند، پاسخ متناسب را نیز دریافت داشتند. بزرگترین نمونه، به راه انداختن جنگ تحمیلی علیه ایران بود، اما همواره این‏گونه نبوده است که انقلاب ما با گلوله و آتش مورد تهدید قرار گیرد، بلکه شبهه‌آفرینی‌ها و تردید‌افکنی‌ها نیز رویه دیگری بوده است که با استفاده از تبلیغات منفی یا مغرضانه و فشار بر افکار عمومی، مسیر دیگری را برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی پیموده است. البته سرمنشاء این‏گونه شبهه‌ها و شائبه‌ها متفاوت بوده‌اند؛ گاه از سر ناآگاهی و کج‌بینی و گاه با نیت تخریب و سمپاشی و به هرحال نمی‌توان قضاوت یکسانی راجع به سرمنشاء و ماهیت تمامی آنها داشت، اما در یک نکته نمی‌توان شک کرد که عدم ارائه پاسخ‌های مناسب به این شبهات ــ با هر منشاء و ماهیتی ــ می‌توانست و می‌تواند موجب تخریب افکار عمومی گردد. بنابراین حضور در این جبهه نیز امر کاملاً ضروری و واجب به نظر می‌رسید و همچنان نیز این ضرورت وجود دارد.»
نویسنده که از تحلیل‏گران و محققان جبهه فکر و فرهنگ انقلاب اسلامی است، هر جا که احساس کرده سخنی ناروا در مورد انقلاب و نظام اسلامی بر زبان یا قلمی جاری شده است، تلاش کرده تا با ارائه توضیحاتی مستدل و مستند به روشنگری درباره موضوعات مورد نظر بپردازد. آنچه در این مجموعه آمده است، گوشه‌ای از مکتوبات و مناظرات مکتوب این نویسنده منتقد و تاریخ‏نگار مدقق است.
این کتاب از 9 بخش و 2 ضمیمه تشکیل شده است و به بسیاری از سئوالات و شبهات تاریخ انقلاب و عملکرد نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب و خصوصاً فتنه 88 پاسخ می‏دهد. «حقیقت چیست؟» (نامه‏ای به آیت‏الله سید جلال‏الدین طاهری امام جمعه وقت اصفهان پس از نامه استعفا)، «پاسخ به نامه نمایندگان مجلس ششم به رهبر معظم انقلاب»، «در جستجوی فاشیسم» (نقدی بر گفتگوی عبدالکریم سروش با سایت روز)، «گپی با یک دموکرات غالی» (نامه‏ای به دکتر عبدالکریم سروش پس از مناظره مکتوب با محمد سعید بهمن‏پور)، «چند کلام حرف حساب با میرحسین موسوی» (درباره عملکرد و نظرات وی در فتنه 88)، «مناظره مکتوب با رجبعلی مزروعی» (مناظره با عضو شورای مرکزی حزب مشارکت درباره انتخابات و فتنه 88 و پاسخ مستدل به شبهات و فرافکنی‏ها)، «چند کلام با محسن کدیور1» (نقدی بر سخنان کدیور در سخنرانی «جمهوریت نظام، الفاتحه!» در کانادا)، «محاجه با مدعی؛ چند کلام با محسن کدیور 2» (پاسخ به نامه سرگشاده کدیور به آقای هاشمی رفسنجانی رئیس وقت مجلس خبرگان که مجموعه ای از ادعاها و شبهات درباره عملکرد رهبری طی دو دهه اخیر بود)، «چند کلام با محمد نوری‏زاد» (به مناسبت نامه‏های سرگشاده گاه و بیگاهش به رهبر معظم انقلاب) عناوین بخش های 9 گانه این کتاب هستند. در بخش ضمیمه هم پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی به نامه استعفای آیت الله طاهری اصفهانی و همچنین متن نامه نمایندگان مجلس ششم به رهبر معظم انقلاب به همراه اسامی آنها آمده است.
چاپ اول این کتاب در 360 صفحه، دو رنگ، قطع رقعی، تیراژ 1000 نسخه و قیمت 9700 تومان به جامعه علمی و سیاسی عرضه شده است. مطالعه این کتاب به همه علاقمندان تاریخ معاصر و دوستداران انقلاب اسلامی توصیه می‏شود.
گفتنی است مسعود رضایی شریف‏آبادی، نویسنده و تاریخ نگار 51 ساله جبهه فکر و فرهنگ انقلاب، به همراه عباس سلیمی نمین دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران را راه‏اندازی کرده و این دفتر تاکنون کتابها و بولتن‏های تحقیقی و انتقادی فراوانی بر کتاب‏های تاریخ معاصر ایران، انقلاب اسلامی و تاریخ شفاهی منتشر کرده است./916/د102/ع 


۱۳۹۲/۱۲/۱۷






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن