تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804788535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازتاب رسانه ای سفر کاروان تدبیر و اعتدال به هرمزگان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دومین سفر استانی رییس جمهوری؛ بازتاب رسانه ای سفر کاروان تدبیر و اعتدال به هرمزگان بندرعباس- ایرن-دومین سفر استانی «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران و جمعی از اعضای دولت یازدهم به هرمزگان که ششم تا هشتم اسفند ماه و همراه با تصمیم های مهم و دستاوردهای مثبت انجام گرفت در رسانه های گوناگون داخلی و خارجی بازتاب گسترده و متفاوت داشت.


برخلاف سفر نخست استانی دولت یازدهم (سفر به خوزستان)، بررسی های انجام شده نشان می دهد حتی منتقدترین رسانه ها، جز توسل به مسایل حاشیه ای و بی اهمیت نتوانستند بهانه ای برای زیر سوال بردن دومین سفر استانی رییس جمهوری به دست آورند.
برخی رسانه ها، موضع گیری و رویکردی انتقادی و خبری و برخی دیگر رویکردی مثبت و تحلیلی به موضوع سفر دولت به استان هرمزگان داشتند و خروجی این رسانه ها بیشتر در باره ی سخنان رییس جمهوری، هیات همراه و مسوولان استان و نیز دستاوردها و حاشیه های سفر بوده است.
خبرگزاری هایی مانند ایسنا، فارس و مهر و نیز تارنما (وبسایت) های خبری تابناک، شفاف، مشرق، رجانیوز، الف، آفتاب، صراط ،بولتن نیوز، جهان نیوز و دویچه وله ی آلمان از جمله رسانه هایی هستند که خبرها، گزارش هاو تحلیل هایشان در مورد دومین سفر استانی رییس جمهوری رصد و بررسی شده است.
** موضع گیری انتقادی
خبرگزاری فارس در گزارشی با عنوان «شوخی ظریف روحانی با روحانی ها/ نامه هایی که قرار بود گرفته نشود» به بهانه ی بازتاب حاشیه های سفر به استان هرمزگان در صدد القای این نکته بود که «استقبال از رییس جمهوری با برنامه ریزی پیشین و به صورت فرمایشی انجام شده است».
در بخشی از این گزارش آمده است: خودرو حامل رییس جمهور پس از خروج از فرودگاه مورد استقبال مردمی که در دو طرف بلوار حضور داشتند قرار گرفت. از چند روز قبل بنرهایی با عنوان ستاد استقبال مردمی از رییس جمهور در خیابان های مختلف بندرعباس نصب شده بود.
فارس در ادامه نوشت: «حضور چشم گیر دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در مسیر استقبال این شبهه را ایجاد کرده بود که شاید مدارس بندرعباس به دلیل ورود رییس جمهور تعطیل است. اما یکی از مسوولان رسانه ای ریاست جمهوری تاکید داشت که تنها برخی مدارس که در مسیر استقبال قرار دارد دانش آموزان خود را برای خوشامدگویی به روحانی در مسیر مستقر کرده اند».
رجا نیوز نیز عکسی از استقبال دانش آموزان از رییس جمهوری منتشر کرد. این تصویر حضور اجباری دانش آموزان مدارس برای استقبال از رییس جمهوری را به ذهن مخاطب القا می کرد.
هم چنین فارس، در گزارش دیگری با اشاره به برخی خواسته های مردم استان هرمزگان نوشت: این افراد جزو کسانی بودند که تقریبا کل پول مسکن مهر را در دولت قبل داده بودند ولی در دولت جدید هنوز نتوانسته اند به خانه خود برسند.
این خبرگزاری در مورد سامانه تلفنی که برای ارتباط مردمی در نظر گرفته شده بود نوشت: گویی مردم به همان روش پیشین اعتماد بیشتری داشتند و تلاش می کردند درخواست های مکتوب خود را به دست رییس جمهور برسانند.
تارنمای رجانیور نیز در مطلبی با طرح پرسش هدف دار « ماجرای عدم همراهی خبرنگاران در سفرهای مقامات دولتی چیست؟» به نقل از یک مقام دولتی و بدون ذکر نام وی نوشت: «خبرنگاران مزاحمند نیازی به همراهی آنها نیست/ هر زمان صلاح دیدیم اطلاع رسانی می‎کنیم».
این سایت مخالف دولت تدبیر و اعتدال با یادآوری شعارهای انتخاباتی رییس جمهوری مدعی شد: هر روز که از آغاز فعالیت دولت یازدهم گذشته مشخص شده که کابینه دکتر روحانی تمایل چندانی به تعامل با خبرنگاران و اصحاب رسانه ندارد و آنان را نوعی مزاحم می شمارد.
«نامه ممنوع، به رییس جمهور تلفن بزنید» عنوان مطلبی بود که در پایگاه خبری مشرق منتشر شد. مشرق با انتقاد ضمنی و غیر مستقیم از طرح سامانه تلفنی برای ارتباط مردم با رییس جمهوری و سفر وی نوشت: سفری که می خواهد سنت نامه نویسی برای رییس جمهور را بشکند تا بعد از این نهاد ریاست جمهوری با گونی های پر از نامه بعداز هر سفر استانی مواجه نشود.
مشرق در ادامه افزود: اما حالا گویا قرار است تماس با سامانه ارتباط مردم و دولت، جایگزین نامه نگاری شود اما باید دید در سفرهای استانی رییس جمهور، مردم به طرح مشکلاتشان از این طریق عادت می کنند یا همچنان ترجیح می دهند نامه بنویسند و رکوردهای نامه نگاری ثبت کنند.
تارنمای الف در مطلبی با عنوان « قول مشترک احمدی نژاد و روحانی؛ آیا وعده دولت ها به مناطق محروم عملی می شود؟» به سفر رییس جمهوری به استان هرمزگان انتقاد کرد و نوشت: گویا سفر به استان های محروم و دادن وعده های رنگارنگ به آنها جزو لیست اولیه برنامه هر دولتی است که سر کار می آید.
الف افزود: حسن روحانی برای دومین سفر استانی خود استان هرمزگان را انتخاب کرد. احمدی نژاد نیز در ابتدای دولت نهم و در دی ماه سال 84 به استان هرمزگان سفر کرده بود. گویا سفر به استان های محروم همیشه جزو برنامه های اصلی دولت ها قرار دارد. همراه با این سفرها همیشه وعده هایی داده می شود. اما با وجود همه وعده ها هنوز استان هرمزگان یکی از استان های محروم کشور قلمداد می شود. برای اثبات این مدعا کافی است به انتخاب رییس جمهور برای سفر به این استان توجه شود.
به نوشته ی الف « یکی از وعده های مشترک دو دولت سابق و فعلی، ایجاد منطقه آزاد تجاری است. دولت یازدهم در این سفر به اهالی استان هرمزگان وعده داد که جاسک را به منطقه آزاد تجاری تبدیل خواهد کرد».
«عبدالکریم هاشمی نخل» یکی از نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این ارتباط به الف گفت: «متاسفانه یکی از آفت های دولت ها همین وعده هایی است که داده می شود و به آن عمل نمی شود».
همین موضوع در تارنمای (سایت) شفاف نیز انعکاس داشت. این تارنما زیر عنوان « دولت مواظب وعده های خود باشد» با انتقاد از آمارها و وعده های اقتصادی دولت نوشت: روحانی در شرایطی صحبت از کاهش 11 درصدی نرخ تورم کرد و به ادامه ی این روند اظهار خوشبینی نمود که باید گفت بیشتر گشایش های اقتصادی صورت گرفته در ماه های گذشته را باید ناشی از حل مقدماتی پرونده هسته ای و امضای توفقنامه ژنو دانست که موجب شد زمینه ی تعلیق برخی تحریم ها و بازگشت مقداری از منابع مالی بلوکه شده ایران را فراهم کند.
به ادعای شفاف، اندک بهبودی که در وضع اقتصادی کشور ایجاد شده نباید به خاطر سرمایه گذاری های کلان اقتصادی یا افزایش نرخ صادرات و تولیدات کشور دانست، بلکه این امر بیشتر ناشی از فضای روانی مثبتی است که در پی روی کارآمدن دولت یازدهم و گفت وگوهای هسته ای، صورت گرفته است که موجب گشایش های اندک اقتصادی و بهبود نسبی اوضاع اقتصادی شده است.
در ادامه این مطلب آمده است: مسوولان دولت یازدهم و در صدر آن ها رییس جمهور محترم باید به آمار و ارقامی که در ارتباط با مسایل گوناگون به ویژه در ارتباط با مسایل اقتصادی ارایه می دهند توجه کافی داشته باشند و از دادن وعده های بی پایه یا آمارهای ساختگی بپرهیزند زیرا در نهایت دود این امر به چشم خود دولتی ها می رود و اعتماد افکار عمومی را نسبت به آنها سلب می کند.
دویچه وله در گزارش تصویری با عنوان «آنچه که روحانی در سفر به هرمزگان دید و ندید» با تاکید بر شباهت سفرهای استانی رییسان جمهوری فعلی و پیشین نوشت: یکی از مشکلات مردم که احتمالا حسن روحانی، رییس جمهور ایران در سفر خود به هرمزگان پلاکارد آن را ندید، موضوع آلودگی های زیست محیطی است.
** رویکرد مثبت
خبرگزاری مهر در گزارش هایی به اسقبال پرشور مردم استان هرمزگان از رییس جمهوری و طرح خواسته های آنان پرداخت و در یکی از گزارش هایش نوشت که استقبال کنندگان شعار «رییس جمهور محبوب حمایت، حمایت» سر داده اند.
به گزارش مهر برخی مصوبه های دولت پیشین مانند الحاق بخشی از استان هرمزگان به استان فارس و الحاق معدن فاریاب از هرمزگان به کرمان، از جمله موضوع هایی بود که مردم هرمزگان درخواست بررسی و رسیدگی دوباره در باره ی آن ها داشتند.
مهر هم چنین نوشت: در برخی تابلو نوشته ها، مردم از رییس جمهوری به دلیل انتصاب جاسم جادری به عنوان استاندار جدید هرمزگان تشکر کردند و به نقل از این استاندار افزود: دولت تدبیر و امید پیام آور صلح و آشتی و تعامل سیاسی و اجتماعی با جهان و مردم کشور خودمان بوده است.
جاسم جادری تصریح کرد: اقدام های خوب دولت طی ماه های گذشته موجب بازگشت امید به جامعه شده و امیدواریم این دولت بتواند برای زخم های تاریخی دیار هرمزگان چاره اندیشی کند و انتظارات ساکنان این استان تحقق یابد.
خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در گزارشی به سخنان حجت الاسلام غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اشاره کرد و به نقل از وی نوشت: مقدم رییس جمهوری را گرامی می داریم که با عناوین خوب و کارساز «تدبیر و امید» کار خود را شروع کرد. امیدواریم خداوند وی و دولت را حمایت کند تا این عناوین در عالی ترین شکل محقق شود.
وی تاکید کرد: از زمان ریاست جمهوری آقای روحانی، آرامش در جامعه برقرار و دلهره ها کم شده و درگیری ها پایان یافته است. این تدبیر زیبایی بود و امیدواریم داستان انرژی هسته ای نیز با تدبیر ایشان و در سایه راهنمایی های مقام معظم رهبری پایان خوشی داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: روحانی در اولین ارتباطی که با من داشت، دلیل سفرش به هرمزگان را شنیدن حرف مردم و رسیدگی به مشکلات آنان دانست و اگر این را هم نمی گفت، باز هم برای ما روشن بود.
ایسنا در گزارشی دیگر یادآور شد: با وجود رویکرد دولت یازدهم در سفرهای استانی، که در این سفرها برای استقبال از رییس جمهور و هیات همراه هیچ برنامه رسمی پیش بینی نشده، شمار فراوانی از مردم استان با بر تن کردن لباس های سنتی هرمزگانی ها و نواختن موسیقی های محلی، استقبال خود از رییس جمهور را از محل فرودگاه بندر عباس آغاز کردند.
در ادامه این گزارش به شعارها و نوشته های روی پلاکاردهای استقبال کنندگان اشاره شده و آمده است: سردار اعتدال، دکتر حسن روحانی مقدم تان گلباران، به صفای خلیج فارس به شما سلام، دسته گل محمدی به شهر ما خوش آمدی، دلاوران بندریم، مطیع رهبریم، صل علی محمد یاور رهبر آمد و روحانی دوستت داریم، از جمله شعارهای مردم شهرهای مختلف استان هرمزگان در آیین های استقبال از رییس جمهوری اسلامی ایران بود.
ایسنا در گزارش دیگری به سخنان «منصور آرامی» عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و به نقل از وی نوشت: توجه ویژه رییس جمهور به جنوب کشور قابل تقدیر و تشکر است.
وی در گفت وگو با این خبرگزاری با اظهار رضایت از توجه ویژه هیات دولت به جنوب کشور و محرومیت زدایی از استان های جنوبی افزود: رییس جمهور و اعضای هیات دولت از منابع و توانایی های بالقوه استان هرمزگان و جنوب کشور آگاهی کامل دارند زیرا هر دو سفر استانی هیات دولت به جنوب کشور بوده است.
همچنین ایسنا به نقل از «کیانوش جهانبخش» عضو شورای شهر بندرعباس حضور رییس جمهوری در هرمزگان را یکی از رویدهای مهم سیاسی و منطقه ای توصیف و ابراز امیدواری کرد که دستاوردهای مثبت این سفر جامه ی عمل بپوشد.
از: گروه نشریات خبری
پژوهش**9026**1732**1459/668
انتهای پیام /*




17/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن