تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816762875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشروی دیپلماسی هسته ای در تلاطم جریان سازی های رسانه ای


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پیشروی دیپلماسی هسته ای در تلاطم جریان سازی های رسانه ای تهران- ایرنا- با وجود نتایج مثبت حاصل از گفتگوهای هسته ای و به رغم تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ادامه این گفتگوها، بررسی فضای رسانه ای داخل حاکی از به راه افتادن هجمه ای علیه دولت با انگیزه به زیر سوال بردن تلاش های مدبرانه و امیدوار کننده مسوولان دیپلماسی کشور است.


گزارش حاضر به رصد و بررسی نزدیک به 10 رسانه شامل خبرگزاری ها، سایت ها و روزنامه ها در طول دو روز گذشته پرداخته است. این رسانه هاعبارتند از: فارس، تسنیم، مشرق، رجانیوز، تابناک، جهان نیوز، کیهان، رسالت و جوان.
تارنمای مشرق در مطلبی با تیتر «نباید محدودیتی فراتر از ان پی تی پذیرفت» به نقل از «فواد ایزدی» نوشت: هیچ محدودیتی در تعداد سانتریفیوژ در قوانین آژانس و ان.پی.تی نیست از این رو هر دولتی که محدودیتی بیش از قوانین ان.پی.تی بپذیرد خلاف منافع ملی عمل کرده است.
بر اساس این گزارش، این مدرس دانشگاه و کارشناس مسایل آمریکا در خصوص «خواسته آمریکایی ها و غرب مبنی بر کاهش تعداد سانتریفیوژهای ایران و تقلیل آن تا کمتر از 4 هزار سانتریفیوژ» اظهار داشت: ایران اگر بخواهد روی اصول اولیه مربوط به مسایل هسته ای کوتاه بیاید در نهایت استقلال کشور را به خطر انداخته است. ضمنا فعالیت های ایران نباید فراتر از قوانین ان.پی.تی و آژانس باشد.
مشرق همچنین در مطلبی دیگر به نقل از روزنامه جروزالم پست به سخنان سخنگوی کاخ سفید در مورد گفتگوی هسته ای با ایران پرداخت.
به گزارش مشرق «جی کارنی» در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا با همکاری متحدانش در برابر ایران می ایستد.
وی تاکید کرد: ما همچنان مشکلات زیادی با ایران داریم از جمله حمایت مالی این کشور از سازمان های تروریستی و رفتار بدش در منطقه که به شیوه های مختلف ظاهر می شود. ما همچنان تمامی اقدام های لازم برای حل و فصل این مشکلات را انجام می دهیم.
تارنمای رجانیوز نیز در مطلبی با طرح این سوال که «آیا اسراییلی ها مخالف توافقنامه ژنو هستند؟!» در تیتر طولانی خود نوشت: «سند رسمی وزارت امور خارجه آمریکا از شادمانی وصف ناپذیر صهیونیست های افراطی از توافقنامه ژنو/ کری: اگر ایران تمام شروط ما را نپذیرد در 2 ساعت شدیدترین تحریم ها را تصویب می کنیم».
رجانیوز ضمن اشاره به سخنان جان کری در کنفرانس کمیته روابط عمومی آمریکا و اسراییل
(AIPAC) نوشت: برخی از رسانه های داخلی مدعی شده بودند که بخشی از نقل های قول منتشر شده از قول جان کری اغراق آمیز است و وی این اظهارات را بر زبان نیاورده است.
در ادامه این مطلب آمده است: رجانیوز بدون هیچ گونه توضیح اضافی بخش های مهم سند وزارت امور خارجه آمریکا که با عنوان «گزیده هایی از سخنان کری پیرامون بلندپروازی های هسته ای ایران» منتشر شده و احتمالا از سوی برخی از مقامات دولتی صرفا مصرف داخلی دارد را آورده است.
تارنمای تابناک هم در گزارشی با تیتر «توزیع گسترده مطالب علیه دولت در روز جمعه»به نقل از روزنامه ایران از جریان سازی برخی مخالفان دولت خبر داد و نوشت: شنیدیم که تراکت های مصوری که موضوع توزیع سبد کالا و توافق ژنو را دستمایه اعتراض علیه دولت قرارداده در حاشیه نماز جمعه دیروز تهران توزیع شدند.
به نوشته روزنامه ایران در یکی از تراکت ها با کنایه به محمد جواد ظریف، او در حال آتش زدن اورانیوم های غنی شده در مقابل بازپس گیری اموال بلوکه شده ایران تصویر شده است.
خبرگزاری فارس نیز به باز نشر مطلبی از پایگاه تحلیلی خبری «بصیرت» به قلم «فخرالدین اسدی» پرداخته است. این مطلب امروز در روزنامه کیهان نیز منتشر شده است. در بخشی از این گزارش با عنوان «پارادوکس های هسته ای بی پایان غرب» ضمن اشاره به اظهارات «وندی شرمن» در سفر به سرزمین های اشغالی می خوانیم: در این میان شاهد مواجهه غیر منطقی و بسیار خوشبینانه برخی محافل خارجی و داخلی با اظهارات شرمن بودیم. به راستی اظهارات اخیر معاون وزیر امرو خارجه آمریکا را چگونه باید مورد تجزیه و تحلیل قرار داد؟ واقعیت امر این است که در برهه حساس فعلی نباید اسیر بازی سران کاخ سفید در میان پارادوکس ها شد.
در ادامه این مطلب آمده است: مذاکرات هسته ای ایران و اعضای 1+5 وارد فاز نهایی شده است. در چنین شرایطی نمی توان ایجاد یک جرقه تاکتیکی را به مثابه وقوع یک چرخش استراتژیک تفسیر کرد.
روزنامه کیهان همچنین امروز در ستون اخبار ویژه خود خبری با عنوان «اسراییل: فرانسه در مذاکرات ژنو پیگیر توقعات ما بود» منتشر کرد.
به نوشته ی این روزنامه، وزیر اطلاعات اسراییل مدعی شده است که پاریس را در مذاکرات هسته ای ژنو تحت فشار قرار داده اند تا مفادی را به متن توافقنامه با ایران اضافه کند.
«یووال اشتاینیتز»، در مصاحبه با المانیتور گفته است: همانطور که اسراییل، فرانسه را قانع کرد تا شرایط سخت تری را در توافق هسته ای مقدماتی با ایران بگنجاند، در توافق هسته ای جامع نیز می توان شرط توقف فعالیت های غنی سازی را اضافه کرد.
روزنامه جوان امروز سخنان خطیب موقت نماز جمعه تهران را با تیتر «امیدواریم سر تیم مذاکره کننده کلاه نرود» منتشر کرد.
موحدی کرمانی در جمع نمازگزاران با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 و با بیان این که آمریکا شیطان بزرگ است، تصریح کرد: مبادا شیطان بر سر هیات ایرانی کلاه بگذارد و مواضع آمریکایی ها را می بینید که می گویند اعضای 1+5 حق وتو دارند. خانم شما دارید مذاکره می کنید، می گویید هر چه توافق شد زیر آن می زنید و حق وتو دارید، اینها چنین عناصری هستند. خدا به هیات ایرانی کمک کند مراحل سختی را پشت سر بگذارند و دشواری ها دارند و خدا بصیرتشان را در شناخت دشمن مضاعف کند.
روزنامه رسالت نیز در ستون سرمقاله خود یادداشتی به قلم «کاظم انبارلویی» منتشر کرده است. در بخش پایانی این یادداشت با عنوان «مرزبندی با دشمن» آمده است: اکنون دشمن از در دوستی وارد شده و می خواهد با گفتگو و مذاکره این دشمنی را تداوم بخشد، بی تردید دیپلمات های ما در گفتگوها از سربازان و سرداران این ملت هستند. اما سطح بیداری و هوشیاری حکم می کند ما در این گفتگوها یک ملت را پشت میز مذاکره حاضر ببینیم. پاسداری از ارزش ها و مراقبت از خطوط قرمز مختص همین تعداد دیپلمات که در گفتگوها حضور دارند، نیست. دولت باید با راهبرد رصد هوشمندانه ملت و نقد مشفقانه نخبگان همراهی کند و آن را برتابد والا کافی است یک موج از امواج بیداری ملت به میز مذاکرات اصابت کند و همه چیز را به هم بزند.
انبارلویی ادامه داد: از سوی دیگر برخی در داخل بوی کباب به مشامشان رسیده می خواهند به غنی سازی حضور مدرنیسم در «رسانه ها»، «احزاب » و «دانشگاه ها» بپردازند و شکست های سه دهه گذشته را جبران کنند. اینها باید بدانند عرض خود می برند و زحمت ملت را بیش از پیش می دارند.
نشریات خبری
پژوهش**9026**1732
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن