تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802805608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افشای ابعاد تازه ای از فساد پلیس لندن در پرونده قتل یک جوان سیاه پوست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

افشای ابعاد تازه ای از فساد پلیس لندن در پرونده قتل یک جوان سیاه پوست لندن - ایرنا - افشای ابعاد تازه ای از فساد پلیس متروپلیتن لندن در رسیدگی به پرونده قتل یک جوان سیاه پوست در سال 1993 میلادی، بار دیگر این پرونده جنجالی را در صدر اخبار رسانه های انگلیس قرار داد.


به گزارش ایرنا، ˈاستیفن لارنسˈ جوان سیاه پوست 18 ساله در آوریل سال 1993 میلادی توسط گروهی از جوانان سفید پوست و نژادپرست انگلیس با ضربات متعدد چاقو در جنوب شرق لندن به قتل رسید و گزارش ها و تحقیقات متعددی که در سال های اخیر انجام شده، نشان می دهد که پلیس لندن بدرستی به این پرونده رسیدگی نکرده است.
نتایج آخرین تحقیق در این زمینه که توسط یک حقوقدان به نام ˈمارک الیسونˈ انجام شده است روز گذشته منتشر شد و نشان داد که برخی از ماموران پلیس در این پرونده مفسدانه عمل کرده اند و حتی چند مامور مخفی پلیس نیز با نفوذ در میان اعضای خانواده و حامیان خانواده لارنس که کارزاری را برای اجرای عدالت آغاز کرده بودند، از آنان جاسوسی می کرده اند.
ˈدیوید کامرونˈ نخست وزیر، ˈترزا میˈ وزیر کشور و برخی دیگر از مقامات انگلیسی از یافته های این تحقیق ابراز تاسف کرده و آن را تکان دهنده توصیف کردند.
وزیر کشور انگلیس وعده داد که یک تحقیق عمومی زیر نظر یک قاضی درباره این موضوع و بویژه عملیات ماموران مخفی پلیس انجام خواهد شد.
اما خانواده لارنس در واکنش به تحقیق ˈمارک الیسونˈ اعلام کردند که از این یافته های دیرهنگام اصلا متعجب نشده اند، چرا که طی دو دهه گذشته بارها بر وجود فساد و نژادپرستی در بخش هایی از پلیس تاکیده کرده بودند.
آنان همچنین معتقدند که هنوز موارد زیادی در مورد قتل پسرشان و نحوه پیگیری این پرونده توسط پلیس لندن وجود دارد که باید در تحقیق عمومی به آنها رسیدگی شود.
کارزار مستمر اعضای خانواده ˈاستیفن لارنسˈ برای اجرای عدالت طی دو دهه گذشته ادامه داشته و به رغم پیگیری های مستمر آنان، فقط دو متهم در سال 2012 میلادی به 14 و 15 سال زندان محکوم شدند. بر اساس گزارش رسانه های انگلیس حداقل شش جوان سفیدپوست در قتل استیفن لارنس همدست بوده اند که هنوز بقیه آنان به دست عدالت سپرده نشده اند.
یک تحقیق انجام شده در سال 1998 میلادی در مورد نحوه رسیدگی پلیس به پرونده قتل ˈاستیفن لارنسˈ به این نتیجه رسید که پلیس لندن از ˈنژادپرستی نهادینه شدهˈ رنج می برد و همین موضوع مانع رسیدگی درست به این پرونده شده است.
مقامات پلیس لندن می گویند طی سال های گذشته اصلاحات زیادی در تشکیلات پلیس انجام شده است تا اعتماد عمومی احیاء شود.
ˈبرنارد هوگان- هاوˈ فرمانده پلیس متروپلیتن لندن روز جمعه در مصاحبه با ˈایوینینگ استانداردˈ، روزنامه عصر لندن، یافته های تحقیق اخیر مبنی بر جاسوسی ماموران پلیس از خانواده ˈلارنسˈ را ویران کننده خواند و گفت: مطلع شدن از این موضوع یکی از بدترین روزهای من به عنوان یک مامور پلیس بود.
وی افزود: من احترام زیادی برای خانواده لارنس قائلم و می دانم که این حوادث اثرات وحشتناکی بر زندگی آنان داشته است.
فرمانده پلیس لندن اظهارداشت: من نمی توانم تاریخ و حوادث گذشته را بازنویسی کنم ولی مسئولیت دارم که برای احیاء و تقویت اعتماد عمومی به پلیس تلاش کنم.
در همین حال لرد ˈپل کاندونˈ فرمانده پلیس لندن طی سال های 1993 تا 2000 میلادی روز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که او از موضوع جاسوسی پلیس از خانواده لارنس اطلاعی نداشته و دستور چنین کاری را صادر نکرده بود.
اروپام**345
انتهای پیام /*




16/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن