تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816200647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خرابه های اصفهان پارکینگ شدند/ نظارت شهرداری بر 30 پارکینگ


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان مهر گزارش می دهد؛
خرابه های اصفهان پارکینگ شدند/ نظارت شهرداری بر 30 پارکینگ
اصفهان - خبرگزاری مهر: امروزه خرابه‌های شهر اصفهان یا به اصطلاح زمین‌های بایر مدل پارکینگ به خود گرفته و اگر چه ایام عید بهانه یا توجیه خوبی برای این کار از سوی مسئولان شده اما پارکینگ شدن خرابه‌های شهر تنها مختص به اسفند و فروردین ماه نیست و در مابقی روزهای سال نیز نصف جهان شاهد وجود چنین پارکینگ هایی نیز هست.



به گزارش خبرنگار مهر، در سطح شهر بسیار مشاهده شده که با گذاشتن یک صندلی در کنار زمین های وسیع شهر که عمدتا در کوچه های قدیمی اصفهان نیز واقع شده اند از این محل به عنوان پارکینگ عمومی استفاده می شود.
 
زمین‌های بدون استفاده در محله های قدیمی که دارای هیچگونه حفاظ استاندارد برای تامین امنیت خودروهایی که شاید ساعت ها در آن مکان پارک می شوند، را نمی توان نمونه ای از خدمت به شهروندان دانست چراکه وجود چنین مکان هایی در برآورده ساختن حداقل خدمت مورد نیاز مردم در این مبحث محل انتقاد و شکایت را دارد.
 
تبدیل خرابه‌ها و زمین‌های بایر سطح شهر به پارکینگ در حالی از سوی برخی از افراد دخیل در حمل و نقل شهری شهرداری به شدت تکذیب شد که با چند مثال از سوی خبرنگار مهر این موضوع که از نظر مسئولان شهرداری اصفهان غیر ممکن عنوان شده بود، مورد تایید آنها قرار گرفت.
 
روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در این رابطه اظهار داشت: شهرداری هیچگونه دخالتی در این امر ندارد زیرا که بخش عمده‌ای از پارکینگ‌های سطح شهر زیر نظر بخش‌های خصوصی است و شهرداری نظارت بر 30 پارکینگ سطح شهر را دارد.
 
میرخانی بیان داشت: با نزدیک شدن به ایام نوروز و پیش‌بینی ورود خیل کثیری از مهمانان نوروزی به استان پیشنهاد استفاده از زمینهای بایر به شکل پارکینگ‌های موقت داده شده اما هنوز مورد موافقت قرار نگرفته است.
 
وی تصریح کرد: احداث پارکینگ در اصفهان هیچگونه درآمدزایی برای شهرداری ندارد و تنها هزینه‌بر است زیرا که برای احداث یک پارکینگ که نزدیک به 500 میلیون تومان هزینه می‌شود اگر به فرض یک ماشین 10 ساعت هم در پارکینگ مستقر باشد و به ازای هر ساعتی یک هزار تومان هم بپردازد بازهم سر ماه یک سوم اعتباری که صرف شده بازگشت نمی‌شود. به گزارش مهر، اینکه بر اساس استانداردها دنیا به ازای چه تعداد جمعیت ضرورت به احداث پارکینگ است یا اینکه یک پارکینگ استاندارد به طور معقول باید در چه متراژ زمینی و به چه سبک و سیاقی ساخته شود و چه تعداد پارکینگ استاندارد در این استان وجود دارد پرسش‌هایی است که مسئولان امر باید پاسخگو باشند.

مدیر مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان مجموعه پارکینگهای موجود در استان با احتساب پارکینگ‌های حاشیه‌ شهر را بین 85 تا 95 هزار مورد عنوان کرد و گفت: بر اساس استانداردها متراژ زمینی که برای پارک کردن یک ماشین در نظر گرفته می‌شود حدود 30 متر مربع است. به گزارش مهر، ساخت پارکینگ‌های طبقاتی یکی از پر اهمیت ترین پروژه های شهری است که با توجه به روند رو به رشد شهرها و حمل و نقل های با خودروهای شخصی عدم وجود پارک در حاشیه معابر و عدم گنجایش معابر موجود و گران بودن قیمت اراضی و املاک برای تملک و اجرای پروژه های پارکینگ های مسطح مدیریت شهری را وادار خواهد کرد تا از الگوهای ساخت پارکینگ طبقاتی استفاده شود.
 
اینکه بین بخش خصوصی و نهاد عمومی شهرداری کدامیک باید پاسخگوی این موضوع که چرا از خرابه‌های شهر به عنوان پارکینگی که حتی کمترین میزان خدمات مورد نیاز یک خودروی پارک شده را هم ندارد، مورد استفاده قرار می گیرند ، هنوز مشخص نیست و هیچ کدام از آنها پاسخ شفافی در مورد این وضعیت ارائه نداده اند. تنها 30 پارکینگ از 107 پارکینگ شهر اصفهان زیر نظر شهرداری است مدیر مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در پاسخ به این پرسش که سوء استفاده مالی از مردم به ازای پارک در خرابه‌های شهر اگر هم از سوی بخش خصوصی باشد در این صورت شهرداری نباید نظارتی بر آن داشته باشد، افزود: به دنبال نظارت یکدست بر روی پارکینگ‌های سطح شهر هستیم که درخواست آن داده شده اما هنوز آئین‌نامه اجرایی آن به دست ما نرسیده است. علیرضا صلواتی با بیان اینکه لازم است که بین شهرداری و بخش خصوصی یک ارگان تنها مسئولیت پارکینگ‌های سطح شهر را داشته باشد تا شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم، ادامه داد: در این راستا مخالفت‌ها و مقاومت‌هایی از سوی برخی افراد صورت گرفته که هنوز به توافق اصولی در این باره نرسیدیم. وی با بیان اینکه هم‌اکنون 107 پارکینگ در سطح شهر اصفهان وجود دارد که از این تعداد 30 پارکینگ زیر نظر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان است، افزود: نیمی از این پارکینگ‌ها در هشت سال اخیر ساخته شده است. صلواتی در خصوص تبدیل زمین بایر به پارکینگ در منطقه جلفای اصفهان گفت: به دنبال احداث پارکینگ مکانیزه در این منطقه هستیم هر چند در حال حاضر 14 پارکینگ تحت نظر شهرداری به شکل مکانیزه درآمده است. عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان پاسخگویی در این خصوص را به معاون شهرسازی و معماری شهرداری انتقال داد و افزود: رشد پارکینگ‌های شهری در خرابه‌های اصفهان در صورتی قابل اثبات است که بتوانید مثال‌هایی از آن در سطح شهر بیاورید. قربانی در پاسخ به تبدیل شدن خرابه نزدیک منطقه جلفا و حکیم نظامی به پارکینگ غیر استاندارد و محلی برای کسب و کار گفت: این مناطق از محله‌هایی است که به زودی پارکینک مکانیزه احداث می‌شود. وی به این پرسش که آیا قبل از احداث پارکینگ، شهرداری، حق دریافت هزینه برای پارک خودرو در یک زمین بایر را دارد یا خیر، بیان داشت: در این خصوص باید از سوی مسئولان شهرداری پیگیری و سپس پاسخ بدهم.


۱۳۹۲/۱۲/۱۷ - ۱۰:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن