تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814924042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتبارات مناطق محروم علت حضور وزیر کشور در صحن مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اعتبارات مناطق محروم علت حضور وزیر کشور در صحن مجلس تهران - ایرنا - عبدالرضا رحمانی فضلی پنجمین وزیر دولت یازدهم است که هفته جاری برای پاسخگویی به سوال نمایندگان در صحن علنی مجلس حضور می یابد تا درباره هزینه کرد اعتبارات مناطق محروم در بخش های دیگر توضیح دهد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون، وزیران امور اقتصادی و دارایی، علوم، نیرو و فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحن مجلس حضور یافته و درباره ابهامات و سوالات نمایندگان توضیح داده اند اما در این میان تنها وزیر نیرو توانسته است، نمایندگان را قانع کند.
شاهین محمدصادقی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، در این زمینه گفت: درحال حاضر 20 سوال در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار دارد که از این تعداد وزیران امور خارجه، بهداشت ، علوم، رفاه و نیرو نتوانستند نمایندگان را از توضیحات خود در کمیسیون مربوطه قانع کنند و بنابراین پرسش از آنها باید در صحن مجلس بررسی شود.
محمدصادقی در گفت و گو با ایرنا با بیان این که برخی از نمایندگان زیاد سوال می کنند، افزود: بسیاری از سوال ها ناشی از درخواست های مردم و مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد؛ مردم از نمایندگان خود می خواهند مشکلات آنها را پیگیری کنند.
وی ادامه داد: از آنجا که این پیگیری ها در جلسات عادی مطرح می شود و به نتیجه نیز نمی رسد، نماینده مجبور می شود در قالب سوال آن را در منظر عموم مردم پیگیری کند.
جلسه علنی مجلس این هفته پس از یک هفته تعطیلی و حضور نمایندگان در حوزه های انتخابیه آغاز می شود و قرار است سوال غلامرضا اسداللهی نماینده تربت جام و تایباد از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در صحن مجلس بررسی شود.
سوال اسداللهی از وزیر کشور به ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه باز می گردد؛ در این ماده دولت مکلف شده است به منظور ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته و عدالت در توزیع منابع عمومی و یارانه سود تسهیلات به نحوی عمل کند که فاصله شاخص برخورداری شهرستان های با کمتر از سطح متوسط کشور در پایان برنامه چهارم توسعه در بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیربنایی و امنیتی در هر سال برنامه حداقل 10 درصد ارتقا یابد.
همچنین قانون برنامه پنجم توسعه، دولت را مکلف کرده است که معادل دو درصد از اعتبارات بودجه عمومی دولت در قالب ردیف های مشخص برای مصارف معین در بودجه سنواتی به این منظور اختصاص دهد.
نماینده مردم تربت جام در مجلس معتقد است در راستای ارتقای شاخص های مناطق محروم اعتبارات در نقاط دیگر مورد استفاده قرار گرفته است.
غلامرضا اسداللهی درباره دلایل طرح سوال خود از وزیر کشور به خانه ملت گفت: در ماده 180قانون برنامه پنجم توسعه به این نکته اشاره شده است که دولت هر سال بودجه ای را باید برای ارتقای شاخص های مناطق محروم اختصاص دهد، اما متاسفانه این اعتبارات صرف مناطقی که محروم نیستند، شده است.
وی افزود: به عنوان نمونه،دولت در حوزه مسکن مهر متعهد به اجرای برخی طرح ها بوده که به ظاهر این اعتبارات دراین بخش مورد استفاده قرارگرفته است.
اسداللهی تاکید کرد: استاندار زیر نظر وزیر کشور فعالیت می کند و توزیع اعتبارات استان در حوزه فعالیت های استاندار است، وقتی استاندار به موضوعات مهم این چنینی توجه نکند وزیر کشور باید در این باره پاسخ دهد.
سیام**2025**1336
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن