تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815494538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خروجی مراکز پژوهشی حل مشکل صنعت و جامعه باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خروجی مراکز پژوهشی حل مشکل صنعت و جامعه باشد بوشهر- ایرنا - معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت:اگر فعالیت مراکز پژوهشی کاربردی است باید با هم افزایی با حوزه صنعت در یک زمینه خاص باشد تا به یک دستورالعمل مشخص دست یابد و مشکل جامعه و صنعت را حل کند.


ابراهیم واشقانی فراهانی ، روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا در بوشهر افزود:همچنین مراکز پژوهشی اگر در زمینه پژوهش های بنیادی کارمی کنند باید روی یک موضوع خاص متمرکز شوند که نتیجه آن ایجاد نظریه ها و تئوری های جدید باشد.
وی ، ایجاد قطب های علمی پژوهشی را از عمده اهداف دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد و گفت:با تحقق این هدف ، زمینه ای برای تولید درآمد برای دانشگاه از طریق پروژه های برون دانشگاهی فراهم می شود.
واشقانی فراهانی افزود:در چارچوب دست یابی به این هدف به تازگی اعلام کردیم که دانشجوی دکترای پژوهش محور می پذیریم.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی کشور ادامه داد:مهمترین هدف ما در این دوره بالا بردن کیفیت فعالیت های پژوهشی درچارچوب یک برنامه جامع و یکپارچه است.
واشقانی فراهانی افزود: به همین منظور مقدمات تهیه الگو و دستورالعمل تهیه یک نقشه جامع را برای برنامه ریزی جامع پژوهش دانشگاه آزاد آماده می کنیم و براین اساس ماموریت هردانشگاه در استان خود و ماموریت هراستان درچارچوب برنامه های توسعه فناوری و علمی کشورباید مشخص شود.
وی اظهارکرد: هرچند ماهیت و شاکله دانشگاه آزاد آموزشی است لیکن در نظر داریم این دانشگاه را به سطح دانشگاه های نسل سوم یعنی دانشگاه های پژوهشی و در نهایت دانشگاه های کارآفرین هدایت کنیم.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی کشور ، اعتبار پژوهشی این دانشگاه را درسال جاری شش درصد بیان کرد و گفت:درسال 93 این اعتبار را به هشت درصد خواهیم رساند.
واشقانی فراهانی افزود: از هشت درصد اعتبار پژوهشی این دانشگاه در سال آینده ، پنج درصد از محل شهریه ها و سه درصد از محل درآمدهای تعامل با صنعت و پروژه ها تامین خواهد شد.
وی اضافه کرد: ما از مزیت های واحدهای دانشگاهی، بومی و منطقه ای و رقیبانی که درکنارما هستند باید استفاده کنیم و یک برنامه جامع را به نحوی طراحی کنیم که بتواند دانشگاه آزاد اسلامی را درتراز ملی و بین المللی جزو دانشگاه های برترقراردهد و در این زمینه اقداماتی را آغاز کرده ایم.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی کشور ادامه داد: بجد در پی تاسیس شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد هستیم و در این زمینه ریاست این دانشگاه تفاهم نامه ای را با معاونت علمی فناوری رییس جمهوری امضا کرده و تاکنون دوجلسه برای اجرایی کردن آن برگزار شده است.
واشقانی فراهانی اضافه کرد: این تفاهم نامه 13 بند دارد که برای هربند آن کارگروه تخصصی تشکیل شده است.
وی گفت: نخستین هدف ما ایجاد پارک علم و فناوری با همکاری پردیس علم و فناوری ریاست جمهوری است.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مساله دیگر همکاری میان بنیاد ملی نخبگان و باشگاه پژوهشگران نوجوان این دانشگاه برای افزایش کیفیت مقاله هاست.
وی گفت:همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید شتاب علمی ادامه و کیفیت علمی نیز افزایش یابد و این دانشگاه در همین زمینه دستورالعمل جدیدی را صادرکرده است.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی کشور در بخش دیگری از مطالب خود گفت: یکسان سازی حقوق و دستمزد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد و به طور مشخص در میزان حق الزحمه راهنمایان ، مشاوران پایان نامه ها و رساله های دکتری با دانشگاه های دولتی 400 میلیارد ریال برای این دانشگاه بار مالی داشت.
واشقانی فراهانی افزود: با اجرای این کار انتظارداریم هم کیفیت و هم شمار مقاله ها افزایش یابد.
وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد از نظر تولید مقاله درکشور رتبه نخست را دارد و از مجموع مقاله های کشور هجده و نیم درصد به این دانشگاه تعلق دارد.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: انتظار ما این است که متناسب با سهم ما از دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی این رقم از هجده و نیم درصد به حداقل 30 درصد برسد.ک/3
628/539 /679
انتهای پیام /*




15/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن