تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815616711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنج درصد گونه جانوري مازندران در ليست قرمز هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران رضااحمدی:
پنج درصد گونه جانوري مازندران در ليست قرمز هستند
بهشهر - خبرگزاری مهر: رئيس اداره حفاظت محيط زيست بهشهر گفت: مازندران داراي 490 گونه جانوري است و پنج درصد این گونه ها در لیست قرمز گونه های در معرض خطر هستند.



به گزارش خبرنگار مهر، زمان رضا احمدي شامگاه جمعه در همايش تنوع زيستي و حيات وحش در ميانكاله بهشهر افزود: گونه های جانوری استان شامل گونه هاي مختلف پستانداران، خزندگان، پرندگان و ماهيان مي باشد كه در یکی از رده های سرخ اتحادیه جهانی حفاظت IUCN قرار گرفته اند. وی افزود: 317 گونه از اين تعداد گونه هاي جانوري مازندران پرنده، 63 گونه پستانداران، 26 گونه خزندگان و 75 گونه از ماهيان مي باشند.

وي اظهار داشت: 14 درصد از 490 گونه جانوري مازندران يعني 84 گونه از اين جانوران  از گونه هاي حفاظت شده و حمايت شده هستند.

احمدي خاطر نشان كرد: 5 درصد گونه هاي مختلف جانوري مازندران در ليست قرمز گونه هاي در معرض خطر قرار دارد كه شامل 26 گونه از گونه هاي مختلف جانوري در اين استان است كه از اين تعداد شامل 3 گونه پستانداران، 2 گونه خزندگان، 8 گونه ماهيان و 13 گونه پرندگان است.

وي با اشاره به گونه هاي حيات وحش ايران خاطر نشان كرد: ايران از تنوع بالاي زيستي برخوردار است و يك هزار و 140 گونه جانوري شامل پستانداران، خزندگان، پرندگان و ماهيان است كه از اين تعداد 65 گونه از ماهيان مختص درياي مازندران است.

رئيس اداره محيط زيست بهشهر با بيان اينكه  74 گونه هاي جانوري ايران در ليست قرمز گونه هاي در معرض خطر در یکی از رده های سرخ اتحادیه جهانی حفاظت IUCN قرار گرفته اند ادامه داد: تنوع زيستي ميراث ارزشمندي است كه از گذشته بوده و بايد به آينده سپرده شود.

احمدي گفت: حفاظت از محيط زيست و تنوع زيستي و حيات وحش ريشه در فرهنگ و اخلاق  دارد و لذا همه بايد در جهت حفاظت از اين مهم تلاش كنند.

گورخر ايراني و يوزپلنگ ايراني از گونه هاي در معرض خطر انقراض در ايران

رييس اداره محيط زيست بهشهر با بيان اينكه گورخر ايراني و يوزپلنگ ايراني از گونه هاي در معرض خطر انقراض در ايران هستند كه اگر همچون خرس ايراني و ببر مازنذران كاري براي نگهداري و حفظ و ازدياد آن صورت نگيرد شاهد انقراض آن خواهيم بود.

احمدي همچنين با اشاره به  عوامل انساني و طبيعي در انقراض گونه هاي جانوري اظهار داشت: جزيره اي شدن زيستگاه، ورود در مناطق شكار مممنوع، شيوع انواع بيماري ها، خشكسالي، ورود غير قانوني به مناطق حفاظت شده، ضعف ساختار حفاظت، كمبود نيروي انساني در مناطق حفاظت شده از جمله مسائلي است كه در انقراض حيات وحش دخالت دارد.

رييس اداره محيط زيست بهشهر با تاكيد بر احياي همه جانبه تالاب ميانكاله گفت: جلوگيري از ساخت و سازهاي غير مجاز و حفاظت همه جانبه از اين حيات وحش و زيستگاه و افزايش نيروها و ماموران حفاظتي تاثير بسزايي در نگهداري مناسب ميانكاله و حفاظت متمركز از آن دارد.

در اين همايش دوستداران طبيعت نيز از جمله تهديدات و مشكلات تاثير گذار بر تالاب ميانكاله و حيات وحش و زيستگاه منطقه را آلودگي هاي كارخانجات و صنايع، عدم توجه به فاكتورهاي زيست محيطي، عبور و مرور افراد متفرقه در نقاط مختلف ميانكاله، احداث جاده ميان گذر از ميانكاله، ساخت و ساز پالايشگاه با درصد بالاي آلايندگي و عوامل ديگر عنوان كردند.


۱۳۹۲/۱۲/۱۷ - ۱۰:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن