تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803873559




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت توجه ویژه وزارت علوم به مراکز علمی و دانشگاهی قم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

در نشست مشترک وزیر علوم با روسای دانشگاه های قم مطرح شد؛ ضرورت توجه ویژه وزارت علوم به مراکز علمی و دانشگاهی قم قم - ایرنا - نشست مشترک وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان قم برگزار شد.


به گزارش ایرنا، در این نشست که روز پنجشنبه در تالار امام رضا(ع) استانداری قم برگزار شد، مشاور استاندار قم در امور آموزش عالی و دانشگاه ها گفت: قم شهری ویژه است که مورد توجه ائمه معصومین و مسوولان عالی نظام است و باید از سوی وزارت علوم، توجه ویژه ای به آن شود.
ˈمحمد محمد رضاییˈ بیان داشت: تاکنون جلسات منظم میان روسای دانشگاه های استان قم به صورت ماهانه برگزار شده و در آن مشکلات مطرح شده است و پیشنهادات جمع بندی می شود تا توسط وزارت علوم یا مجموعه دستگاه های استان قم مرتفع شود.
وی ابراز داشت: مشکلات دانشگاه های قم و نیازهای آنان فهرست بندی شده است و در اختیار وزیر علوم قرار خواهد گرفت تا مهد و خاستگاه انقلاب اسلامی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: باید از همکاری نهادهای علمی حوزوی در وزارت علوم استفاده شود و در قم موسسات و مراکز پژوهشی حوزوی فراوانی داریم که می توانند همیار وزارت علوم باشند.
رییس دانشگاه ادیان و مذاهب نیز در این نشست گفت: برخی دانشگاه های استان قم دانش حوزوی دانشگاهی را پیگیری کرده و پل رابطی بین حوزه و دانشگاه هستند و شاید از لحاظ تعداد زیاد نباشند اما از لحاظ مسوولیت، کاری برجسته برعهده دارند.
حجت الاسلام والمسلمین ˈابوالحسن نوابˈ افزود: باید در علوم انسانی خودکفا شویم و این کار باید از قم شروع شود که دارای حوزه علمیه ای مجهز است.
وی ادامه داد: نیاز عظیم کشور به طلاب در مقایسه با تعداد چهار و نیم میلیون دانشجو تناسب ندارد و وزارت علوم باید برنامه منظمی با حوزه علمیه برای تقویت دانشگاه های حوزوی داشته باشد.
وی ابراز داشت: طلاب حوزه به نظام دانشگاهی نیاز ندارند و اگر نظام برای برآورده کردن نیازهای خود به علوم انسانی نیازمند کمک است باید از همیاری حوزه استفاده کند.
رییس پردیس فارابی نیز در این نشست گفت: توجه به توسعه تحصیلات تکمیلی در استان قم باید مورد توجه باشد و نیازهای استان قم نیز در توسعه رشته ها مورد توجه قرار گیرد.
ˈمحمد مقیمیˈ بیان داشت: در استان قم کمیت و کیفیت در رشته ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است و در رشته های فنی مهندسی، معماری و علوم روان شناسی وضعیت خوبی را نداریم.
وی اظهار داشت: در جذب هیات علمی نیز باید ظرفیت بومی قم مورد توجه قرار گیرد و باید توجه ویژه ای از سوی وزیر علوم نسبت به این مساله صورت گیرد.
وی بیان داشت: تعداد مراکز دانشگاهی استان قم بسیار خوب است و باید همایش استانی با حضور متخصصین وزارت علوم برگزار شود تا امکانات رشته های فنی و مهندسی مورد نیاز بررسی شود.
در ادامه این نشست جمعی از روسا و مسوولان دانشگاه های استان قم نقطه نظرات و مسائل پیش روی خود را بیان کردند.
گسترش رشته های دانشگاهی ، بهبود رابطه میان صنعت و دانشگاه ، توجه ویژه به رشته های علوم انسانی در قم، بومی گزینی دانشجو، رفع مشکلات تامین خوابگاه در دانشگاه ها و توجه به رویکرد بین المللی قم در امور دانشگاهی از جمله مسائل و مشکلاتی بود که توسط روسا و مسوولان دانشگاه های قم عنوان شد.ک/4
7408 / 553
انتهای پیام /*




15/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن