تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801783323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر چین: حجم سرمایه گذاری این کشور در ایران افزایش می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفیر چین: حجم سرمایه گذاری این کشور در ایران افزایش می یابد کرمان - ایرنا - سفیر چین در ایران، گفت: بیش از 100 شرکت چینی در ایران فعالیت می کنند و حجم سرمایه گذاری چین در ایران افزایش می یابد.


به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، ˈیوهونگ یانگˈ روز جمعه در دیدار با استاندار کرمان، افزود: شرکت های چینی برای منافع مشترک ایران و چین در این کشور هستند و به کمک و کار خود ادامه می دهند.
وی با بیان این که ظرفیت بالایی در زمینه سرمایه گذاری ایران و چین وجود دارد، گفت: این روابط آینده باشکوهی دارد و ما شرکت دولتی و خصوصی تشکیل می دهیم که در ایران سرمایه گذاری و فعالیت کنند.
وی با اشاره به اینکه روابط ایران و چین به دوران های گذشته بر می گردد، ادامه داد: بعد از برقراری جمهوری اسلامی ایران روابط ایران و چین بطور قابل توجهی توسعه یافت و عوامل خارجی، تاریخ رفت و آمد و دوستی مردم دو کشور بر این روابط تاثیر داشت و ما دو کشور فقط دوستی داشته ایم و مشکلی در امور سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نداریم.
سفیر چین در ایران، گفت: رمز کلیدی توسعه روابط ایران و چین این است که نه تنها دوستی بین دو ملت برقرار است بلکه روسای جمهور ایران و چین و دیگر مدیران و مسوولان به روابط دو کشور اهمیت زیادی می دهند.
یانگ، افزود: بعد از تشکیل دولت های جدید ایران و چین، ملاقات نخست را روسای جمهور دو کشور داشتند و چند بار تماس تلفنی برقرار و تاکید کردند که روابط ایران و چین را توسعه دهیم.
وی گفت: روسای جمهور ایران و چین در زمینه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و توسعه دوجانبه به تفاهم مهمی رسیدند و همه را برای توسعه روابط دو کشور هدایت کردند.
سفیر چین در ایران، بیان کرد: مطمئن باشید دولت جدید چین در یک دوره پنج سال و حتی بیشتر می تواند رابطه با ایران را به نحو مطلوبی توسعه دهد و پیش بینی می کنم که روابط چین و ایران به سطح بالاتری برسد و با پشتیبانی روسای دو کشور روابط تجاری بطور قابل توجهی توسعه یافته است.
وی از افزایش حجم تجاری بین ایران و چین در سال 2011 خبر داد و گفت: با وجود تحریم خیلی جدی بر ایران بسیاری از شرکت های خارجی ایران را ترک کردند، اما شرکت های چینی ادامه به کار داشتند و در پست خود بودند و هستند.
یانگ، ادامه داد: حضور استاندار کرمان در این نشست بیانگر این است که وی به روابط بین چین و ایران اهمیت می دهد.
وی با ابراز خرسندی از عضویت استاندار کرمان در اتاق بازرگانی ایران و چین، تصریح کرد: استاندار کرمان به روابط چین و ایران مسلط است.
سفیر چین در ایران، با اشاره به سفرش به کرمان، گفت: از میراث فرهنگی این خطه بازدید کردیم.
وی کرمان را دارای فرهنگ درخشان و تاریخ دیرینه توصیف و تاکید کرد: این استان ارزش بازدید کامل را دارد.
وی ادامه داد: استان کرمان با هدایت های رهبر انقلاب اسلامی و تلاش مسوولان، بطور سریع توسعه یافته و این امر قابل تعجب و خوشحالی است.
سفیر چین افزود: از توسعه کرمان خیلی خوشحال شدیم و آرزو می کنیم که جمهوری اسلامی ایران بیشتر رونق داشته باشد.
وی با اشاره به همکاری چین و استان کرمان گفت: 20 طرح توسط چین در استان کرمان در حال انعقاد قرارداد یا بررسی است.
استاندار کرمان هم در این دیدار گفت: فرصت های سرمایه گذاری کرمان با چین رقمی برابر با 10 میلیارد دلار است.
علیرضا رزم حسینی افزود: روابط ایران و چین پیشینه طولانی دارد و از زمان احداث جاده ابریشم این روابط برقرار بوده است.
وی گفت: در دهه اخیر با آغاز تحریم ها دامنه فعالیت اروپایی ها با ایران محدودتر شد و این امر فرصت طلایی برای چین ایجاد کرد که در بازار ایران شرکت کند.
وی با اشاره به تشکیل اتاق مشترک ایران و چین از 10 سال قبل، افزود: کرمان دارای ظرفیت های اقتصادی فراوانی است و شش میلیون تن فولاد در کرمان در دست ایجاد داریم که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
رزم حسینی، عنوان کرد: ظرفیت سنگ آهن در کرمان به نحوی است که می توانیم 17میلیون تن فولاد را در استان کرمان داشته باشیم و در بخش انرژی پنج هزار مگاوات برق در استان کرمان نیاز داریم.
مقام عالی دولت در استان کرمان، ادامه داد: در طرح های توسعه مس در استان کرمان سه معدن بزرگ به غیر از معادن سرچشمه و شهربابک در آستانه اکتشاف هستند و دو معدن بزرگ کرومیت در استان وجود دارد.
وی تصریح کرد: چینی ها برخی از طرح های صنعتی و معدنی استان کرمان را مطالعه کرده اند و با شرکت های ایرانی در کرمان همکاری دارند.
وی افزود: بزرگترین معدن تیتان در شهرستان کهنوج است که امکان همکاری با چین را در این معدن داریم.
رزم حسینی، استان کرمان را یکی از استان های درجه یک ایران در بخش معدن برشمرد و گفت: در بخش صنعت کرمان دو میلیارد دلار امکان فعالیت با چین وجود دارد که یک میلیارد دلار آن در بخش خودرو است.
وی با بیان اینکه پروژه تولید آلومینیوم هم در کرمان وجود دارد، گفت: یکی از شرکت های چینی در زمینه صنایع گلخانه ای استان کرمان پروژه ای را اجرا می کند.
وی عنوان کرد: برای اجرای پروژه پتروشیمی شهر کرمان هم برای همکاری با چین آمادگی داریم.
رزم حسینی، گفت: علاقمندم که به طور جدی بحث اقتصادی استان کرمان را دنبال کنم و با هیات های مختلف ارتباطاتی را برقرار کرده ایم.
وی اظهار کرد: روابط خوبی را طی ماه های اخیر با شرکت های چینی و اروپایی آغاز کرده ایم و علاقمندیم با توجه به همراهی دولت چین با نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت گسترده ای با این کشور داشته باشیم.
مدیر ارشد استان کرمان گفت: برای تسریع در سرمایه گذاری ستاد سرمایه گذاری خارجی را در استان کرمان داریم که مسیر سرمایه گذاری را تسهیل می کند.
رزم حسینی، از افتتاح دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان طی هفته آینده برای تسریع و تسهیل در زمینه صدور ویزا و خدمات کنسولگری برای سرمایه گذاران خارجی خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: اگر نیروهای خارجی بخواهند در استان کرمان مشغول به کار شوند دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان برای ارایه ویزا به این افراد همکاری می کند.
استاندار کرمان افزود: طی شش سال آینده در استان کرمان به جابجایی حدود 7 میلیون تن مواد معدنی نیاز داریم که نیاز به توسعه صنعت ریلی دارد و چین می تواند در زمینه صنعت ریلی با ما همکاری کند.
رزم حسینی، همچنین خواستار تاسیس دفتر کشور چین در کرمان در حوزه بازرگانی شد تا مسیر برای شرکت های ایرانی علاقمند به همکاری با چین و شرکت های چینی تسهیل شود.
وی با اشاره به اینکه سه پروژه انتقال آب به استان کرمان در دستور کار است، گفت: چین می تواند برای هر یک از این پروژه ها با استان همکاری کند.ک/1
7433/8154/2624
انتهای پیام /*




16/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن