تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801303853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایداری گزینه روی میز ملت ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:
پایداری گزینه روی میز ملت ایران است خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: گزینه های ولایت مداری، پایداری، استقامت و عزت مندی ملت ایران نه تنها روی میز بلکه وسط میدان مقابله با دشمن قرار دارد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، پنج شنبه در دومین کنگره سرداران و 632 شهید شهرستان شیروان که با حضور مسؤولان شهرستانی و استانی در مصلای نماز جمعه شهر شیروان برگزار شد، عشق به رفتن و شکستن قفس زندگی را شناسنامه شهدا عنوان کرد.
 
وی  با بیان این که جانبازان انقلاب و دفاع مقدس اسناد زنده انقلاب اسلامی ایران هستند، اظهار کرد: شهدا و جانبازان، حقیقی ترین چهره های ماندگار تاریخ ایران پس از پیروزی انقلاب بوده و نام و یاد آنها برای همیشه در تاریخ این آب و خاک باقی می ماند.
 
امام جمعه بجنورد با اشاره به فداکاری های رزمندگان اسلام در طول هشت سال جنگ تحمیلی، پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن را مرهون خون شهدا دانست و اضافه کرد: شهدا با نثار خون و جان خود مانع از تسلط دشمنان بر این کشور شدند و اکنون نیز ما وظیفه داریم افزون بر این که یاد و خاطره آنها را حفظ می کنیم راه آنها را نیز در عمل ادامه دهیم.
 
به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گلزارها و تابلوهای شهدا در شهرها و روستاهای ایران اسلامی در واقع نشان دهنده رشادت ها و جانبازی های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.
 
وی با بیان این که شهید و شهادت، رصد کردن همه موارد و آمادگی دائمی برای فداکاری در راه حفظ ارزش ها و آرمان های اسلامی است، عنوان کرد: فرهنگ شهادت یعنی بصیرت و پیام برگزاری یادواره ها و کنگره های شهدا نیز پیام بیداری، بصیرت، هوشیاری و در صحنه بودن است.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی شهدا را جزء اولیاء الله دانست که در مسیر آرمان های اسلامی و انقلابی جانفشانی کرده و نگذاشتند که دشمنان نظام اسلامی حتی یک وجب از خاک میهن را اشغال کنند.
 
رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی افزود: جهان بینی شهدا؛ جهان بینی امام حسین(ع) بود و ما که مانده ایم نیز باید جهان بینی حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهیم و کار زینبی کنیم.
 
به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در شرایط کنونی الگو گرفتن از جهان بینی حضرت زینب(س) و انقلابی ماندن و انقلابی بودن مهم ترین مسأله است.
 
وی اضافه کرد: دشمنان نظام اسلامی با به شهادت رساندن فرزندان این ملت نه تنها به نظام اسلامی آسیب نمی رسانند بلکه خشم و نفرت مردم ایران را افزایش داده و نظام ضداستکباری جمهوری اسلامی مستحکم تر می شود.
 
تحقق حماسه اقتصاد مقاومتی توطئه های دشمنان را خنثی می کند
 
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار داشت: دشمنان در شرایط کنونی جبهه نبرد را به میدان اقتصادی آورده اند و ما باید با ایجاد حماسه اقتصاد مقاومتی، توطئه های آنها را خنثی کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد که در وضعیت فعلی، در خط مقدم مبارزه با دشمن جز با ایجاد حماسه اقتصادی مقاومتی نمی توانیم کار دیگری از پیش ببریم.
 
وی اضافه کرد: ملت بزرگ ایران برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری عزم خود را جزم کرده و در این مسیر نیز یاوه گویی ها، تهدیدها و تحریم های دشمنان نظام اسلامی نمی توانند مانع حرکت این ملت شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با بیان این که آمریکا با بی عقلی تمام گزینه های روی میز خود را به ملت شهیدپرور ایران نشان می دهد، اظهار داشت: در برابر این یاوه گویی های توخالی دشمنان، گزینه های ولایت مداری، پایداری، استقامت و عزت مندی ملت ایران نه تنها روی میز بلکه وسط میدان هستند.
 
وی عنوان کرد: ملت ایران همواره گوش به فرمان ولایت هستند و حضور گسترده آنها در مراسم های دینی و ملی نیز نشان دهنده عمق این فرمانبرداری و اطاعت است.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که امنیت، اقتدار، عزت و وحدت ملت مسلمان ایران در سایه ولایت فقیه معنا می یابد، اظهار داشت: اطاعت از ولایت فقیه سفارش امام خمینی(ره) و شهدا بوده و ملت ایران باید آن را همواره به یاد داشته باشند.
 
همچنین حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان در این مراسم اظهار کرد که برگزاری یادواره ها و کنگره های شهدا و حضور پرشور مردم در این مراسم ها، تمام گزینه های روی میز آمریکا را بر می دارد و نشان می دهد که اوباما نمی تواند در برابر این ملت هیچ غلطی بکند.
 
گفتنی است، امروز در دومین کنگره سرداران و 632 شهید شهرستان شیروان که با حضور مسؤولان ارشد خراسان شمالی و این شهرستان برگزار شد؛ علاوه بر رونمایی از تمبر یادبود و نرم افزار اطلاعات شهدا و کتاب‌های شهدا برنامه هایی دیگری نظیر رونمایی از 300 تابلو تصاویر شهدای شهر شیروان در کمربندی شهید حسین‌نژاد، تقدیر از خانواده‌های شهدا، غرس 632 نهال به یاد 632 شهید شهرستان شهدای شهرستان و ... اجرا شد.
 
خراسان شمالی دارای دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در طول دوران دفاع مقدس و سال های پس از انقلاب در راه دفاع از دین و میهن جانفشانی کردند.
 
شهرستان شیروان در این استان به تنهایی 632 شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده و دارای بیشترین تعداد شهدا در بین شهرستان های خراسان شمالی است.
 
امروز همزمان با برگزاری کنگره بزرگداشت سرداران و 632 شهید این شهرستان، بزرگترین گلزار شهدای استان خراسان شمالی هم به بهره برداری رسید.
 
گلزار شهدای شهرستان شیروان در جوار حرم امامزاده حمزه رضا(ع) در روستای زیارت این شهرستان واقع شده و با بیش از سه هزار مترمربع وسعت و 388 مقبره شهید، بزرگ‌ترین گلزار شهدای خراسان شمالی محسوب می شود./9314/پ202/س



۱۳۹۲/۱۲/۱۵






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن