تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819254235




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحقق اقتصاد مقاومتي نيازمند تلاش و کار جهادي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ اسفند ۱۳۹۲ (۱۵:۸ب.ظ)
امام جمعه اراک: تحقق اقتصاد مقاومتي نيازمند تلاش و کار جهادي است خبرگزاري موج: امام جمعه اراک گفت: اقتصاد مقاومتي راهکار شکوفايي ظرفيت هاي کشور است و بايد براي تحقق اين مهم تلاش جهادي داشت.
به گزارش خبرگزاري موج از اراک، آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي در خطبه هاي نماز جمعه امروز با اشاره به اهميت اقتصاد مقاومتي در توسعه اقتصادي کشور اسلامي ايران اظهار کرد: ايران داراي ظرفيت هاي بسيار بالايي است که بايد با اتکاء به تمام ظرفيت هاي داخلي و کار و تلاش روزافزون زمينه بهره برداري درست از اين ظرفيت ها را درجهت شکوفايي و توسعه اقتصادي کشور ايجاد کرد.
وي افزود: بايد با تلاش مشکلات داخلي را رفع کنيم چراکه نبايد منتظر بود تا کسي براي رفع مشکلات کشور قدمي برداشته يا چيزي را به ما ببخشد.
امام جمعه اراک تصريح کرد: اقتصاد مقاومتي موضوعي است که رهبر انقلاب اسلامي براي اولين بار در سا‌ل‎هاي 89 و 90 به عنوان يک مبحث جديد نه تنها در کشور ايران بلکه در حوزه اقتصاد جهان مطرح کردند.
آيت الله دري نجف آبادي با بيان اينکه هدف اقتصاد مقاومتي رقابت با ساختارهاي نادرست اقتصاد جهان است، گفت: اقتصاد مقاومتي ديگر رويه‌هاي اقتصاد حاکم بر دنيا متفاوت است و مي‌خواهد با ساختارها و رويه‌هاي ناکارآمد موجود در جهان رقابت کند.
وي افزود: کشور ايران به عنوان مرکز ايده و طرح جديد اقتصاد مقاومتي بايد براي رسيدن به يک اقتصاد پايدار و رقابتي راه‌حل‌ها و مسيرهاي صحيح را انتخاب کند تا بتواند بهترين الگو براي اقتصاد ديگر کشورها باشد.
نماينده ولي فقيه در استان مرکزي تصريح کرد: وابستگي اقتصاد تک‌محصولي ايران به نفت که به عنوان يک آسيب براي کشور است.
فرهنگ اصلي ترين حوزه فعاليتي مسئولان است
امام جمعه اراک با اشاره به ضرورت و اهميت حوزه فرهنگ کشور گفت: فرهنگ مهمترين و از اصلي ترين مسائل مطرح در کشور بوده که همان گونه که اقتصاد داراي اهميت است، فرهنگ نيز حائز اهميت است.
آيت الله دري نجف آبادي افزود: فرهنگ ما هوت ما و همان هويت ديني-اسلامي ماست که بايد براي اعتلا و ترويج آن تلاش کنيم و از مفاهيم، هويت ديني خود در برابر هجمه فرهنگي دشمن دفاع کنيم.
وي تصريح کرد: حوزه هاي علميه، آموزش و پرورش، دانشگاهها بايد براي ترويج فرهنگ ديني و اسلامي در کشور برنامه ريزي کرده و باجديت تحقق برنامه هاي فرهنگي و هويتي-اسلامي را در کشور پيگيري کنند.
مسئولان براي تحقق انتظارات مقام معظم رهبري تلاش کنند
نماينده ولي فقيه در استان مرکزي به ديدار خبرگان رهبري با مقام معظم رهبري اشاره کرد و گفت: در ديدار خبرگان مسائلي چون مسائل هسته اي، اقتصادي، فرهنگي به عنوان مسائل مهم و مورد انتظار از سوي مقام معظم رهبري مطرح شد که بايد مسئولان براي تحقق اين انتظارات رهبري با جديت و تلاش روزافزون فعاليت کنند.
آيت الله دري نجف آبادي افزود: سخنان مقام معظم رهبري در اين ديدار 12محور کليدي داشت که بايستي مسئولان سه قوه و مسئولان با بکارگيري اين تدابير راهبردي در مسير اعتلا و پيشرفت ايران اسلامي باتلاش فعال باشند.
وي با اشاره به بيانيه پاياني اجلاس مجلس خبرگان تصريح کرد: اين بيانيه که نگاه 80شخصيت برتر، ممتاز و ارزشمند اسلامي و ديني کشور ايران اسلامي است در پايان اجلاس تصويب و منتشر شد.
منابع طبيعي بسترساز توسعه پايدار است
نماينده ولي فقيه در استان مرکزي با اشاره به جايگاه والاي منابع طبيعي در توسعه پايدار کشور گفت: نقش منابع طبيعي براي تحقق حماسه اقتصادي بسيار موثر است و منابع طبيعي بسترساز توسعه پايدار است.
آيت الله دري نجف آبادي به برنامه هاي هفته منابع طبيعي در اراک اشاره و تصريح کرد: بعد از سالها، 250هکتار از 1000هکتار برنامه ريزي شده براي توسعه فضاي سبز در کلانشهر اراک محقق شد که بايد توسعه و ادامه اين حرکت ادامه يابد.
وي افزود: مسئولان شهري بايد براي اين مهم برنامه ريزي کنند تا با برنامه اي مدون از سوي شوراي شهر و شهرداري که عملکرد خوبي تاکنون داشته برنامه هاي جامع تري اجرا شود.
امام جمعه اراک بر ضرورت برنامه ريزي نهادهاي متولي در حوزه منابع طبيعي تاکيد کرد و گفت: سازمان منابع طبيعي، جهادکشاورزي بايد براي مقابله با آفات کشاورزي برنامه ريزي کند و بصورت فعال تعري در اين عرصه کار کنند چراکه يک کشاورز سالها رنج و تلاش مي بيند تا درختي را پرورش دهد و با افتادن آفت براين درخت ثمره تلاشهايش دچار نقصان مي شود.
براي حفظ حرمت فاطميه تلاش شود
نماينده ولي فقيه در استان مرکزي با اشاره به تقارن ايام نوروز و فاطميه گفت: امسال بايد در برنامه ها و مراسم سال جديد حرمت فاطميه را حفظ کرد به طوري که با چشمي بايد به سال نو نگريسته شود و با چشمي ديگر به ايام بزرگداشت شهادت ام الائمه(ص) داشت و در جهت حفظ حرمت اين ايام تلاش کرد.
وي افزود: فرهنگ ما دين ماست و بايد از هرگونه ابتذال فرهنگي، مشروب، اعتياد، اختلاط روابط زن و مرد و مسائل غيرفرهنگي در تمام سال به ويژه اين ايام خودداري شود.
آيت الله دري نجف آبادي تصريح کرد: در برگزاري برنامه هاي عيد نوروز بايد ترتيبي داده شود که اين ايام و برنامه هاي آن ايام فاطميه را تحت الشعاع قرار ندهد و سبب حرمت گذاري به ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا (س) بايد در اين ايام حالت حزن و اندوه و عزاداري احساس شود و ديد و بازديد و سنت‌هاي عيد را همرنگ ايام فاطميه به جا آوريم.
هفته احسان و نيکوکاري فرصتي براي دستگيري از نيازمندان است
امام جمعه اراک با اشاره به هفته احسان و نيگکوکاري گفت: بايد با سوز دل و عشق در زمينه احسان و نيکوکاري و خدمت به همنوعان گام برداشت و خوشبختانه اين مهم اکنون در کشور به خوبي نهادينه شده است.
آيت الله دري نجف آبادي افزود: کميته امداد، سازمان بهزيستي و جمعيت هلال احمر به عنوان نهادهاي متولي بايد برنامه ريزي منسجمي داشته باشند که در اين ايام بتوانند در آستانه سال نو کمک خوب و در شاني به نيازمندان جامعه داشته باشند.
وي تصريح کرد: اين ايام زمانيست که اجري مضاعف دارد و خيرات و برکات کمک به نيازمندان در اين دنيا و آخرت همواره نزد خداوند متعال محفوظ است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن