تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815291460




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شكست در اولين قدم به‌سوي برزيل


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: شكست در اولين قدم به‌سوي برزيل
نخستين بازي تداركاتي ايران در راه جام جهاني برزيل براي شاگردان كرش خوش‌يمن نبود


نخستين بازي تداركاتي ايران در راه جام جهاني برزيل براي شاگردان كرش خوش‌يمن نبود و آنها در مسابقه‌اي كه داوري، دروازه‌بان ايران روز خوبي را پشت سر نگذاشت با نتيجه 2 بر يك مغلوب گينه شدند.
    
بر خلاف بازي با كويت اين بار خبري از يك ورزشگاه پر از تماشاگر نبود و در حالي سوت شروع اولين بازي تداركاتي ايران در راه جهاني مقابل گينه زده شد كه به قول احمدي، گزارشگر آزادي ورزشگاه پر از صندلي‌هاي خالي بود. البته اين تنها تفاوت نسبت به بازي 48 ساعت پيش نبود. بلكه تركيب تيم ملي هم به طور كامل تغيير كرده بود و كرش برابر اين تيم آفريقايي تيم اصلي را به ميدان فرستاد و اين بار بازيكنان جوان تيم ملي بودند كه از روي سكوها بازي را تماشا مي‌كردند.
دنيل داوري، سيد جلال حسيني، پژمان منتظري، اميرحسين صادقي، مهرداد پولادي، قاسم حدادي‌فر، جواد نكونام، مسعود شجاعي، دژاگه، مجتبي جباري، رضا قوچان‌نژاد در تركيب تيم ملي قرار گرفته بودند.
دقايق اول بدون هيچ گونه اتفاق خاصي سپري شد و توپ بيشتر در ميانه ميدان در گردش بود. در دقيقه 8 گينه اولين موقعيت جدي بازي را خلق كرد اما كرنر ارسالي بازيكن گينه از جناح راست در حالي كه مي‌رفت مستقيم وارد دروازه شود، مدافع ايران با ضربه سر توپ را از روي خط دروازه دفع كرد تا گينه‌اي‌ها به يك گل زودهنگام نرسند. دقيقه 19 نوبت به ايران رسيد كه دروازه گينه را تهديد كند اما شوت ديدني جواد نكونام از پشت محوطه جريمه را دروازه‌بان گينه با يك شيرجه ديدني به كرنر فرستاد.
در ادامه برتري محسوس با شاگردان كرش بود. در دقيقه 27 دژاگه با نفوذ از جناح راست وارد محوطه جريمه شد اما شوت او با برخورد به پاي مدافع گينه مي‌رفت وارد دروازه شود كه ياتار با يك شيرجه ديدني توپ را از كنج دروازه به بيرون فرستاد. بازي در ادامه آرام‌تر از قبل دنبال شد اما اين گينه‌اي‌ها بودند كه روي اولين هجوم خطرناكشان به گل رسيدند. كوين كنستانت، بازيكن گينه كه در ميلان بازي مي‌كند با يك شوت از راه دور كه با اشتباه دانيل داوري در دفع توپ همراه شد زننده گل اول بازي بود تا گينه يك بر صفر از ايران پيش بيفتد.
دو دقيقه بعد گينه روي يك غافلگيري به گل دوم هم رسيد. در حالي كه بازيكنان ايران در شوك گل اول بودند، ابراهيم ترائوره كاپيتان گينه روي يك شوت ديدني دروازه داوري را باز كرد تا در عين ناباوري نتيجه بازي 2 بر صفر به نفع گينه باشد. گل دوم گينه هم در حالي به ثمر رسيد كه داوري روي خط شش قدم ايستاده بود و جلو آمده بود و نتوانست اين شوت سنگين را دفع كند.
 اين نتيجه تا پايان نيمه اول باقي ماند تا كرش و شاگردانش براي جبران چشم به نيمه دوم داشته باشند. با شروع نيمه دوم كرش دست به چند تغيير در تركيب تيم ملي زد تا ورق به نفع ايران برگردد. خسرو حيدري، مهرداد بيت آشور و جهانبخش سه بازيكن جديد ايران بودند كه با شروع نيمه دوم جانشين پژمان منتظري، مجتبي جباري و مسعود شجاعي شدند.
نيمه دوم با حملات ايران شروع شد و تعويض‌هاي كرش باعث شده بود تا تيم ملي هجومي‌تر از نيمه اول براي جبران گل‌هاي خورده روي دروازه گينه خيمه بزند. در شرايطي كه تنها يك دقيقه از نيمه دوم نگذشته بود كه ضربه جهانبخش مهاجم تازه وارد تيم ملي با برخورد به تير دروازه به بيرون رفت. در ادامه همچنان اين ايران بود كه تيم برتر بود و بازيكنان گينه با يك بازي دفاعي به دنبال حفظ گل‌هاي زده بودند. سرانجام در دقيقه 54 ايران به گل رسيد تا نتيجه بازي 2 بر يك شود. در اين دقيقه نفوذ دژاگه از راست و پاس رو به عقب او را جهانبخش رها كرد تا به رضا قوچان‌نژاد برسد و او هم با يك بغل پاي ديدني از پشت شش قدم گل اول ايران را وارد دروازه ياتار كند.
در دقيقه 56 باز هم ايران يك موقعيت گلزني به دست آورد اما ضربه سر جهانبخش از داخل محوطه جريمه به بيرون رفت تا دروازه گينه براي دومين بار باز نشود. حملات ايران ادامه داشت و در دقيقه 69 با سانتر ديدني بيت آشور از راست، ضربه سر ديدني جهانبخش با مماس به تير افقي دروازه به بيرون رفت تا همچنان گينه با اختلاف يك گل از ايران پيش باشد. يك دقيقه بعد باز اين ايران بود كه صاحب موقعيت گلزني شد اما ضربه اشكان د‍ژاگه را دروازه‌بان گينه مهار كرد تا تلاش‌هاي بازيكنان ايران براي زدن گل مساوي همچنان نتيجه‌اي نداشته باشد.
در دقيقه 71 بازيكنان گينه كه در نيمه دوم عقب كشيده بودند روي يك ضد حمله فرصت خوبي براي زدن گل داشتند اما ضربه مهاجم اين تيم در مصاف تك به تك با داوري را دروازه‌بان ايران با پا مهار كرد و به كرنر فرستاد تا اختلاف بيشتر نشود. در دقيقه 76 باز هم كرش دست به تعويض زد و عليرضا حقيقي به جاي داوري كه روز خوبي را پشت سر نگذاشته بود وارد بازي شد. چند دقيقه بعد هم كريم انصاري فرد و احسان حاج صفي به جاي دژاگه و قاسم حدادي‌فر وارد زمين بازي شدند.
هر چه دقايق پاياني بازي نزديك‌تر مي‌شد بر خلاف شروع نيمه دوم خبري از حملات يكپارچه تيم ملي نبود و فشار ايران با وجود عقب بودن كمتر شد تا در نهايت داور ايراني بازي در سوتش به نشانه پايان بازي بدمد و تيم ملي فوتبال در اولين بازي تداركاتي با نتيجه دو بر يك مغلوب گينه شود.


نویسنده : سعيد احمديان 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 16 اسفند 1392 - 10:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن