تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821209230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رمز رهایی از وابستگی اقتصادی اجرای کامل مدل اقتصاد مقاومتی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رمز رهایی از وابستگی اقتصادی اجرای کامل مدل اقتصاد مقاومتی است کرمان- ایرنا- نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رمز رهایی کشور از وابستگی اقتصادی به کشورهای خارجی، اجرایی کردن کامل مدل اقتصاد مقاومتی است.


ˈمحمدرضا پورابراهیمیˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اقتصاد مقاومتی تنها راه رسیدن به خودکفایی و حمایت از تولید داخلی است.
وی با اشاره به راهکارهای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: باید با کنار گذاشتن اقدامات شعاری اقدامات عملیاتی را آغاز کنیم که بخشی از این مسائل به حوزه تصمیم گیری در حوزه قوانین و مقررات مربوط است تا به شکلی زمینه اقدامات و کارهای بعدی را فراهم کند.
نماینده مردم کرمان و راور گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر خودکفایی در اقتصاد بدون نفت و برنامه ریزی بر پایه تولید و صادرات محصولات غیرنفتی تاکید کرده اند، اما متاسفانه این موارد تاکنون محقق نشده و این بار مسوولان دولتی باید با تکیه بر رهنمودهای ایشان اقتصاد مقاومتی را به طور کامل اجرا کنند.
او اضافه کرد: این سیاست ها بسته جامعی بود که کارشناسی بر روی آن صورت گرفته بود و ما در مجلس می توانیم برای این چارچوب مشخص ضوابطی تعیین کنیم که اگر خلایی وجود دارد در راستای رفع آن خلاء اقدام کنیم.
پورابراهیمی گفت: با توجه به شرایط ویژه ایران در منطقه از نظر اقتصادی باید به مرحله ای برسیم که هیچ گونه وابستگی اقتصادی به سایر کشورها نداشته باشیم و در هر زمینه ای به خودکفایی برسیم.
این تحلیلگر مسایل اقتصادی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته اقتصاد ما بشدت به نفت متکی بوده و این مسئله سبب شده تا دشمنان برای ضربه زدن به کشور صادرات نفتی و درآمدهای حاصل از آن را نشانه روند تا ما را تحت فشار قرار دهند، در حالی که با اجرای اقتصاد مقاومتی می توان مانع از هر گونه ایجاد مشکل از سوی آنها شد.
وی اضافه کرد: با بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندنی های داخلی و بویژه بخش خصوصی می توان سیاست های مربوط به اقتصاد مقاومتی را به طور کامل اجرایی کرد.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: مسوولان باید به این باور برسند که می توان بدون اتکا به سایر کشورها و تنها با تکیه بر دانش بومی و تولیدات داخلی به خودکفایی رسید.
7443/2624/245
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن