تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820550621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یادواره شهدا مدرسه آموزه‌های خط شهادت است/ تنها راه نجات جهان اسلام ولایتمداری است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > بوشهر آیت‌الله صفایی‌بوشهری:
یادواره شهدا مدرسه آموزه‌های خط شهادت است/ تنها راه نجات جهان اسلام ولایتمداری است
بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر گفت: یادواره شهدا مدرسه آموزش آموزه های خط شهادت است وخط شهادت همان حقیقت ولایتمداری است. 



به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری پنجشنبه‌شب در مراسم دومین یادواره سرداران و شهدای حوزه مقاومت بسیج والفجر سپاه ناحیه دشتی و ششمین یادواره و 15 شهید روستای زایر عباسی از توابع بخش مرکزی دشتی ضمن گرامیداشت یاد شهدا، امام شهدا، شهدای استان بوشهر وشهدا وسرداران شهید روستای زایر عباسی از دست اندر کاران برگزاری این یادواره تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: امیدواریم این یادواره ها گذشته از بعد تجلیل آن مدرسه ای برای تعلیم آموزه های مکتب شهدا باشد چرا که یکی از برکات وجودی شهدا برکات بعد از شهادت آنها و آن آموزش راه شهدا راه ولایتمداری و راه عروج به کمال انسانی است. وی افزود:اساسا زندگی انسان بر اساس دین‌مداری عبودیت الهی و عبودیت الهی در ولایتمداری تجلی دارد و تجلی این عبودیت ولایتمداری یعنی در کانون ولایت حرکت کردن زندگی خود بر اساس سیانت حریم ولایت قرار دادن است. صفایی بوشهری ادامه داد: در قرآن و روایت می بینیم که بر عنصر ولایتمداری تاکید و سفارش شده ولایت عنصر اساسی نجات انسان در تمامی ابعاد زندگی بویژه گرفتاریها واین ولایتمداری در هر عصری خداوند قرار داده است.

ولایت‌مداری تنها راه کمال انسان و جامعه است امام جمعه بوشهر تصریح کرد: اوج این ولایتمداری و کمال این ولایت‌مداری، شهادت است. ولایت‌مداری اراده شهادت می‌خواهد ولایتمداری کسانی که در صراط عبودیت و ولایت حرکت و اراده کردند که در این راه شهید شوند. صفایی بوشهری اضافه کرد: امام حسین (ع) در آغاز حرکت به سمت کربلا فرمودند هر کس اراده شهادت کرده و ولایتمداری اش به اوج رسیده باشد. وی خاطر نشان کرد: ولایت‌مداری تنها راه کمال انسان و جامعه و اوج رشد انسان در ابعاد مختلف و بحران ها است اما این ولایتمداری یک مراتب دارد که اوج آن نشان از حقیقت و واقعیت است وآن نیز جوهر شهادت طلبی است.

شهادت ریشه در عرش دارد نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: شهدا همان ولایتمدار حقیقی بودند که در طول تاریخ آن را به اثبات رساندند واوج عظمت آنها این است که مهمان خدا هستند وخود خدا و فرشتگان از آنها میزبانی می کنند. صفایی بوشهری بیان داشت: شهدا هم خود دارای شخصیت آسمانی شدند و هم خانواده خود را آسمانی کردند، هم ملت خود را الهی و هم دین خود را با خون خود شجره طیبه کردند. وی اظهار داشت: شهادت ریشه در عرش دارد و سایه شان در تمام حوزه نفوذشان گسترده است و هر زمان که بخواهد به اذن خدا میوه های شیرین وجودشان  به زمینیان هدیه می دهند که یکی از این میوه همین جلسه است. امام جمعه بوشهر یادآور شد: همه شما مهمان سفره شهدا هستید که در عرش، عرشی در صف ملائک و با تمام توان قدرتی که دارند در خدمت دین و نظام بودند. وی افزود: شهید با اتصال به خدا خدایی می شود خدا به او عنایت،  نام او می ماند و راهش دائمی و اوج این قدرت شما در قیامت می بینیم که خود بهشتی و هم شفاعت می کنند.

صفایی بوشهری تصریح کرد: یادواره شهدا مدرسه آموزش آموزه های خط شهادت است وخط شهادت همان حقیقت ولایتمداری است. وی ادامه داد: جامعه ای می تواند زنده بماند و در مقابل جهان سلطه مقاومت کند و همرانی امام کند که اراده شهادت طلبی داشته باشند وشهدا این را آموزش دادند. صفایی بوشهری اضافه کرد:کسی که اراده شهادت می کند می تواند با امامش همراهی کند چه شهید شود و چه نشود اما شهدا از این خط عبور کردند و به اوج رسیدند و دیگر مریدان خط شهادت در انتظار هستند ولی هر دو به پیمانشان عمل عمل کردند و نمی تواند حوادث سخت زندگی آنها را از خط ولایتمداری وشهادت خارج کند. مردم استان بوشهر به عنوان پایگاه دینی و ولایتمداری چون کوه ایستادند نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطر نشان کرد: تاریخ اسلام فراز و نشیب‌های بسیار دیده آن خطی موفق و پیروز بوده که دو عنصر ولایت‌مداری و شهادت‌طلبی داشته و هر گاه این دو عنصر ضربه خوردند دین ونظام ضربه خورده است. وی گفت: الان تنها راه نجات جهان اسلام، اسلامیت ولایتمداری است ایران اسلامی به خود می بالد که نظام ولایتمداری دارد واستان بوشهر به خود می بالد که استان ولایتمدار است و بر تاریخ این سرزمین ولایتمداری نوشته شده است. صفایی بوشهری یادآور شد: تمام مردم استان بوشهر با تمام وجود ولایتمدار واز حریم ولایت دفاع می کنند و جانشان را برای رهبر گذاشتند و تاریخ این استان گواه بر این است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر استانی مقاومت، بیداری و ولایت‌مدار مدار است بیان کرد: مردم استان بوشهر به عنوان پایگاه دینی و ولایتمداری چون کوه ایستادند و امروز نیز در کنار مقام معظم رهبری با توان توان از حریم ولایت دفاع می کنند. امام جمعه بوشهر اضافه کرد: جهان سلطه با تمام وجود وتوان وارد شده که با بصیرت، ولایتمداری، مجاهدت، بیداری و اتکا به نیروی داخلی و توان داخلی می توان پیروز شد. وی گفت: ایران اسلامی با تمام وجود خود می تواند تحول عظیمی با نگاه مقام معظم رهبری در جهان ایجاد کند و جهان در حال تحول عظیمی است.


۱۳۹۲/۱۲/۱۶ - ۱۱:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن