تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804754841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس جمهوری لبنان: بیانیه وزارتی با توافق همه طرف ها بزودی صادر می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس جمهوری لبنان: بیانیه وزارتی با توافق همه طرف ها بزودی صادر می شود بیروت- ایرنا - « میشل سلیمان» رییس جمهوری لبنان تاکید کرد که بیانیه وزارتی دولت جدید این کشور بزودی با توافق همه طرف ها و بعداز پایان گفت وگوها تدوین و صادر می شود.


به گزارش ایرنا، سلیمان که صبح شنبه در مراسم افتتاح همایش اقتصادی لبنان سخن می گفت، افزود : تاریخ ثابت کرده است هرگاه در خصوص قضایا و منافع ملی توافق کرده ایم، آنگاه ملتی بسیار قوی بوده ایم.
وی با بیان اینکه « اعلامیه بعبدا به یک سند که بر آیند اراده همه لبنانی ها می باشد، تبدیل شده است»، گفت که این اعلامیه یک ارزش ملی برآمده از گفت وگوهای ملی و متمرکز بر آن است.
رییس جمهوری لبنان افزود : با صبر و عبور از مشکلات زیاد ، دولت آشتی ملی را تشکیل داده ایم و با همین روحیه باید بیانیه وزارتی را تدوین و صادر کنیم.
وی تصریح کرد که اجرای طرح گسترده تمرکز زدایی اداری را در کاخ ریاست جمهوری بزودی شروع می کنیم تا در دو سال آینده لبنان به یک توانایی ویژه در اداره امور کشور دست یابد.
میشل سلیمان خاطرنشان کرد که اقدامات اساسی برای مقابله با ضعف های اقتصادی لبنان باید مبتنی بر آماده سازی یک بودجه متعادل و دربردارنده سیاست مالیات های عادلانه باشد.
رییس جمهوری لبنان با بیان اینکه برای تعادل بخشیدن به وضعیت اقتصادی باید از بخش خصوصی کمک گرفت ، گفت که اکنون زمان وضع سیاست های عقلانی و اتخاذ الگوهای مناسب خصوصی سازی است.
وی همچنین خواستار ارائه طرح توسعه برنامه ها برای تکمیل زیرساخت ها و تولید انرژی سازگار با محیط زیست و سرعت بخشیدن به وضع و اجرای قانون همکاری بخش های خصوصی و دولتی شد.
میشل سلیمان تاکید کرد که حداکثر استفاده را از زمان برای اکتشاف نفت و گاز که افق های جدیدی را به روی تقویت اقتصاد ملی لبنان می گشاید، برد و تامین بودجه و امکانات برای اجرای آن مشکل نیست.
رییس جمهوری لبنان گفت که می توان برای تامین مالی طرح ها و برنامه ها از جمله اکتشاف نفت و گاز از بخش خصوصی کمک گرفت و بخشی را هم از طریق سیاست دریافت مالیت ها تامین کرد.
بعد از 10 جلسه فشرده و21 روز پراز کش و قوس های سیاسی، بیانیه وزراتی دولت جدید لبنان همچنان صادر نشده است.
دهمین جلسه کمیته تدوین بیانیه وزارتی دولت تمام سلام عصر دیروز جمعه بدون نتیجه پایان یافت و قرار شد جلسه بعدی عصر سه شنبه دیگر برگزار شود و این در حالی است که تنها 8 روز دیگر براساس قانون اساسی فرصت برای صدور بیانیه و گرفتن رای اعتماد دولت از مجلس لبنان وجود دارد.
در صورت سپری شدن فرصت 30 روزه قانونی اگر بیانیه وزارتی صادر نشود و دولت نتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد، رییس جمهوری باید نخست وزیر جدید را برای رایزنی ها معرفی کند و دولت تمام سلام به عنوان دولت عهده دار امور لبنان به کار خود ادامه دهد.
مردم لبنان یازده ماه صبر کرده بودند تا اینکه روز (شنبه)، 26 بهمن ماه ، انتظار آنها بسر رسید و دولت جدید متولد شد.
«تمام سلام» نخست وزیر اسامی کابینه دولت جدید را به رییس جمهوری این کشور معرفی کرد با این امید که چالش های امنیتی، ناملایمات سیاسی و مشکلات اقتصادی از لبنان رخت بربندد.
اما ازهمان موقع هم، همه پیش بینی یک دوره سخت و نفس گیر را برای تدوین و صدور بیانیه وزارتی کرده و از آن به عنوان یک « امتحان بزرگ»برای دولت سلام یاد کردند ،دولتی که عمر آن اگرهمه چیز طبیعی سپری شود، حدود 90 روز دیگر خواهد بود.
دولت جدید لبنان روز سه شنبه ( 29/ 11/92) نخستین جلسه خود را به ریاست « میشل سلیمان» رییس جمهوری این کشور در بعبدا (کاخ ریاست جمهوری لبنان) برگزار کرد و در همین جلسه اعضای کمیته تدوین بیانیه وزارتی دولت انتخاب شدند.
هر دولت جدید لبنان در شروع کار خود بیانیه ای را صادر می کند که در آن مواضع ، رویکردها و برنامه هایش درج می شود و به آن بیانیه وزراتی می گویند.
از گروه 8 مارس و احزاب همسوی با آن « محمد فنیش» وزیر مشاور در امور پارلمان و عضو حزب الله، « علی حسن خلیل» وزیر دارایی و عضو جنبش شیعی امل و « جبران باسیل» وزیر خارجه و مسیحی مارونی عضو جریان ملی آزاد به رهبری«میشل عون» عضو این کمیته هستند.
« پطرس حرب» وزیر ارتباطات و مسیحی مستقل نزدیک به حزب جریان المستقبل، «سجعان قزی» وزیر کار و مسیحی عضو حزب الکتائب و «نهاد المشنوق» وزیر کشور و اهل تسنن عضو حزب جریان المستقبل از طرف جریان 14 مارس در این کمیته حضور دارند.
«وائل ابوفاعور» وزیر بهداشت ، دروزی عضو حزب « سوسیالیست ترقی خواه» به ریاست « ولید جنبلاط » در این کمیته عضویت دارد که به اعتقاد کارشناسان نقش و رای مهمی در تصویب بیانیه وزارتی دولت تمام سلام داشته است.
بیانیه وزارتی که از آن به عنوان پاشنه آشیل دولت تمام سلام یاد می شود، مدت هاست بر سر یک بند آن بگومگوهای سیاستمداران شروع شده و تنها براساس یک توافق نانوشته برای مدتی قطع و به بعداز تشکیل دولت موکول شد.
معادله « ارتش، ملت و مقاومت» که تضمین کننده موفقیت لبنان در هر رویارویی با دشمن صهیونیستی است، درج آن در بیانیه وزارتی با مخالفت گروه 14 مارس بوی‍ژه جریان المستقبل به رهبری«سعدحریری» و حزب «نیروهای لبنانی» به ریاست «سمیرجعجع» که حتی حاضر نشد به دلیل حضور حزب الله در دولت سلام شرکت کند، رو به رو شده است.
در چنین شرایطی این کمیته در جلسات مختلف تلاش کرد تا با حل نقاط اختلافی و نزدیک کردن دیدگاه ها بویژه حول دو گزینه « معادله ارتش ،ملت و مقاومت» و « اعلامیه بعبدا» ، دولت تمام سلام با بیانیه وزارتی به مجلس نمایندگان لبنان برای اخذ رای اعتماد برود.
اما جمعه گذشته و همزمان با برگزاری هفتمین جلسه کمیته وزارتی ، سخنرانی رییس جمهوری لبنان همچون « بمبی خبری» در فضای سیاسی لبنان منفجر شد.
میشل سلیمان که حدود 3 ماه به پایان دوران ریاست جمهوری او باقی مانده است، درسخنرانی خود در همایش « سرزمین من ... فردای روشن» تلاش کرد که سه گانه ساختگی« زمین ، ملت و ارزش های مشترک» را در برابر سه گانه تاریخی وتضمین کننده امنیت و تمامیت ارضی لبنان « ارتش ، ملت و مقاومت » قراردهد.
وی که انتظار می رفت درمقام رییس جمهوری، شخصی بی طرف و فصل الخطاب باشد، در جبهه مخالف مقاومت ضد صهیونیستی ایستاد و از گزینه ای که سال ها منجی لبنان بوده است به عنوان یک معادله « سخت و چوبین » یاد کرد و آشکارا خواستار کنار گذاشتن آن شد.
میشل سلیمان همچنین با بی اهمیت جلوه دادن بیانیه وزارتی گفت که اعلامیه بعبدا از این بیانیه با ارزش تر و مهمتر است.
اعلامیه بعبدا که در کاخ ریاست جمهوری لبنان امضا شده خواستار خویشتنداری و بی طرفی لبنان در قبال بحران سوریه است که با تمسک به این بیانیه عده ای تلاش دارند حزب الله را تحت فشار قراردهند تا از سوریه خارج شده و از حمایت از مقاومت ضد صهیونیستی دست بردارد.
در واکنش به اظهارات رییس جمهوری لبنان، حزب الله شامگاه شنبه با صدور بیانیه ای تاکید کرد: با احترام زیاد و موکد به مقام ریاست جمهوری، اما براساس آنچه از سخنان ایشان شنیدیم ، به این باور رسیدیم که رییس جمهوری در مدت باقیمانده از دوران خود باید توجه خاصی به مسائل داشته باشد».
در ادامه این بیانیه که در رسانه های لبنانی بازتابی گسترده داشت ، آمده است : ساکن قصر بعبدا ( کاخ ریاست جمهوری) بین طلا و چوب تمایزی قائل نیست.
صحنه سیاسی لبنان که با تهدیدهای امنیتی دشمنان صهیونیستی و تکفیری تروریستی مواجه است، با اظهارات « میشل سلیمان» رییس جمهوری این کشوردرباره مقاومت و واکنش حزب الله به آن وارد مرحله جدیدی شد.
از قبل هم قابل پیش بینی بود که تفاهم های صورت گرفته برای تشکیل دولت جدید لبنان شکننده است و باردیگر رویارویی و صف آرایی موافقان و مخالفان مقاومت ضد صهیونیستی شکل می گیرد.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن